Test | Peugeot XP 400 GT: Crossover terenskog prizvuka
Francuski je proizvođač prije 20-ak godina bio važan igrač u segmentu skutera, ali je posljednjih godina otišao na margine hrvatskog tržišta. Lani se vratio i to u velikom stilu
Za sve je 'kriva' Honda. Počelo je 2017. s X-ADV-om, križancem skutera i adventure motocikla, da bi se nastavilo s manjim (i jeftinijim) ADV-om 350. Bio je to uvod u svijet adventure skutera, a sada se ovaj žanr polako prelijeva i među ostale proizvođače vozila na dva kotača.
Prošle godine predstavljeni XP 400 GT, proizveden u Francuskoj, nije samo Peugeotova interpretacija modernog crossovera, već je očito inspiriran dvama spomenutim modelima iz Honde. XP 400 nosi dobro poznate gene francuske tehnologije. Pogonska jedinica i brojne druge komponente preuzete su iz tricikla Metropolis, koji je između ostalog opremljen i ogromnim pretincem za pohranu ispod sjedala (dvije integralne kacige plus sitnice). XP ga po tom pitanju baš i ne može pratiti, jer ovdje na mjeru stane jedna integralna kaciga. Doduše, postoji još jedan pretinac za pohranu ispod sjedala, a tu je i vrlo mali prostor ispod 'nosa' sjedala. Ukoliko vam je sve to premalo, morat ćete posegnuti za ugradnjom topcasea.
Na žalost, XP 400 GT nema ručne kočnice, vjetrobransko staklo se ne može podešavati a štitnici za ruke više su dekorativnog no funkcionalnog karaktera. S druge strane, hod poluga ručica kočnica se može podešavati a tu je i prekrasan kokpit automobilskog tipa čiji je TFT-ekran okružen s dva analogna okrugla instrumenta.
XP se aktivira uobičajeno za moderne skutere, pomoću keylessa i rotacijske kontrole na središnjem dijelu štita (pogađate, još jedna sličnost s Hodnom ADV). Cjevasti upravljač poznat s motocikala montiran je na dvije visoke distance a tu je i upside-down vilica promjera 41 mm. Položaj sjedenja na 815 mm visokom dvodijelnom sjedalu je opušten, gotovo tipičan za skuter, a čak su i naše duge noge pronašle dovoljno mjesta na uskim, ali dugim bočnim podnicama.
Monocilindrik moćno grglja kroz ispušni top od nehrđajućeg čelika, radno područje mu je uokolo 5500 o/min, što odgovara upotrebljivom potisku. Vožnja djeluje opušteno, a dinamički se XP više osjeća kao 300-tka nego kao skuter od 400 kubika. Nakon kratkog vremena na autocesti brzinomjer pokazuje 140 km/h (i više), što govori da međugradske dionice svladava s lakoćom.
Što se tiče upravljivosti, XP ne spada u rang najdinamičnijih skutera, prije bi ga ocjenili stoičkim i pomalo tromim. Razlozi svakako leže u činjenici da XP na vagi pokazuje 231 kg, što je čak 45 kg više u odnosu na spomenutu Hondu ADV 350. S druge strane, XP je ugodan za vožnju, ublažavanje prednje vilice je glatko i komforno dok je stražnji amortizer nešto tvrđi. Dvostruki diskovi promjera 295 mm sprijeda na prvu djeluju predimenzionirano, no zapravo nema razloga za prigovor bilo koje vrste. Naprotiv, učinak i mogućnost doziranja su za svaku pohvalu.
Cijena od 9000 eura je čak 1300 eura viša od one Honde ADV 350, no na račun kvalitete izrade zapravo i nema prigovora izuzev toga da je izostao sloja laka preko naljepnica i dekora. A što je početnom izvedbom XP-a? Ukoliko se u nazivu modela odreknete dodatka GT, ostajete bez elegantnih kotača s križnim žbicama i zatamnjenog vjetrobrana, a uštedjet ćete tek 250 eura. Neisplativo, po našem mišljenju. Dakle, ako je već XP, onda neka bude GT.
TEHNIČKI PODACI
Peugeot XP 400 GT
Motor
Tekućinom hlađeni monocilindrični, jedna bregasta osovina pokretana lancem, kontrabalansna osovina, četiri ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje Ø 38 mm, alternator 450 W, akumulator 12V/17 Ah, variomatski prijenos
Promjer x hod 84,0 x 72,0 mm
Obujam 400 ccm
Snaga 37 KS (26,5 kW) pri 8150 o/min
Okretni moment 38 Nm pri 5400 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti, prednja vilica upside-down Ø 41 mm, straga monoamortizer s polužjem podesiv po stlačivanju opruge
Alu-žbičani naplatci 3.50 x 17; 4.50 x 15
Gume 110/70-17; 160/60-15
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1545 mm, kut glave okvira 63 stupnja, hod sprijeda/straga 140/60 mm, visina sjedala 815 mm, masa sa svim tekućinama 231 kg, ukupna dopuštena masa 410 kg, spremnik goriva 13,5 litara
Garancija dvije godine
Boje bijela, siva
Cijena 9000 eura
Zajednica | Komentari