Test | Peugeot Django 150: Gradski tango
I ne samo gradski, već zahvaljujući motoru od 150 ccm, i prigradski.
Solidno sastavljen i moderno opremljen skuter jedina je smislena
alternativa Vespi
U segmentu retro skutera zna se tko vodi glavnu riječ - Vespa. No talijansku ikonu prati i visoka cijena, dok loše izvedene i besramno slične kineske kopije po diskontnim cijenama nećemo ni komentirati. Tražite li skuter koji priziva neka prošla vremena, koja je onda smislena alternativa? Na hrvatsko tržište u 2018. vratio se Peugeot, a domaći uvoznik u tržišni je proboj krenuo upravo retro modelom Django koji smo i ugostili na sedmodnevnom testu.
Retro šarm je neupitan, ali ne i posve originalan. Naime, iz aviona je uočljivo da je riječ o modernoj interpretaciji Lambrette, nekadašnje tržišne suparnice popularne Vespe. Lambretta je bila proizvod tvornice Innocenti, a na temu rivalstva između ovih dvaju talijanskih brenda i dalje se vode debate. Uglavnom, ljubitelji spomenutih talijanskih skutera dijele se u dva tabora - ili ste 'vespaš' ili 'lambretaš'. Odnosno, ili više volite Coca-Colu ili Pepsi.
Ako je vaš izbor Pepsi, onda bi vam za oko mogao zapeti i Django. Izvrsno mu pristaje i retro kombinacija 'kremasto' bijele i narančaste, koju razdvaja kromirana 'lajsna'. I kroj felgi je nesvakidašnji, pa sve djeluje dopadljivo. A da je riječ o zanimljivom proizvodu, svjedoči zanimanje prolaznika, odnosno njihove gestikulacije odobravanja. Mi smo se ipak više koncentrirali na tehničku izvedbu, pa smo dobro provjerili kako su sve komponente sklopljene u cjelinu. I pritom ostali ugodno iznenađenima!
Na Djangu ništa ne škripi, plastike ne zijevaju, već su spojevi precizni i čvrsti, a ni na lakirane površine nemamo većih prigovora. Kao ni na ergonomiju, jer Django nudi dovoljno prostora, pa koljenima za upravljač neće zapinjati ni korpulentniji vozači. Izdašno podstavljeno sjedalo vrlo je udobno te nudi sasvim dovoljno mjesta za dvoje putnika. Srećom, na testu smo imali najsnažniji dostupan Django (uz inačice od 50 i 125 ccm), što znači da pod teretom suputnika nećete biti 'smetalo' na cesti, a ovako motoriziran skuter može dobro poslužiti i za kraći vikend izlet.
Jednocilindarski četverotaktni motor ima dobro prigušene vibracije, a budući da je riječ o nekompliciranom i neopterećenom dvoventilskom stroju hlađenom zrakom, pouzdanost ne bi trebala biti tema za raspravu. Na raspolaganju je 11,5 KS, što znači da će u idealnim uvjetima kazaljka brzinomjera dosegnuti do troznamenkaste brojke, što je stvarna brzina kretanja od 95 km/h. Ništa vrijedno divljenja, ali sasvim dovoljno poželite li s jednog kraja grada na drugi obilaznicom. Drugim riječima, snage je dovoljno za poletno svladavanje većih uzbrdica, ali i konkretnija međuubrzanja, odnosno sigurnija pretjecanja. Istina, skuter 'stoji' na malenim kotačima od 12 cola, ali je zahvaljujući relativno dugom međuosovinskom razmaku i razmjerno stabilan, uz također dobru okretnost pri niskim brzinama. Hvalimo i ekonomičnost, jer poznato je da četverotaktni strojevi nisu rasipnici s gorivom, a s Djangom 150 možete računati na prosjek koji se kreće oko 3,5 l/100 km.
Nakon sedmodnevna druženja možemo zaključiti da je riječ o pristojno sklopljenom skuteru koji - bez obzira na azijsko porijeklo - zadovoljava europske standarde. Uostalom, Peugeotov odjel kontrole kvalitete pazi na sve detalje te zna koliko greške mogu biti skupe. A kupcima se može učiniti da je Django skup, no pitanje je u odnosu na što? Ako je, primjerice, referentna točka Vespa Primavera 125, koja je ipak čistokrvni premium proizvod, onda desetak tisuća kuna jeftiniji Django 150 može pronaći svoje mjesto na tržištu.
TEHNIČKI PODACI
Peugeot Django 150 Evasion
Motor
Zrakom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina pokretana lancem, dva ventila, podmazivanje klasičnim karterom, elektroničko ubrizgavanje goriva, elektrostarter
Promjer x hod 57,4 x 58,2 mm
Obujam 150 ccm
Snaga 8,5 kW (11,5 KS) pri 6000 o/min
Okretni moment 11,2 Nm pri 6000 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, sprijeda teleskopska vilica promjera 40 mm, straga hidraulični amortizer promjera 53 mm, podesiv po tvrdoći opruge u pet stupnjeva
Kočnice
Sprijeda disk promjera 200 mm, dvoklipna čeljust, straga disk promjera 190 mm, jednoklipna čeljust
Gume 120/70-12; 120/70-12
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1350 mm, visina sjedala 770 mm, masa sa svim tekućinama 137 kg, spremnik goriva 8,5 l
Garancija dvije godine
Boje crveno-bijela, narančasto-bijela, sivo-bijela
Cijena 27.290 kn
Zajednica | Komentari