Test | Na kojim ćemo gumama voziti u 2018?
Pristižu noviteti: Michelin Road 5, Bridgestone R11, Dunlop Sportsmart
TT i Trailsmart Max, Pirelli Supercorsa SP, Bridgestone A41 i T31
Michelin Road 5
Uz sportski model Power RS, Michelin je za sezonu 2018. pripremio nasljednika u sport-touring segmentu, jednostavnog naziva Road 5. Uz vrlo zanimljiv vizulani dojam, sportskim karakteristikama ide u prilog jedan detalj – naime, guma je na ramenima praktično 'slick', što osigurava dodatnu količinu gripa u dubokim nagibima. Sukladno tradicionalno izvrsnim osobinama na kiši, Road 5 korisiti novi tip lamela XST Evo, koje su zadužene za optimalnu drenažu vode, uz zadržavanje visoke učinkovitosti kako se gazni sloj troši. Inicijalni dojmovi iz vožnje potvrđuju – na suhom je Road 5 osjetno sportskiji od prethodnika, dok na mokrome ostaje vrlo uvjerljiva, uz široko granično područje.
Bridgestone Battlax Racing R11
Teoretski, Bridgestone R11 možete koristiti na cesti jer posjeduje homologaciju, no to u praksi baš i nema previše smisla. Ciljana skupina korisnika su ambiciozni track-day i hobby trkači, odnosno vozači u različitim kup-natjecanjima. Preporučeni tlakovi su 2,1 i 1,6 bara (prednja/stražnja), što ukazuje na činjenicu da guma daje najbolje od sebe u vrlo žestokom ritmu naglih ubrzavanja i silovitih kočenja. U svakom slučaju, guma je spremna za vožnju, odnosno borbu sa štopericom tek nakon što grijači odrade svoje. Propisno zagrijana, R11 osigurava enormnu količinu gripa već od prvih metara, a na aktualnim sportašima klase 200 KS dugo ostaje postojana. Napomena – smjesa gume nije pogodna za korištenje u svakodnevici.
Dunlop Sportsmart TT
Iako zvučna kratica TT izravno podsjeća na legendarnu utrku Isle of Man, iz Dunlopa poručuju kako je zapravo riječ o pojmu 'Track Technology'. U suštini, riječ je o modelu gume koji popunjava prazninu između modela Sportsmart 2 Max i GP Racer D212 te bi se po logici stvari trebao podjednako dobro snalaziti i na cesti i na pisti.
Dunlop Trailsmart Max
Drugi Dunlopov novitet za 2018. je unaprijeđeni Trailsmart, koji odsada nosi sufiks Max. Riječ je o gumi posebno razvijenoj za velike putne enduro motocikle poput BMW-a GS, ali i one terenski orijeniranije poput Honde Africe Twin. Prema navodima proizvođača, nova smjesa osjetno bolje podnosi kilometere i trebala bi biti trajnija od prethodnice, a to se u ovom segmentu posebno cijeni.
Pirelli Supercorsa SP
Talijanski specijalist sa sportskim pedigreom spreman je za nove izazove. Posebno za Ducati Panigale V4, Pirelli je razvio stražnju gumu 200/60 ZR 17, što je dimenzija koja se u slick varijanti koristi u WSBK prvenstvu. Nova kontura osigurava više gripa u dubokim nagibima – riječ je o proizvodu koji kombinira grip trkaće gume uz svestranost cestovne.
Bridgestone Battlax Adventure A41
Japanski proizvođač pripremio je novu gumu u sve popularnijoj GS-klasi. Battlax Adventure A41 trebao bi biti osjetno uvjerljiviji na mokroj podlozi, uz dodatne benefite po pitanju upravljivosti. Uz već poznate kvalitete poput iznimne stabilnosti na višim brzinama (autocesta), cestovni vozači će dodatno profitirati u kategoriji 'stabilnost u zavoju'.
Bridgestone Battlax Touring T31
Sport-touring je vrlo važan segment za svakog proizvođača guma, a Bridgestone se posljednjih godina i nije nešto proslavio. Inače solidan i neutralan T30, odnosno T30 Evo, najveće je dificite bilježio upravo na mokroj podlozi, a upravo su na tom poglavlju japanski inženjeri 'zasukali rukave'. Model T31 koristi novu smjesu prednje gume za više gripa na mokrim podlogama, dok nova kontura osigurava veću kontaktnu površinu u nagibima.
Zajednica | Komentari