Test | Malaguti Spectre GP 125: Skuter koji to nije
Prvi pogled dovodi u zabludu, jer pod krinkom plastičnih oplata skriva se motocikl s klasičnom spojkom i mjenjačem s pet stupnjeva, dok mu 17-colni kotači i veliki valoviti diskovi daju izraženu sportsku notu
Estetika skutera, arhitektura motocikla. To bi bio najkraći opis za Spectre GP 125, Malagutijev model koji je svojevrsni križanac dviju nespojivih klasa. Međutim, spoj se pokazao nadasve zanimljivim i pomalo neobičnim, pa će zasigurno privući pažnju svih onih kupaca koji bježe od konfekcije.
Ima li Spectre izravnih tržišnih konkurenata? Konceptom mu je najbliža Honda Super Cub 125, samo što je japanski retro model 40 posto skuplji (4.480 eura). Malaguti Spectre 125 je zapravo diskontno povoljan s istaknutom cijenom od 3.220 eura (24.246 kn), stoga privlači pozornost i pored bratskih modela Malaguti Mission 125, odnosno Madison 125 od kojih je 1000 eura povoljniji. I ne samo povoljniji, već i atraktivniji, posebno u oku mlađih kupaca.
Spectre GP 125 dolazi s daškom trkaćeg duha i genetikom tipičnom za motocikle. Za razliku od variomatskog prijenosa, tu je klasična spojka koja se aktivira lijevom rukom i 5-stupanjski mjenjač kojim se barata s lijevim stopalom. Nije poluautomatski kao kod spomenute Honde, već uobičajeni, kakav se nalazi i na svim drugim motociklima. To je jedan od aduta koji čini najveću razliku u odnosu na skutere s CVT-om, jer Spectre prepušta vozaču strategiju izmjene stupnjeva. A to je uz mekanu spojku koja se lako dozira prava igra.
Startovi sa semafora su energični koliko to maksimalna snaga dopušta (10 KS pri 8500 o/min), a motor se javlja punašnim zvukom i sklon je visokim okretajima te se rado vrti sve do crvenog područja na okretomjeru koje započinje na 10.000 o/min. Zgodan je detalj što zrakom hlađeni jednocilindarski motor ima i kick-starter, što eliminira eventualne neugodnosti nakon duljeg stajanja ako se akumulator isprazni.
Spectre je agilan, prolasci kroz zavoje su inspirativni, a tvrđe podešen ovjes pruža dobru podršku tijekom dinamične vožnje. Na ljetnim vrućinama gume Yuanxing nisu imale problema s gripom, ali to je prvi detalj koji bismo promijenili, jer u dimenzijama 90/80-17 i 120/70-17 može se naći premium setova po vrlo razumnoj cijeni. Tada bi i samopouzdanje dodatno poraslo, posebice u hladnijem dijelu godine i tijekom vožnje po kiši.
Spectre brzo postiže brzinu od 80 km/h, a nakon malo strpljenja na duljoj ravnici digitalni brzinomjer ispisat će 106 km/h, a to je stvarna brzina kretanja od 94 km/h, koliko i tvornica deklarira. Stabilnost je uzorna ponajviše zahvaljujući velikim 17-colnim kotačima, a negativna akceleracija ne ostavlja mjesta prigovorima. Na prednjem je kotaču disk promjera 320 mm, što je rekord za klasu, jer čak ni Yamaha R-125 ne broji toliko, već 'samo' 292 mm. I straga je valoviti disk, promjera 190 mm, pa su zaustavni putevi primjereno kratki, a sigurnost dodatno apostrofira i ABS.
U smislu praktičnosti Spectre ipak gubi bitku protiv klasičnih skutera. Prvenstveno zbog izostanka prostora pod sjedalom, gdje se nalazi maleni spremnik goriva obujma pet litara. Ipak, to je dovoljno za autonomiju od 200 km, jer je potrošnja vrlo umjerena i kreće se oko 2,5 l/100 km. Zgodno je što ima USB utičnicu i pretinac za sitnice ispod upravljača, a ima i dovoljno mjesta za suvozača. Budući da je riječ o specifičnom dvokotaču koji konkurira motociklima klase 125 ccm, Spectre će zaintrigirati sve one koji cijene istinski sportski karakter, visoku razinu agilnosti i snažne kočnice, a to su karte koje skuteri baš i ne drže u svojim rukama. Zato će vlasnici ovog Malagutija morati povremeno uzeti u ruke - sprej za lanac.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Zrakom hlađeni, jednocilindarski, četverotaktni, jedna bregasta osovina u glavi, dva ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, mjenjač s pet stupnjeva, završni prijenos lancem
Obujam 125 ccm
Snaga 9,8 KS (7,2 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 9,6 Nm pri 6500 o/min
Okvir i ovjes
Okvir od čeličnih profila, sprijeda teleskopska vilica, straga središnje postavljen monoamortizer
Kočnice
Sprijeda disk promjera 320 mm, straga disk promjera 190 mm
Gume Sprijeda 90/80-17; straga 120/70-17
Masa i dimenzije
Dužina 1965 mm, širina 685 mm, visina 1105, visina sjedala 780 mm, spremnik goriva pet litara, masa sa svim tekućinama 123 kg, najveća dopuštena masa 273 kg
Garancija dvije godine
Cijena 3.220 eura (24.246 kn)
Zajednica | Komentari