Test | Malaguti Mission 125: Sport kao misija
Malaguti je za 2022. svoj portfolio proširio novim sportskim skuterom Mission 125. Imali smo priliku provozati ga splitskim ulicama
Kraj 90-ih i početak 2000-ih pamti se kao zlatno vrijeme sportskih skutera. Tko se još ne sjeća Gilere Runner, Piaggia Energy, Yamahe Aerox, Peugeota Jet Force, Italjeta Dragstera, Aprilije SR i ostatka dvotaktne ekipe na kojoj su 'neki novi klinci' žarili i palili cestama diljem Hrvatske. Naravno, u većini slučajeva je bila riječ o 50-kama koje su se vozile s vozačkom dozvolom kategorije 'bicikla s pomoćnim motorom' već od 14. godine života, pa je razumljiva nevjerojatna popularnost koju su ova vozila stekla u tadašnje vrijeme.
No vremena su evoluirala, tek su rijetki skuteri obujma 50 ccm s uspavanim četverotaktnim motorima uspjeli opstati u eri električnih bicikala i romobila koji su preuzeli masovnu osobnu mobilnost u urbanim središtima. Klasa 125 (vozačka dozvola A1) danas se smatra ulazom u svijet motoriziranih vozila na dva kotača, a upravo u tom segmentu je tradicionalna marka Malaguti, sa sjedištem u Bologni, predstavila svoj novitet za 2022. godinu.
Naime, u slučaju Missiona 125 riječ je upravo o sportskoj izvedenici skutera, onakvoj kakvu već dulje vrijeme nismo vidjeli, a niti vozili. U redu, Italjet već neko vrijeme najavljuje povratak Dragstera, no isti se još uvijek nije pojavio kod nas na testu. S druge strane, Malaguti je nedavno najavio Mission 125 i već ga sada imamo priliku provozati splitskim ulicama.
Talijanska marka koja je prošle godine proslavila 90. rođendan te sada posluje pod patronatom austrijske KSR-grupacije, dobrano se potrudila oko ovog skutera. Čelična kočna crijeva, horizontalno položen monoamortizer, dopadljivi i fino obrađeni detalji, nazubljeni diskovi, moderni digitalni LCD-instrumenti... Dodajte tome oštar, agresivan dizajn i pogonsku jedinicu posuđenu od Piaggio-grupacije (Scarabeo 125) i pred sobom imate vrlo atraktivnu i smisleno skrojenu cjelinu. Kakav je u vožnji? Ne tako tvrd kako smo na prvu očekivali, no ne i tako udoban kao urbani GT-skuteri poput Yamahe Nmax ili Honde PCX.
S druge strane, Mission 125 je vrlo dinamičan i lagan za upravljanje, kočnice 'grizu' na najmanji dodir ručice, a tko je oštar i uporan na gasu, uspjet će ga natjerati do najviše brzine od 97 km/h (po instrumentima). Inače, pogonski agregat traži nešto veći gas pri kretanju, a međuubrzanje od 40 do 80 km/h dostatno je za sve gradske situacije, čak i obilaženja automobila. Je li nas nešto zasmetalo? Recimo da dosta visoka (130 mm), ali prostrana podnica traži određeno navikavanje te da sjedalo na visini od 900 mm neće odgovarati nižim vozačima. Isto tako, prostor pod sjedalom bez problema prima jet kacigu i nešto sitnica, no našu integralku nismo uspjeli smjestiti ispod njega. No kao što mu i sam naziv sugerira, Mission je na posebnom zadatku - vraćanju sporta među ulazne modele skutera, a vrijeme će pokazati koliko je u tome bio i uspješan.
Tehnički podaci
Malaguti Mission 125
Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindarski, četiri ventila, jedna bregasta osovina, elektroničko ubrizgavanje, prijenos CVT
Promjer i hod 58 x 47 mm
Obujam 124 ccm
Kompresija 12,0:1
Snaga 12 KS (9 kW) pri 9500 o/min
Moment 10,5 Nm pri 7750 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda teleskopska vilica promjera, straga amortizer i oscilirajuća vilica, sprijeda disk promjera 267 mm i čeljust s dva klipa, straga disk promjera 220 mm, čeljust s jednim klipom, gume 120/70-13, 130/70-13
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1450 mm, visina sjedala 900 mm, dva sjedala, masa sa svim tekućinama 154 kg, spremnik goriva 7 litara
Garancija dvije godine
Boje spirito grey, neve white
Cijena 33.900 kuna
Zajednica | Komentari