Test | Malaguti Madison 300: Nexusova treća mladost
Gilera Nexus nedavno se vratila na tržište pod značkom Malagutija. Provjerena tehnika i prepoznatljiv dizajn osiguravaju zapažen nastup i u 'produžetcima'
Možda zvuči pomalo pretenciozno, ali Nexus je skuter s kultnim statusom. Otkako se 2003. pojavio na tržištu u verziji od 500 ccm, stekao je mnoštvo poklonika koji su tražili maksi skuter sportskog predznaka a koji uz to ima i dodirnih točaka sa svijetom motocikala. U međuvremenu se pojavio u slabijim verzijama od 125 i 250 ccm, dok je potonji kasnije narastao na 300 ccm.
Nakon nepunih 10 godina na tržištu još uvijek je postojala potražnja, pa je Piaggio grupa povukla marketinški potez i Nexusu navukla Aprilijin dres. SR Max 300 bio je prisutan još koju godinu na tržištu, a zatim nestao iz službenih cjenika. Piaggio grupa bila je okrenula novu stranicu i predstavila model X10 koji se nije pokazao osobito uspješnim, iako je bila riječ o spiritualnom nasljedniku megapopularnog X9.
A gdje je nestao Nexus, gdje se skrivao? Kompletna dokumentacija i tehnički nacrti 'čučali' su u nekoj ladici, a onda se iskristalizirala nova poslovna ideja. Nedavno oživljeni Malaguti, kao dio austrijske KSR grupe, počeo je polako popunjavati paletu modela u kojoj je svakako najzanimljviji – novi Madison. Riječ je tipičnoj reinkarnaciji Nexusa koji smo dotad poznavali, čak i manje upućeni prepoznat će karakterističnu bočnu liniju i zaključiti da ovo nije izvorno Malagutijev proizvod, iako bi se moglo reći da je riječ o nasljedniku modela Madison 3 250.
Vožnja splitskim prometnicama imala je prizvuk nostalgije i odmah smo počeli promišljati zašto je Piaggio grupa napustila ovaj projekt, tim više što u međuvremenu nije dala pravi odgovor u ovom segmentu. U redu, Nexus je u smislu životnog ciklusa proizvoda već ušao u 'produžetke', ali uz minimum modernizacije zasigurno će naći put do dijela kupaca koji će ga prihvatiti kao – novi Malaguti Madison. Uostalom, brend Malaguti ima svoju težinu, a s osmijehom na licu sjećamo se Phantoma F-12, svojedobno jednog od najatraktivnijih skutera u klasi 50 ccm.
U tehničkom smislu, Madison je Nexus s Malagutijevim naljepnicama. Konstrukcija okvira i ovjesa je identična, a tu je i dobro poznati Piaggiov motor oznake 300 (obujam mu je 278 ccm). Dakle, provjerena i pouzdana tehnologija s kojom Madison može krenuti u lov na kupce. Ono što posebno hvalimo u vidu modernizacije, jest ugradnja digitalnih instrumenata koji su pravi 'televizor u boji' i nude više verzija prikaza.
Položaj sjedenja dobro je poznat, ali danas se takvo nešto više ne susreće. Sjedi se poprilično visoko i stopala su na većoj udaljenosti od tla no što je to slučaj kod modernih GT-skutera poput Yamahe X-Max 300. U praksi to i dalje dobro funkcionira, jer riječ je o skuteru s niskim težištem (spremnik goriva je u središnjem grebenu), dok vozač s nešto više pozicije s lakoćom obara skuter u nagibe. Osjećaj u zavojima je prirodan, stabilnost uzorna, a kočnice dovoljno kapacitetne iako je sprijeda samo jedan disk. Nema tu puno filozofije, sve što smo tijekom proteklog desetljeća pisali o Nexusu, vrijedi i za Madison.
Novim brendovima nikad nije bilo lako probiti se na tržište. No, u ovom slučaju ne bi trebalo biti previše zavrzlama. Za Malaguti ionako svi znaju, a Nexus je svojevrsna institucija koja još uvijek dobro radi svoj posao i na cestama se mogu naći uredni, očuvani primjerci. Kada zbrojimo dva i dva, dodamo prstohvat nostalgije, ali i dobro odmjerenu cijenu od 41.900 kn, uspjeh ne bi trebao izostati. Za tisuću više dobivate i testirani Anniversary Edition koji dolazi u posebnoj boji i s drukčijom presvlakom sjedala. Izravni konkurent s Tajvana tek je koju kunu povoljniji, a onaj iz Japana ipak malo odskače s cijenom.
TEHNIČKI PODACI
Malaguti Madison 300 City
Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindarski, četiri ventila, jedna bregasta osovina, elektroničko ubrizgavanje, prijenos CVT
Promjer i hod 75 x 63 mm
Obujam 278 ccm
Snaga 22 KS (16 kW) pri 7250 o/min
Moment 23 Nm pri 6000 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda teleskopska vilica promjera 35 mm, straga amortizeri s dvostrukim djelovanjem, tri razine podešavanja tvrdoće opruga
Kočnice Sprijeda disk promjera 260 mm, čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm, čeljust s dva klipa
Gume 120/70-15, 140/60-14
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1515 mm, visina sjedala 815 mm, suha masa 161 kg, spremnik goriva 15,5 litara (2,8 l rezerve)
Garancija dvije godine
Boje crvena, crna
Cijena 41.900 kn (Anniversary Edition 42.900 kn)
Zajednica | Komentari