Motorevija
PRETRAGA
2024-08-23 , Autor: Marko Santini, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Tajvanski novitet nije skuter koji ćete kupiti jer nemate dovoljno novca za Yamahu X-Max 300, nego zato što je zaista poželjna alternativa sveprisutnom japanskom modelu. Evo zašto…



U onu 'zlatnu sredinu' segmenta GT-skutera, gdje se gotovo automatizmom biraju modeli poput Yamahe X-Max 300 ili Honde Forze 350, nedavno je stigla nova verzija poznatog ne-japanskog igrača kojeg, nakon tjedan dana druženja, smatramo itekako razmatranja vrijednom alternativom...
Lansiran krajem prošle godine u Milanu, Downtown GT 350 unaprijeđena je verzija istoimenog modela bez oznake 'GT' i Kymcov je predstavnik među dvokotačima koji su dovoljno brzi i udobni za gradsku i izvangradsku vožnju, a ipak su cjenovno daleko od ozbiljnih motocikala.

 

U odnosu na 'ne-GT verziju' istog modela, nova ima vizualno manji i 'lakši' prednji dio, a među promjenama su i manja masa (170 naspram 173 kg) te drukčije dimenzije (GT je kraći i niži, ali nešto širi). Nećemo previše prostora i vremena trošiti na subjektivan dojam dizajna, no spomenut ćemo da, barem nama, Downtown GT, iako vizualno ne nudi ništa posebno ili novo niti izlazi iz kalupa, izgleda moderno i zanimljivo te dovoljno prepoznatljivo u usporedbi sa spomenutim konkurentima.

Osim upadljive zeleno-plave boje testiranog primjerka, ističu se brojni drugi detalji koji nam prije vožnje okupiraju pažnju - prednja i stražnja LED svjetla, šestinčni zaslon digitalnih instrumenata, podesive ručice kočnica te općenito kvalitetni prekidači i vrlo dobar dojam završne obrade.

 

Dio opširne serijske opreme je kontrola proklizavanja (s tipkom za isključivanje) i korisna keyless-funkcija čiji okretni prekidač (za funkcije napajanja, otvaranja spremnika goriva i pretinca ispod sjedala), međutim, postaje funkcionalan tek nakon pritiska zasebne tipke 'Keyless' na lijevom skupu prekidača - taj suvišan korak prvotno je zbunjujuć i zahtjeva kratko privikavanje (Yamaha, primjerice, taj prvi pritisak integrira u sam okretni prekidač).



Osim toga, položaj sjedenja je prostran i ugodan. Takvo je i sjedalo s dijelom za suputnika dovoljno podignutim za stvaranje ugodnog oslonca za donji dio vozačevih leđa - no širina samog sjedala (visina je 800 mm) nekim je vozačima u redakciji otežala oslanjanje na podlogu s punim stopalima, pa tim važnije napraviti probnu vožnju prije odluke o kupnji.



Prostor ispod sjedala iznenađujuće je prostran za dvije kacige- stane i integralna kaciga XL-veličine - i pogodan za prijevoz povećeg vikend špeceraja. Postoje i dva mala, ali korisna pretinca ispod upravljača u koje možete pospremiti, primjerice, rukavice, bočicu od pola litre ili puniti mobilni telefon putem USB-priključka.

Iako nemaju puno funkcija, spomenuti digitalni instrumenti su pregledni i jasno čitljivi u svim uvjetima osvjetljenja, čak i po direktnom suncu s leđa, a jedina važna stavka koja im nedostaje - za razliku od konkurencije - jest mogućnost povezivanja s pametnim telefonom. Nadalje, koristan bi bio i prikaz vanjske temperature za one koji voze u zimskim mjesecima.



Neće vas iznenaditi da dobro poznati tekućinom hlađeni jednocilindarski motor obujma 321 ccm, koji razvija 28,5 KS i 30 Nm, Downtown GT čini zabavno brzim. S lakoćom ostavlja uobičajen tok prometa iza sebe, pa i, po potrebi, ubrzava do iznad 120 km/h. No pored samih performansi, dovoljnih za vožnju u gradu i izvan njega, pa i pretjecanja, uvjerljiv dojam ostavlja preciznost kojom se dozira raspoloživa snaga, kao i potrošnja goriva koja je tijekom testa iznosila 3,7 l/100 km (nismo ga štedjeli, uglavnom grad).

Kočnice (disk od 260 mm sprijeda i 240 mm straga s dvoklipnim kliještima u oba slučaja) osjetljivo reagiraju na inicijalni pritisak, lako se a ulijevaju povjerenje i prilikom snažnijeg usporavanja. Granica aktivacije ABS-a prednje kočnice dovoljno je visoka da ćete je na suhom asfaltu vjerojatno teško doseći, a kod stražnje je kočnice osjetno niža. Impresionira i stabilnost prilikom kočenja (čak i pri aktivaciji stražnjeg ABS-a), kao i pri višim brzinama, a osim zabave na ravnom, pruža i zabavu u zavojima - brzo skreće, progresivno i predvidljivo se naginje te agilno reagira na promjene smjera. Serijske gume Maxxis nude dobro prianjanje na suhoj cesti.

 

Ono po čemu Kymco Downtown GT odskače u odnosu na izravne konkurente jest - udobnost vožnje. Pored mekog sjedala i solidne (premda ni po čemu posebne) zaštite od vjetra, veliku ulogu u cjelokupnom iskustvu igra vrlo podatan ovjes - teleskopska vilica sprijeda (hod 100 mm) i dva amortizera straga (hod 107 mm) - u čiji su razvoj i namještanje Kymcovi inženjeri očito uložili puno truda. U svakodnevnom gradskom prometu odlično i s dojmljivom kontrolom upija raznorazne neravnine i izbočine, poput oštećenih tramvajskih pruga i raspuknutog asfalta, pa vam rijetko pada na pamet zaobilaziti ih radi izbjegavanja neugodnog udarca ili poskakivanja. Ako nam je išta značajno nadmašilo očekivanja, onda je to način na koji ovjes uspijeva izbalansirati omjer udobnosti i zabave u vožnji.



S cijenom od 6400 eura, Downtown GT je 400 eura povoljniji od početnog (kao takvog i slabije opremljenog) X-Maxa 300, odnosno 920 eura od Forze 350 (koja, doduše, za tu cijenu dolazi s koferom). No njegova glavna prednost nije niža cijena, nego ponajprije iskustvo vožnje s vrlo pohvalnom udobnošću. Iako nije bez nedostataka - povezivost s mobilnim telefonom danas postaje standard u ovoj cjenovnoj kategoriji, primjerice - njegove prednosti čine ga vrlo poželjnom alternativom Yamahi i Hondi.


Tehnički podaci
Kymco Downtown GT 350

Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski četverotaktni, četiri ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, variomat
Obujam 321 ccm
Snaga 28,5 KS (21 kW) pri 7250 o/min
Okretni moment 30 Nm pri 5750 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir, sprijeda klasična vilica, straga oscilirajuća vilica i dvostruki amortizeri. Sprijeda disk, straga disk, kombinirani sustav kočenja CBS
Kotači alu-legura
Gume 120/70-15, 140/70-14

Masa i dimenzije
Dimenzije D x Š x V 2230 x 800 x 1280 mm, međuosovinski razmak 1555 mm, visina sjedala 800 mm, suha masa 170 kg, spremnik goriva 12,5 litara
Garancija dvije godine
Boje plava, siva
Cijena 6400 eura





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki Ninja 250 R Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R