Test | Kymco downtown 125 i 300 - Novo doba
Izvana isti, iznutra različiti - dva Kymcova skutera downtown s motorima obujma 300 i 125 ccm svojom pojavom te kvalitetom definiraju Kymco u jednom sasvim novom svjetlu
Urbani život započeo je u malenim središtima današnjih gradova. U američkim ćete filmovima nerijetko čuti da netko tko s periferije odlazi u centar, obično staru gradsku jezgru kaže da ide u - downtown. Iako na našim prostorima taj izraz nismo usvojili, kada ga pročitamo na boku novog Kymcovog skutera, odmah nam je jasno na što su ciljali mudri istočnjaci kada su mu davali ime i oblik.
Kymco Downtown je, kada ga treba opisati nama razumljivim rječnikom, GT-skuter s međuosovinskim razmakom te promjerom kotača prilagođenima gradskoj i međugradskoj vožnji. Naime, Kymcovi su ga inženjeri tako osmislili kako bi popunio prostor između najvećeg modela Xciting koji je obnavljan prošle i ove godine, te manjih skutera jednostavnije mehanike s druge strane, predvođenih modelom people S.
Što to ustvari znači? Svima koji ne poznaju Kymcovu gamu apsolutno ništa, pa valja reći da je Kymco downtown prema našem mišljenju trenutačno najsvestraniji skuter u Kymcovoj ponudi. Na test smo stoga usporedo preuzeli dva gotovo ista modela Kymco downtown s motorima obujma 300 i 125 ccm. Vizualno su oni gotovo isti, a oštro će oko razliku primijetiti tek kada baci pogled na blok motora te dužinu i izvedbu ispušnog topa. No, ta vizualno „neznatna“ razlika - unatoč istom izgledu izvana - definira drukčiji karakter, vozne osobine te ciljanu skupinu kupaca pa naizgled isti downtowni „gledaju“ u posve različitim smjerovima.
Također, ergonomski te po pitanju opreme modeli su identični pa ćemo ih opisati kao da su jedan. No, pritom se moramo - htjeli ili ne - referirati na već postojeći Xciting koji je poznat ljubiteljima te marke i svima koji ciljaju na kymco većeg obujma. Već na prvo sjedanje downtown zrači moderno i osjeti se iskustvo koje je Kymco skupljao proteklih godina, a posebice velik pomak unaprijed od prvih modela Xcitinga.
Uz to, izvrstan dizajn skutera Kymco downtown, obilje opreme te vrhunska završna obrada odsad su u društvu odlične pozicije sjedenja za vozača te izdašnog prtljažnika. Osnovne kote vozačke pozicije dobivene su međuosovinskim razmakom i odabirom veličine kotača od 14 cola sprijeda te 13 straga. Isto tako, vozač odsad sjedi u dobro perforiranom i duboko „izdubljenom“ sjedalu na predjelu stražnjice s izdašnim podmetačem za stražnji dio leđa. Tako uglavljen instinktivno rukama hvata upravljač koji je na pravilnoj udaljenosti, visini te je uz to i pravilno otvoren. Noge padaju na podnicu s izraženim srednjim grebenom te će se različito građeni vozači izuzetno brzo ugnijezditi i snaći.
Povrh toga, Kymco je na downtownu napokon uspio premjestiti spremnik goriva i njegov otvor u sredinu podnice što je po pitanju centralizacije mase i pristupa izvrsno rješenje. No, uz prednosti dizajna dolaze i neke mane, a to je ponajprije gubitak gornjeg oslonca nogu na podnici. Za razliku od Xcitinga koji je uz donju nudio i iskoristivu gornju poziciju podnice na kojoj je vozač u duljoj vožnji mogao odmarati noge, odsad to više ne može jer je gornja pozicija previsoko te preblizu sjedalu. Stoga ona sada može služiti tek za kratkotrajnu promjenu pozicije nogu u vožnji te je najbliža Gilerinom modelu nexus ili TGB-ovom X-motion, za razliku od Xcitingove pozicije koja je bila iznimno blizu Piaggiovom Xevu kao jednom od najprostranijih u klasi.
Zajednica | Komentari