Test | KTM 390 Duke - Treći blizanac
Nakon 125-ice i 200-tke, stigao je i treći Duke u istom tijelu, ali ovog
puta s vrlo srčanih 44 KS, koji ga uz masu od svega 150 kg pretvaraju u
zabavnu igračku za svakodnevicu
Ideja je zapravo realna, ali istovremeno i genijalna. Priču je pokrenuo Duke 125 još 2011., prošle je godine stigla inačica od 200 ccm, a sada je pred nama ona s oznakom 390. Primjećujete li razliku? Jasno da ne, kada se radi o istom tijelu, u koje se transplantiraju različita srca. U osnovi, sve su komponente na tri inačice gotovo identične, jedino je za potrebe (naj)snažnijeg motora, u konkretnom slučaju okvir ojačan na ključnim mjestima. Jednocilindraš od 375 ccm potpuno je novokostruiran i na prvu je jedini znak raspoznavanja u odnosu na manju braću.
Zato treba imati izuzetno oštar vid, da biste s udaljenosti od nekoliko metara sa sigurnošću mogli reći o kojem se modelu točno radi. A to se ponajprije otkriva stilizirani natpis na spremniku goriva, odnosno, nešto masivniji jednocilindarski motor, odnosno ispuh. Zapravo, u detekciji konkretne inačice, najbolje se poslužiti sluhom – 390-ku će bubnjići lako prepoznati, jer javlja se osjetno punijim i konkretnijim, ozbiljnijim tonovima.
Položaj sjedenja zapravo je sasvim poznat, i opet ponavljamo, nema razloga da bi itko podcjenjivao Duke 125/200/390 na račun njegovih „bonzai“ dimenzija. Možda se nekima zaista doima kao igračkica, ali ovo je sasvim pristojan dvokotač, u čije sedlo će se najbolje smjestiti vozači visoki oko 185 cm, pa čak i oni nešto viši. Ipak, ne treba očekivati komfor kakvog touring motocikla, već ono na što nailazite kod većine nakeda. Ruke hvataju upravljač u aktivnoj poziciji i krećemo s prvim kilometrima. Položaj ručice spojke nije podesiv, ali je zato primjerene tvrdoće, a mjenjač mekano i precizno upada u stupnjeve. I gume su konačno one prave, pa odmah počinju ulijevati povjerenje – umjesto loših indijskih MRF koje se isporučuju na inačicama 125/200, ovdje se nalazi provjereni Metzeler M5 Interact, zahvaljujući kojem je dodatno profitirala agilnost, a da ne spominjemo stabilnost u zavoju ili grip na mokroj podlozi.
Sukladno očekivanjima, motor je osjetno konkretnijeg nastupa, pa već na 3000 okretaja najavljuje zabavu. Do 6000 nabire vrlo linearno, nakon čega se potpuno razmaše i čovjek bi pomislio da ima čak i nešto više od 44 KS. Zapravo je vrlo žustar za svoj obujam, a rado se zavrti do 10.500 o/min, što je prilično netipično za četverotaktnog jednocilindraša. Tada se javlja limitator, pa brebacujemo u višu i vraćamo se u režim u kojem najbolje diše. Idealno je ugođen za svakodnevicu i jurcanje gradom, dok na brzinama iznad 130 km/h lagano počinje gubiti dah. Tada se javlja želja za dodatnom konjicom, ali ipak ne valja smetnuti s uma o kojoj je klasi riječ.
Duke 390 obožava ples zavojima, bez obzira radi li se o dugim, kratki, brzim ili sasvim zatvorenim – uvjerljiv je i stabilan u svakom trenutku. Zasluga je to čvrstog okvira koji s lakoćom podnosi povećanje snage (trostruko više u odnusu na 125-icu!), kao i elemenata ovjesa s potpisom WP-a. Čak i dugi brzi zavoji, kojima smo jurili oko 120 km/h, nisu iznjeli na vidjelo slabosti ciklistike. Duke 390 stoički prati zadanu putanju, pa može držati korak s motociklima veće kubikaže, a kočnice su, kao i na manjoj braći, za svaku pohvalu. Jedan disk sprijeda i radijalno smještena kočiona čeljust Brembo, u većini su slučajeva i više su no što ćete zatrebati, dok se ABS (doplata) prema želji može isključiti.
Ugodno je iznenađenje i cijena, jer za taj iznos dobivate vrlo sposoban dvokotač, koji je ujedno praktičan za svakodnevicu i vrlo zabavan na zavojitoj cesti u nedjeljno popodne. Uz to je i prilično suzdržane potrošnje, jer putno je računalo nakon 140 km vožnje pokazalo prosjek od 3,4 l/km, a troškovi registracije i obveznog osiguranja neće vas natjerati na peglanje kreditne kartice. Za vlasnike A2 kategorije ili vozače neopterećene kompleksom „male kubikaže“, ovo je – prilika o kojoj valja ozbiljno razmisliti.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski, četverotaktni, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje goriva promjera 46 mm, katalizator, akumulator 12V/8 Ah, mehanički pokretana višelamelna spojka u uljnoj kupki, mjenjač šest stupnjeva, lanac X-ring
Promjer x hod 89.0 x 60.0 mm
Obujam 375 cm ³
Stupanj kompresije 12,9:1
Snaga 44 KS (32.0 kW) pri 9500 o/min
Okretni moment 35 Nm pri 7250 o/min
OKVIR I OVJES
Čelične cijevi, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, dvostruko oscilirajuće rame od aluminija, centralno smješten amortizer, prednji disk 300 mm, četveroklipna kliješta, stražnji disk 230 mm, jednoklipna kliješta, ABS (opcija)
Kotači 3:00 x 17, 4.00 x 17
Gume 110/70 ZR 17, 150/60 ZR 17
MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1367 mm, kut glave okvira 65.0 stupnjeva, predtrag 94 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 150/150 mm, visina sjedala 800 mm, suha masa 139 kg, spremnik goriva 11.0 litara.
Garancija dvije godine
Boje bijela, crna, narančasta
Cijena 45.520 kn
Zajednica | Komentari