Motorevija
PRETRAGA
2013-07-08 , Autor: Ante Radić, Slike: KTM
Bookmark and Share

Nakon 125-ice i 200-tke, stigao je i treći Duke u istom tijelu, ali ovog puta s vrlo srčanih 44 KS, koji ga uz masu od svega 150 kg pretvaraju u zabavnu igračku za svakodnevicu

Ideja je zapravo realna, ali istovremeno i genijalna. Priču je pokrenuo Duke 125 još 2011., prošle je godine stigla inačica od 200 ccm, a sada je pred nama ona s oznakom 390. Primjećujete li razliku? Jasno da ne, kada se radi o istom tijelu, u koje se transplantiraju različita srca. U osnovi, sve su komponente na tri inačice gotovo identične, jedino je za potrebe (naj)snažnijeg motora, u konkretnom slučaju okvir ojačan na ključnim mjestima. Jednocilindraš od 375 ccm potpuno je novokostruiran i na prvu je jedini znak raspoznavanja u odnosu na manju braću.



Zato treba imati izuzetno oštar vid, da biste s udaljenosti od nekoliko metara sa sigurnošću mogli reći o kojem se modelu točno radi. A to se ponajprije otkriva stilizirani natpis na spremniku goriva, odnosno, nešto masivniji jednocilindarski motor, odnosno ispuh. Zapravo, u detekciji konkretne inačice, najbolje se poslužiti sluhom – 390-ku će bubnjići lako prepoznati, jer javlja se osjetno punijim i konkretnijim, ozbiljnijim tonovima.



Položaj sjedenja zapravo je sasvim poznat, i opet ponavljamo, nema razloga da bi itko podcjenjivao Duke 125/200/390 na račun njegovih „bonzai“ dimenzija. Možda se nekima zaista doima kao igračkica, ali ovo je sasvim pristojan dvokotač, u čije sedlo će se najbolje smjestiti vozači visoki oko 185 cm, pa čak i oni nešto viši. Ipak, ne treba očekivati komfor kakvog touring motocikla, već ono na što nailazite kod većine nakeda.  Ruke hvataju upravljač u aktivnoj poziciji i krećemo s prvim kilometrima. Položaj ručice spojke nije podesiv, ali je zato primjerene tvrdoće, a mjenjač mekano i precizno upada u stupnjeve. I gume su konačno one prave, pa odmah počinju ulijevati povjerenje – umjesto loših indijskih MRF koje se isporučuju na inačicama 125/200, ovdje se nalazi provjereni Metzeler M5 Interact, zahvaljujući kojem je dodatno profitirala agilnost, a da ne spominjemo stabilnost u zavoju ili grip na mokroj podlozi.



Sukladno očekivanjima, motor je osjetno konkretnijeg nastupa, pa već na 3000 okretaja najavljuje zabavu. Do 6000 nabire vrlo linearno, nakon čega se potpuno razmaše i čovjek bi pomislio da ima čak i nešto više od 44 KS. Zapravo je vrlo žustar za svoj obujam, a rado se zavrti do 10.500 o/min, što je prilično netipično za četverotaktnog jednocilindraša. Tada se javlja limitator, pa brebacujemo u višu i vraćamo se u režim u kojem najbolje diše. Idealno je ugođen za svakodnevicu i jurcanje gradom, dok na brzinama iznad 130 km/h lagano počinje gubiti dah. Tada se javlja želja za dodatnom konjicom, ali ipak ne valja smetnuti s uma o kojoj je klasi riječ.



Duke 390 obožava ples zavojima, bez obzira radi li se o dugim, kratki, brzim ili sasvim zatvorenim – uvjerljiv je i stabilan u svakom trenutku. Zasluga je to čvrstog okvira koji s lakoćom podnosi povećanje snage (trostruko više u odnusu na 125-icu!), kao i elemenata ovjesa s potpisom WP-a. Čak i dugi brzi zavoji, kojima smo jurili oko 120 km/h, nisu iznjeli na vidjelo slabosti ciklistike. Duke 390 stoički prati zadanu putanju, pa može držati korak s motociklima veće kubikaže, a kočnice su, kao i na manjoj braći, za svaku pohvalu. Jedan disk sprijeda i radijalno smještena kočiona čeljust Brembo, u većini su slučajeva i više su no što ćete zatrebati, dok se ABS (doplata) prema želji može isključiti.
Ugodno je iznenađenje i cijena, jer za taj iznos dobivate vrlo sposoban dvokotač, koji je ujedno praktičan za svakodnevicu i vrlo zabavan na zavojitoj cesti u nedjeljno popodne. Uz to je i prilično suzdržane potrošnje, jer putno je računalo nakon 140 km vožnje pokazalo prosjek od 3,4 l/km, a troškovi registracije i obveznog osiguranja neće vas natjerati na peglanje kreditne kartice. Za vlasnike A2 kategorije ili vozače neopterećene kompleksom „male kubikaže“, ovo je – prilika o kojoj valja ozbiljno razmisliti.



TEHNIČKI PODACI

MOTOR
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski, četverotaktni, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje goriva promjera 46 mm, katalizator, akumulator 12V/8 Ah, mehanički pokretana višelamelna spojka u uljnoj kupki, mjenjač šest stupnjeva, lanac X-ring
Promjer x hod 89.0 x 60.0 mm
Obujam 375 cm ³
Stupanj kompresije 12,9:1
Snaga 44 KS (32.0 kW) pri 9500 o/min
Okretni moment 35 Nm pri 7250 o/min

OKVIR I OVJES
Čelične cijevi, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, dvostruko oscilirajuće rame od aluminija, centralno smješten amortizer, prednji disk 300 mm, četveroklipna kliješta, stražnji disk 230 mm, jednoklipna kliješta, ABS (opcija)
Kotači 3:00 x 17, 4.00 x 17
Gume 110/70 ZR 17, 150/60 ZR 17

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1367 mm, kut glave okvira 65.0 stupnjeva, predtrag 94 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 150/150 mm, visina sjedala 800 mm, suha masa 139 kg, spremnik goriva 11.0 litara.
Garancija dvije godine
Boje bijela, crna, narančasta
Cijena 45.520 kn







KTM 990 Super Duke

KTM 990 Super Duke

�daje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 120 k (88 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 100,6 Nm @ 7000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 18,5 l

Dužina: 204 kg

KTM
KTM 990 Adventure / S 2006-2008
KTM 990 Adventure / S 2006-2008

KTM 990 Adventure

�daje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 98 k (78 KW) 8250 rpm

Okretni moment: 100 Nm @ 6750rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 90/80 -21

Stražnja guma: 150/70 -18

Obujam spremnika: 19,5 l

Dužina: 209 kg

Maksimalna brzina: 225 km/h

KTM
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R