Motorevija
PRETRAGA
2010-08-19 , Autor: Andreas Bildl, Danijel Puljek, Slike: fact, jkuenstle.de
Bookmark and Share

Drugi dio usporedbe devet superbikeova vodi nas na sučeljavanje na stazi. Mnogi će reći - napokon, jer ondje ustvari i pripadaju


 Motogalerija Klasa supersport 1000 - staza

Tišina. Tog jutra na trkaćoj stazi Aragon nije bilo ničeg drugog osim tišine. Ah da, možda treba spomenuti i sunce. Budući da je kiša bila naš uporni sljedbenik i pratitelj posljednjih tjedana kojeg smo se konačno otarasili, kažemo - napokon.

Sve je spremno. Uz zvuk klikanja montažnih vrata zrake toliko očekivanog sunca probijaju se i u naš boks, gdje je devet superbikeova, najbolje od najboljeg što se danas može ponuditi. Uz to, svi su opremljeni istim gumama - pirelli supercorsa SC2, i svi su u lovu na isti cilj - ostvariti što bolje vrijeme na trkaćoj stazi. Ne, ovaj se put ne radi o preglednosti bočnih ogledala, potrošnji ili komforu za suputnika, već ih ovaj put koristimo upravo za ono za što su ih konstruktori stvorili. Dakle, sezona lova na vrijeme može započeti.

Karte su iznova promiješane. Rijetki sumnjaju da BMW S 1000 RR neće moći ponoviti superiornost koju je prikazao na Nardu na prvom, odnosno brzinskom dijelu testa. Na kraju dana, kada se podvuče završni račun, bit će poznat rezultat.

Štoperice stoje u stanju pripravnosti, a 2D data recording je spreman. Bivši GP-vozač u klasi 125 i svjetski viceprvak Peter Ottl devet će testnih motocikala dovesti do ruba njihovih mogućnosti. Kraj njega spreman je i jedan ambiciozni trkač amater čija će vremena poslužiti kao referenca za vozače koji s tim motociklima žele tek povremeno izaći na trkaću stazu.

No, vremena na stazi nisu jedino što će se vrednovati u tom dijelu testa. Motocikli se boduju prema određenim kriterijima, a na kraju će pobijediti najkompletniji.

Prvi je na redu KTM RC8R. Uz lagano okretanje ručice gasa brzo hvata radnu temperaturu. Na semaforu se gasi crveno svjetlo, i sve je spremno za pokret. Glavne smjernice za našeg testnog vozača su sljedeće: mjere se tri najbolje runde, treba dati sve od sebe, a pritom ne pretvoriti motocikle u olupine. Nedugo nakon prvog izlaska KTM RC8R ciljnu ravninu prolazi u nagibu, i to vrlo brzo.

 Motogalerija Klasa supersport 1000 - staza

Tako brzi izlazak na ciljnu ravnicu RC8R-u omogućuje tvrdo podešenje stražnjeg amortizera te iznimno jasna povratna informacija sa stražnjeg kotača. Uz to, te postavke ostavljaju prostor za vrlo rano otvaranje gasa, dok je motocikl još u dubokom nagibu. V2 motor reagira oštro i u kombinaciji s kratkim završnim prijenosom je uzorita sila za te situacije. No, takve postavke nisu bez nedostataka. Kratak raspored završnog prijenosa i usko podešeno radno područje motora traže pojačani angažman na papučici mjenjača. Također, KTM RC8R je jedini motocikl na kojem Ottl u dugom lijevom zavoju sve do točke kočenja B2 cijedi petu brzinu.

Ipak, na putu brzoj izmjeni brzina stoji, već otprije poznat, tvrd i grub mjenjač. Otprije su poznate i precizne putanje prolaska zavoja koje taj motocikl kroz sve šikane vode lako poput delfina koji presijeca morske valove. Kočnice oduševljavaju barem podjednako kao i preciznost upravljanja. Grizu vrlo oštro, ali se i odlično doziraju. Problemi se pojavljuju kada počinjete snažno kočiti prije samog ulaska u zavoj, dok ste u nagibu. Tada KTM RC8R gubi na stabilnosti što ga u konačnici košta vremena. Bilježimo najbolje vrijeme od 2.07,64. Amater tim fenomenom vlada s još manje kontrole što ga u odnosu na profesionalca prosječno hendikepira oko tri sekunde.

Je li drugi V2, onaj ducatijev, kod protivnika pronašao ahilovu petu? Ducati 1198 S u svijetu V-twinova u ovom trenutku vrijedi kao referenca, mjerilo koje treba nadmašiti, iako KTM na mjernom stolu bilježi pet KS više.

Međutim, znatno važnije od tog pokazuje se na kraju učinak motora u okretajima u rasponu od 7000 do 10.000 o/min. U tom je dijelu testastretta snažnija, a još je uvjerljiviji način na koji to postiže. Naime, do polovice zavoja otpuštate gas do 6000 o/min, a nakon prijelomne točke hrabro i oštro ga otvarate. Uz brahijalnu primjenu sile Ducati 1198 S se probija naprijed. Do 8000 o/min okretni moment raste sa 60 do 132 Nm, što vozač proživljava kao snažan udarac u stražnjicu.

Uz V2 vulkan ducati nudi i vrlo snažne kočnice koje na svaki dodir izuzetno oštro reagiraju. Naravno, tu je i kontrola trakcije koja se može podešavati u osam različitih režima. Isto tako, amateri će uz nju dobiti toliko potrebnu hrabrost za rano otvaranje gasa koju na konvencionalnim motociklima ne mogu osjetiti.

 Motogalerija Klasa supersport 1000 - staza

Instrumenti pak nisu od prevelike koristi. Točnije, njihovo je očitavanje iznimno nepregledno i nejasno te je bolje držati oko na lampici upozorenja za šaltanje nego na digitalnoj traci obrtomjera. I dok će kontrola trakcije amaterima olakšavati život, cjevasti okvir i lelujavi ovjes to zasigurno neće, što i dalje ostaje poglavlje s kojim će se samo profesionalci uspješno nositi.

Uz to, premekana će prednja vilica često pri kočenju zaroniti do krajnjih granica. A upravo tada, dok se motocikl brzo spušta u nagib, vozaču je potrebna vrlo jasna povratna informacija s podloge. Profesionalci poput Petera će taj hendikep izbjeći oblijim i nježnijim stilom vožnje, dok će amateri rješenje pronalaziti malo teže, a to potvrđuju i vremena. Ottl je sa 2.07,31 brži čak četiri sekunde od amatera.

Ipak, to nas manje iznenađuje od modela Ducati 1198 S koji, unatoč naplacima izrađenima od kovanog aluminija, traži najviše vozačevog tjelesnog angažmana. Riječ je o osobito intenzivnom i uzbudljivom motociklu koji je uz to i vrlo naporan za vožnju.

1/6 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/6




Yamaha YZF-R1 2009

Yamaha YZF-R1 2009

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 182 k (134 KW) 12500 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 10000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 220 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17M/C

Stražnja guma: 190/55 ZR17M/C

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 182 kg

Maksimalna brzina: 294 km/h

Yamaha
Suzuki GSX-R 1000 2009

Suzuki GSX-R1000

�daje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 185 k (136 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 117 Nm @ 10000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR17M/C

Stražnja guma: 190/50 ZR17M/C

Obujam spremnika: 17,5 l

Maksimalna brzina: 294 km/h

Suzuki
MV Agusta F4 1000 S
MV Agusta F4 1000 S

MV Agusta F4 1000 S

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 166 k (122 KW) 11750 rpm

Okretni moment: 109 Nm @ 10200 rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 6 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 210 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 21 l

Dužina: 205 kg

Maksimalna brzina: 294 km/h

MV Agusta
KTM 1190 RC8 R 2009
KTM 1190 RC8 R 2009

KTM 1190 RC8 R

�daje

Obujam: 1195 cm3

Snaga: 162 k (120 KW) 10250 rpm

Okretni moment: 123 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 16,5 l

Dužina: 184 kg

Maksimalna brzina: 288 km/h

KTM
Kawasaki ZX-10R 2010
Kawasaki ZX-10R 2010

Kawasaki ZX-10R 2010

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 188 k (138 KW) 12500 rpm

Okretni moment: 113 Nm @ 8700rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 185 kg

Maksimalna brzina: 298 km/h

Kawasaki
Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

�daje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 178 k (130 KW) 11000 rpm

Okretni moment: 112 Nm @ 9000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-ZR17M/C (58W)

Stražnja guma: 190/50-ZR17M/C (73W)

Obujam spremnika: 17.7 l

Dužina: 172 kg

Maksimalna brzina: 293 km/h

Honda
Ducati 1198 2009
Ducati 1198 2009

Ducati 1198

�daje

Obujam: 1198,4 cm3

Snaga: 170 k (125 KW) 9750 rpm

Okretni moment: 131,4 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 171 kg

Maksimalna brzina: 293 km/h

Ducati
BMW S 1000 RR
BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

�daje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 193 k (142 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 112 Nm @ 9750rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17,5 l

Dužina: 182 kg

Maksimalna brzina: 299 km/h

BMW
Aprilia RSV 4 R
Aprilia RSV 4 R

Aprilia RSV4 R

�daje

Obujam: 1000 cm3

Snaga: 180 k (132,4 KW) 12.500 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 10.000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 184 kg

Maksimalna brzina: 290 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R