Test | Kawasaki ZZR 600 - Web katalog 2011.
ZZ-R 600 se u Kawasakijevom proizvodnom programu zadržao punih 15
godina. Zbog solidnih performansi i prihvatljivog dizajna i danas bez
poteškoća pronalazi kupce na tržištu rabljenih
|
Kawasaki ZZ-R 600 u akciji |
Povijest modela
Neki će reći da je ZZ-R 600 odavno trebao „izletjeti“ iz Kawasakijevog proizvodnog programa, ali, unatoč monotonom dizajnu i zastarjeloj tehnici, održao se u proizvodnji punih petnaest godina, sve do 2005. godine. Najsvjetlije trenutke slave ovaj motocikl dotaknuo je početkom 90-ih, kad je bio hit na našim prostorima. Većini kupaca te klase ZZ-R 600 bio je prvi i jedini izbor, ali otad je prošlo ravno dva desetljeća, što je prava vječnost u moto industriji, pa su se i prohtjevi kupaca drastično promijenili.
Borbu za primat u klasi 600 supersport kawasaki ZZ-R 600 odavno je prepustio svom „mlađem bratu“, ZX-6R-u. Zastrašujuće visoki okretaji motora i obilje snage te beskompromisno sportski podešen ovjes i ergonomija kvalitete su koje krase današnje sportaše te klase. Ugodni i udobni ZZ-R s tim karakteristikama zaista nema dodirnih točaka.
|
"Goli" ZZ-R 600 prve generacije iz 1990. godine |
Na ovom motociklu vozač sjedi opušteno, što je zasluga kratkog spremnika goriva i ne prenisko postavljenog upravljača. Položaj suvozača vrlo je sličan, a pozicijski je smješten vrlo blizu vozaču. Sjedalo je vrlo prostrano, a zbog male visinske razlike u razinama sjedala suvozač nije pretjerano na udaru vjetra. Istina, kut svijanja njegovih koljena mogao bi biti i manji.
|
|
|
Instrumenti su čista analogija, no najviši okretaji od 14.000 o/min i danas su respektabilni. Pokazivać količine goriva stalno se kvario i stvarao nervozu svojim blinkanjem
|
|
Detalj na koji smo gotovo svi zaboravili - slavina za gorivo. Ukoliko ste na ZZ-R-u prebacili na rezervu, pogotovo na autocesti, stanite obavezno na slijedećoj pumpi
|
|
|
|
Na prvim modelima ispušni sustav bio je sklon koroziji
|
|
Od 2002. godine greška je ispravljena i cijevi ispušnog sustava su od oplemenjenog čelika
|
Stražnja guma je za današnje pojmove vrlo skromnih dimenzija, 160/60-17“, i nije se mijenjala od početka proizvodnje modela, pa se idealno uklapa u karakter ovog motocikla. Zahvaljujući toj dimenziji izrazito je agilan pa kroz zavoje prolazi opušteno i lagano, bez većih napora za vozača.
Na top-listi omiljenih izmjena na ovom motociklu u samom su vrhu opruge u prednjim vilicama. Ta modifikacija ima naročitog smisla kod modela ZX 600 D, koji se proizvodio od 1990. do 1992. godine, jer se njegov ovjes pokazao izuzetno neudobnim i tvrdim. I kod modela novijeg datuma proizvodnje izmjene imaju smisla, naročito ako se radi o motociklima koji su prešli nešto više kilometara. Onima kojima će ovaj motocikl služiti za dulja putovanja isplativa je investicija povišeno prednje vjetrobransko staklo, čiji je izbor na hrvatskom „aftermarket“ tržištu zaista velik.
|
Posljednja inačica ZZ-R-a 600 iz 2005. godine |
No, i bez tih izmjena ZZ-R 600 je zaista svestran i dobar allrounder, a naročito je pogodan za vozače početnike ograničenih novčanih sredstava. Pokazao se i kao vrlo štedljiv. U umjerenim režimima vožnje potrošnja se može spustiti i do četiri litre na 100 prijeđenih kilometara, što dakako umnogome ovisi o ispravnosti rasplinjača i pogonskog agregata. Potrošnja ulja također je vrlo mala, ponekad čak i nemjerljiva. Ako vam pogonski agregat troši veće količine ulja, vrlo vjerojatno su gumice ventila ili karike klipova u nešto lošijem stanju.
Razmišljate li o kupnji motocikla koji je kompromis između sporta i touringa, a ne težite najmodernijim dizajnerskim rješenjima te ne želite izdvojiti bogatstvo za motocikl, rabljeni ZZ-R 600 potpuno će zadovoljiti vaše prohtjeve.
Zajednica | Komentari