2010-03-15 , Autor: Stefan Gluck, Slike: Jacek Bilski | |
"Zeleni" su odlučili uzeti kratki predah. Stigla su, kažu, vremena u kojima se ne može svake godine "izmišljati" posve novi koncept. Stoga je njihov maksi sportaš ZX-10R za 2010. godinu tek lagano tehnički, ali i cjenovno modificiran
Donedavno je bilo uobičajeno da se frakcija maksi sportaša popunjava novim modelima u ubitačnom dvogodišnjem ritmu. Recept je kod svih proizvođača bio gotovo isti, a uz to i izuzetno jednostavan - manje mase, više snage!
Stvari su neko vrijeme prolazile, no potom su sve strože ekološke norme dovele do stagnacije performansi. Naime, gotovo svaki aktualni sportski motocikl klase 1000 na vagi pokazuje nešto više od 200 kg, dok mjerenja snage u pravilu ne prelaze 180 KS.
Brojni motociklisti, među kojima je i sve veći udio onih koji voze sportaše, pitaju se je li uopće potrebno iznova regrupirati omjer snaga-masa. Prije svega ih muči - ima li smisla krenuti u takvu „utrku“, i kao drugo - je li uopće moguće bolje konstruirati iskoristivost tih motocikala u svakodnevici.
Slične su misli zasigurno pritisnule i Kawasakijeve inženjere koji su se na koncu odlučili „desetku“ za desetu godinu tek minorno uljepšati. Stoga će razlike između aktualnog i prošlogodišnjeg modela prepoznati tek oni rijetki, a one se svode na detalje poput nekih kontura na gornjoj i bočnoj oplati, obliku amortizera upravljača te završnoj „kapi“ na ispušnom topu. Dakle, slobodno se može reći da je nova „desetka“ ustvari stara. Uz to, dokaz je i linija krivulje snage i okretnog momenta koja se gotovo potpuno preklapa s onom prošlogodišnjeg modela.
Obujam: 998 cm3
Snaga: 188 k (138 KW) 12500 rpm
Okretni moment: 113 Nm @ 8700rpm
Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 ZR 17
Stražnja guma: 190/55 ZR 17
Obujam spremnika: 17 l
Dužina: 185 kg
Maksimalna brzina: 298 km/h
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |