Povijest modela
Kawasaki je model ZRX 1100 predstavio 1997. te ga pustio da sam stvori
svoju priču. Dizajn s malom prednjom oplatom te trokutastom stražnjom
vilicom svoj je začetak imao u modelu Z 1000 iz 1983. s Eddiejem
Lawsononom koji je nekoć harao američkim prvenstvom u Superbikeu.
Uspješan koncept sa sasvim podesivim ovjesom, kultiviranim jakim motorom
te opuštenim položajem sjedenja nije se svidio samo Kawasakijevim
fanovima, već i kolegama iz testnih timova.
No, verzija od 1100 ccm je 2001. godine dobila svog nasljednika.
Točnije, troje nasljednika. Još je jednom dakako bila riječ o modelu bez
oplata, R-verziji s manjom te S-verziji s većom oplatom.
Povećanje obujma od 100 ccm nije donijelo samo više okretnog momenta,
već i bolju kulturu rada, prošireno radno područje kao i smanjenje
potrošnje.
Na modelu 1200 kao jedna od najvažnijih modifikacija isticana je
ugradnja šesteroklipnih kočnih čeljusti
Gleda li se tehnički, sve su tri verzije na istoj razini. Tako je
primjerice već na 2000 o/min dostupno čak 80 Nm okretnog momenta, dok je
od 3000 o/min pa sve do crvenog područja uvijek raspoloživo iznad 100
Nm okretnog momenta. Želite li još nešto pitati o elastičnosti velike
redne četvorke? Naravno da ne jer tu nema otvorenih želja.
Elementi ovjesa su na svim trima modelima ZRX-a potpuno podesivi
No, ima ih u segmentu kočenja. Oko 250 kg težak motocikl uvijek je
ostavljao dojam da koči „prekasno“, odnosno da ste se mogli zaustaviti i
koji metar prije. Dakle, zamjena četveroklipnih kočnih čeljusti s
verzije od 1100 ccm šesteroklipnima nije polučila željeni efekt. Taj se
nedostatak nažalost ne može ispraviti ni ugradnjom raznih aftermarket
opcija, a svi bi budući vlasnici ZRX trebali prihvatiti u njegovim
zadanim okvirima koji su ponajprije namijenjeni sport-touringu.
Provjera
U ponudi rabljenih ZRX 1200 je većinom u originalnom i dobrom stanju. To
je, uz zelenu boju, i najvažniji preduvjet za kupnju tog motocikla, jer
potencijalni kupci stižu iz redova nostalgičara kojima je Z 1000 R
nekoć bio uzor. Uz to, mehanika slovi kao neuništiva, a nekakvi veći
nedostaci nisu poznati. Kao najčešću preradu na tom modelu izdvajamo
kočnice. Ugradnja čeličnih crijeva te mekših kočnih pločica samo donekle
poboljšavaju zaustavne vrijednosti. No, čuda sa 250 kg mase ipak nisu
moguća. Tipično glasan kawasakijev mjenjač, posebice između prve i druge
brzine, prenesen je još s modela ZZ-R 1000 te nipošto nije razlog koji
bi trebao brinuti buduće i sadašnje vlasnike.
Razvoj modela
2001. Uvođenje modela ZRX 1200
(prije ZRX 1100) s velikim modifikacijama na ovjesu i motoru. Uz
poznati model s malom oplatom (ZRX 1200 R) na tržištu se pojavljuje i
model bez prednje oplate, odnosno samo s okruglim prednjim svjetlom, kao
i S-model s poluoplatama.
Ostale promjene: povećanje obujma na 1164
ccm, širi blok motora s novom radilicom, aluminijem presvučeni cilindri,
promijenjene vrijednosti paljenja, usisa i ispuha, novi klipovi,
poboljšane opruge spojke, neregulirani katalizator radi ispunjavanja
norme Euro 1, ispušni top od oplemenjenog čelika, kruća stražnja
aluminijska vilica, stražnji amortizeri pomjereni 15 mm prema naprijed,
duži međuosovinski razmak, 5,5-colni stražnji kotač s gumom 180/55 ZR 17
Na verziju S ugrađeni su klasični okrugli instrumenti, dok su
naked i R-verzija opremljeni modernijom izvedbom
2003. Uklanjanje prekidača za uključivanje svjetla
2004. Svi modeli su opremljeni nereguliranim katalizatorom i ispunjavaju normu Euro 2, izmijenjen filtar zraka, rasplinjači, paljenje
2005. Model bez oplata kao i
S-model uklanjaju se s tržišta, model ZRX 1200 R koji je i dalje zadržan
na tržištu dobiva ispušne cijevi od poliranog oplemenjenog čelika.
Cijena u Hrvatskoj 72.480 kuna
2006. Smanjenje cijene u Europi i Hrvatskoj - ZRX 1200 u Hrvatskoj na akciji stoji 59.900 kuna
Stanje na tržištu
Ponuda tog modela na tržištu rabljenih se u posljednjih nekoliko godina
poboljšala. Najčešći model je ZRX 1200 R u nostalgičnoj retro zelenoj
boji. Dakako, taj je model i najcjenjeniji pa se cijene kreću od 32.000
do 42.000 kuna. Najnepopularnija je nesumnjivo S-verzija koja se u
pravilu cijeni i desetak tisuća kuna manje od R-modela u istoj godini
proizvodnje.
Mjerenja
Najviša brzina 239 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 3,1 s
Elastičnost
60-140 km/h 7,9 s
Potrošnja
Magistralna cesta 6,7 l/100 km