Test | Kawasaki Z 1000 SX - Najsportskiji sport-touring
Pretvaranje sportskih nakeda u turističke allroundere je čest trend. Dovoljno je staviti viši upravljač, pune oplate i - evo ga! No, te su reinkarnacije obično okarakterizirane dosadno uglađenima. Je li takav i novi kawasaki Z 1000 SX?
Vlasnici kawasakija Z1000 ostali su skamenjenima kada je predstavljen Z 1000 SX. Svetogrđe! Kako drukčije nazvati potez kojim je Kawasaki „obukao“ majku svih majki streetfighterskih motocikala u pune oplate. Usporedbe radi, pokušajte samo zamisliti da Milu Horvat morate do kraja života gledati u skijaškom odijelu!
No, dobro to je tek jedan kut promatranja, a koji će zasigurno braniti zagriženi Zedovci! Drugi će biti znatno objektivniji, razumniji. Primjerice, koji još motocikl u allround klasi 1000 nudi pune oplate? Suzuki GSX 1250 FA, yamaha FZ1 fazer s opcionalnom ugradnjom bočnih oplata. I? Tako je, nema ih više.
Kawasaki se u slučaju konstruiranja SX-a vodio isključivo razumom. Podešavanje vjetrobrana u tri pozicije (kroz visinu od devet cm) bez alata i komplikacija. Znalci će prepoznati da kontaktna brava više nije u sklopu spremnika goriva, već je zasebno montirana u predjelu kokpita. Razlog je jednostavan - tako je omogućeno dodatno povećanje spremnika goriva za četiri litre, odnosno na ukupno 19, a da se pritom predio spremnika u dijelu koljena nije morao dodatno širiti, što je izuzetno razumno.
Pritisak na elektropokretač ne odaje ništa novo. Klasično mumljanje koje dolazi iz dvaju ispušnih topova već je postalo znakom raspoznatljivosti kawinog litrenog agregata. No, ispušni su topovi za razliku od onih na Z 1000 lakirani u mat crnu.
Što se snage tiče, ona je bila i ostala ponos modela Z 1000. Naime, čistih 138 KS zahvaljujući većem hodu motora vrlo brzo dolazi do izražaja. Već od 3000 o/min motor diše punim plućima, da bi na 7000 o/min započeo hvatati poziciju za brzi sprint. Kada tim performansama pridodate i prema naprijed orijentiranu poziciju sjedenja, shvatit ćete da je SX od dosadno uglađenog udaljen jednako kao Mila Horvat od Željke Antunović.
Ili možda nije? Nakon što se vjetrobransko staklo podesi u najvišu poziciju, čime je sav otpor zraka osjetan tek na ramenima, te kada vas lagano zavedu čari udobnog sjedala i komforno podešenog stražnjeg monoamortizera, počinjete uživati u zavodljivim vijugavim cestama Andaluzije. Doduše, oni koji će se voziti češće po autocesti, moraju znati da je vibriranje u predjelu spremnika za gorivo te lijevog nožnog oslonca i kod SX-a, baš kao i na zedu, prisutno od 7000 do 8000 o/min.
No, to nimalo ne mijenja da je Kawasaki prema uzoru na svoju tradiciju sa slavnom GPZ-serijom, tržištu ponudio najsportskiji sport-touring. Klijentela jednog suzukija bandita, yamahe fazera ili pak honde CBF osjetno je više orijentirana svakodnevici kao kvaliteti življenja. Budući da se itekako zna čemu tendiraju, svakodnevica će kupcima kawasakija Z 1000 SX ipak biti u drugom planu. Preferiraju sport, snagu, brzinu i brutalnost. I u svakom bi slučaju više voljeli gledati Milu Horvat u kupaćem kostimu nego u skijaškom odijelu.
+
Motor karakteran i snažan
Stražnji ovjes udobno podešen
Sjedalo za vozača ugodnije
Zaštita od vjetra dostatna
Spremnik goriva pogodan za duže ture
-
Masa motocikla devet kg veća nego na modelu Z1000
Cijena visoka u odnosu na konkurenciju
Izdvojeno: Z 1000 SX – Z 1000
Najvažnije razlike:
Motor - nema izmjena
Pune oplate s tri stupnja podešenja vjetrobranskog stakla
Spremnik goriva povećan sa 15 na 19 litara
Masa motocikla je za devet kg veća (zbog oplata i većeg spremnika)
Stražnji amortizer - mekša kompresija i povrat, stlačivanje opruge ručno bez alata
Sjedalo za vozača i suputnika je deblje tapicirano i šire
Sekundarni prijenos postavljen kraće - stražnji lančanik umjesto 41 ima 42 zupca
Zajednica | Komentari