Motorevija
PRETRAGA
2011-01-24 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kawasaki
Bookmark and Share

Pretvaranje sportskih nakeda u turističke allroundere je čest trend. Dovoljno je staviti viši upravljač, pune oplate i - evo ga! No, te su reinkarnacije obično okarakterizirane dosadno uglađenima. Je li takav i novi kawasaki Z 1000 SX?



Vlasnici kawasakija Z1000 ostali su skamenjenima kada je predstavljen Z 1000 SX. Svetogrđe! Kako drukčije nazvati potez kojim je Kawasaki „obukao“ majku svih majki streetfighterskih motocikala u pune oplate. Usporedbe radi, pokušajte samo zamisliti da Milu Horvat morate do kraja života gledati u skijaškom odijelu!

No, dobro to je tek jedan kut promatranja, a koji će zasigurno braniti zagriženi Zedovci! Drugi će biti znatno objektivniji, razumniji. Primjerice, koji još motocikl u allround klasi 1000 nudi pune oplate? Suzuki GSX 1250 FA, yamaha FZ1 fazer s opcionalnom ugradnjom bočnih oplata. I? Tako je, nema ih više.



Kawasaki se u slučaju konstruiranja SX-a vodio isključivo razumom. Podešavanje vjetrobrana u tri pozicije (kroz visinu od devet cm) bez alata i komplikacija. Znalci će prepoznati da kontaktna brava više nije u sklopu spremnika goriva, već je zasebno montirana u predjelu kokpita. Razlog je jednostavan - tako je omogućeno dodatno povećanje spremnika goriva za četiri litre, odnosno na ukupno 19, a da se pritom predio spremnika u dijelu koljena nije morao dodatno širiti, što je izuzetno razumno.



Pritisak na elektropokretač ne odaje ništa novo. Klasično mumljanje koje dolazi iz dvaju ispušnih topova već je postalo znakom raspoznatljivosti kawinog litrenog agregata. No, ispušni su topovi za razliku od onih na Z 1000 lakirani u mat crnu.

Što se snage tiče, ona je bila i ostala ponos modela Z 1000. Naime, čistih 138 KS zahvaljujući većem hodu motora vrlo brzo dolazi do izražaja. Već od 3000 o/min motor diše punim plućima, da bi na 7000 o/min započeo hvatati poziciju za brzi sprint. Kada tim performansama pridodate i prema naprijed orijentiranu poziciju sjedenja, shvatit ćete da je SX od dosadno uglađenog udaljen jednako kao Mila Horvat od Željke Antunović.

Ili možda nije? Nakon što se vjetrobransko staklo podesi u najvišu poziciju, čime je sav otpor zraka osjetan tek na ramenima, te kada vas lagano zavedu čari udobnog sjedala i komforno podešenog stražnjeg monoamortizera, počinjete uživati u zavodljivim vijugavim cestama Andaluzije. Doduše, oni koji će se voziti češće po autocesti, moraju znati da je vibriranje u predjelu spremnika za gorivo te lijevog nožnog oslonca i kod SX-a, baš kao i na zedu, prisutno od 7000 do 8000 o/min.

No, to nimalo ne mijenja da je Kawasaki prema uzoru na svoju tradiciju sa slavnom GPZ-serijom, tržištu ponudio najsportskiji sport-touring. Klijentela jednog suzukija bandita, yamahe fazera ili pak honde CBF osjetno je više orijentirana svakodnevici kao kvaliteti življenja. Budući da se itekako zna čemu tendiraju, svakodnevica će kupcima kawasakija Z 1000 SX ipak biti u drugom planu. Preferiraju sport, snagu, brzinu i brutalnost. I u svakom bi slučaju više voljeli gledati Milu Horvat u kupaćem kostimu nego u skijaškom odijelu.

+
Motor karakteran i snažan
Stražnji ovjes udobno podešen
Sjedalo za vozača ugodnije
Zaštita od vjetra dostatna
Spremnik goriva pogodan za duže ture

-
Masa motocikla devet kg veća nego na modelu Z1000
Cijena visoka u odnosu na konkurenciju


Izdvojeno: Z 1000 SX – Z 1000

Najvažnije razlike:

Motor - nema izmjena
Pune oplate s tri stupnja podešenja vjetrobranskog stakla
Spremnik goriva povećan sa 15 na 19 litara
Masa motocikla je za devet kg veća (zbog oplata i većeg spremnika)
Stražnji amortizer - mekša kompresija i povrat, stlačivanje opruge ručno bez alata
Sjedalo za vozača i suputnika je deblje tapicirano i šire
Sekundarni prijenos postavljen kraće - stražnji lančanik umjesto 41 ima 42 zupca


1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Kawasaki Z 1000 SX (2011.)
Kawasaki Z 1000 SX (2011.)

Kawasaki Z1000SX

�daje

Obujam: 1043 cm3

Snaga: 138 k (101,5 KW) 9600 rpm

Okretni moment: 110 Nm @ 7800rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 250 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/50 ZR 17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 198 kg

Maksimalna brzina: 240 km/h

Kawasaki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R