Test | Kawasaki Z 1000 SX
S obzirom na allround kvalitete, sasvim je razumljiv porast potražnje za
sport-tourerom iz Akashija. Izmjene s kojima dolazi na tržište trebale
bi ga učiniti još svestranijim
Kawasaki na prvu budi asocijacije vezane uz sportske motocikle, poput primjerice legendarnih Z-modela. No, u povijesti „zelenih“ postoje i modeli koji su vrlo uspješno spojili dva potpuno različita svijeta – sport i touring. Radi se o modelima GPZ 900 R, GPZ 1000 RX, ZX-10, ZZ-R 1100 - bili su to biseri svoga vremena.
Kawasaki Z 1000 SX je svojevrsni nasljednik slavnih predaka, koji u 2014. ulazi s nekoliko modifikacija i poboljšanja. Najpraktičnija novost svakako su 28-litarski koferi koji su smješteni znatno uže uz siluetu motocikla, dok sve ostalo spada u red kozmetičkih korekcija. Naravno, tu prije svega mislimo na vanjštinu, jer u unutrašnjosti se dogodilo puno toga.
Inženjeri su željeli dodatno osnažiti sport/touring kvalitete pa je motor osnažen s 3 KS i 1 Nm okretnog momenta, dok je podešenje ovjesa tvrđe. Isto tako, sjedalo je podstavljeno deblje, te je tijekom naše testne vožnje djelovalo ugodno i komforno, no i dovoljno tvrdo da s podloge prenese jasne povratne informacije.
Debljina sjedala porasla je za 10 mm, bez da se utjecalo na udaljenost sjedala od tla. Zbog toga je kut svijanja koljena postao ugodniji i opušteniji. Opuštenije se od sada i krstari na Z 1000 SX-u, jer je motor u srednjim režimima postao snažniji. Zbog toga je bilo moguće šestu brzinu postaviti za 2,6 posto dulje, bez da se izgubilo na dinamičnosti i konkretnosti agregata.
Uz to, vrijedno je spomenuti da je primanje gasa vrlo mekano i precizno, te da se uslijed modifikacija u airboxu redni čevreocilindraš počeo glasati još agresivnije i reskije. Razvijanje snage je do granice od 7000 o/min vrlo ujednačeno i ravnomjerno, da bi nakon toga motor dao svoj maksimum i munjevito zakucao kazaljku okretomjera do crvenog područja.
Vozaču od sada na raspolaganju stoje i dva mappinga. U prvom je dostupna najviša količina snage i momenta, dok je u drugom dostupno oko 70 posto snage uz osjetno blaže i usporenije primanje gasa. Ipak, ukoliko vozač naglo odvrne ručicu gasa (pretjecanje i sl.) centralna jedinica prepoznaje takav pokret i na raspolaganje daje punu količinu snage.
Novost je i kontrola trakcije koju možete podesiti u tri stupnja, te monoblock čeljusti s kočnim klipovima različitog promjera. Rad kočnica nadzire novorazvijeni Boschov ABS koji je Kawasakiju napokon podario neprimjetne i fine intervale reguliranja. Ipak, podizanje stražnjeg kotača u zrak tijekom ekstremnih kočenja još uvijek nije u potpunosti otklonjeno.
Ovjes je na modelu 2014. podešen više sportski, tvrdo no još uvijek ugodno. Tijekom prvih kilometara vožnje kawasaki se opirao spuštanju u nagib, djelovao je svojeglavo i teško. Stoga smo stali na kratku pauzu i pomoću kotačića za reguliranje tvrdoće opruge još ju malo „stegnuli“. Upravljivost i lakoća vožnje su se nakon toga osjetno poboljšali.
Serijski Z 1000 SX dolazi na bridgestonu S20 koji pruža solidan grip i respektabilnu agilnost. Efekt izravnavanja tijekom kočenja u nagibu još uvijek je primjetan, no u usporedbi s prethodnikom - znatno reduciran.
Kawinom sport-toureru modifikacije su godile, tu nema dvojbi - poboljšanja su očita i korisna, te su Z 1000 SX-a učinila svestranijim i kompletnijim motociklom. Sve to ima i svoju cijenu, pa tako model opremljen ABS-om i kontrolom trakcije (KTRC-om) stoji visokih 115.171 kuna, čime se opasno približava cijeni nekih tourera.
Što je novo?
- 28-litreni koferi dolazi serijski
- Kontrola trakcije/2 moda
- Prednja vilica i stražnji amortizer podešeni tvrđe, podešavanje monoamortizera ručno (kotačić)
- Duže postavljena šesta brzina
- 142 KS i 111 Nm (prije 139 KS i 110 Nm), „tuplje“ bregaste osovine (usis), dulji usisnici, izmjena airboxa
- Uklonjena klapna na ispušnom sustavu, izmjenjena cijev interferencije
- Monoblock kočne čeljusti, novi Boschov ABS
- Lakši kotači sa šest krakova
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni četiricilindarski redni, jedna kontrabalansna osovina, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 38 mm, regulirani katalizator, alternator 336 W, akumulator 12V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 41:15
Promjer x hod 77,0 x 56,0 mm
Obujam 1043 ccm
Kompresija 11,8:1
Snaga 142 KS (104,5 kW) pri 10.000 o/min
Okretni moment 111 Nm pri 7300 o/min
Okvir i ovjes
Aluminijski, prednja vilica upside-down promjera 41 mm, stražnja klasična luminijska vilica, monoamortizer s polužjem
Kočnice Sprijeda dvostruki diskovi promjera 300 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 250 mm i čeljust sa jednim klipom, ABS, kontrola trakcije
Kotači Alu-legura, 3.50 x 17, 6.00 x 17
Gume Sprijeda 120/70 ZR 17, 190/50 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1445 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 102 mm, hod sprijeda/straga 120/138 mm, visina sjedala 820 mm, suha masa 231 kg, ukupna dopuštena nosivost 426 kg, spremnik goriva 19 litara
Garancija dvije godine
Boje siva, zelena, crna
Cijena 115.171 kuna (ABS, KTRC)
Zajednica | Komentari