Test | Kawasaki Ninja 650 - Ratnik ili mlakonja?
Z 650 je moderna interpretacija legendarnog klasika nastala na bazi
ER-6n-a, dok oklopljena inačica Ninja 650 očigledno igra na kartu
sporta. Uspješno?
Novi mu stajling savršeno pristaje! Nezgrapna i pasivna figura prethodnika ER-6f-a zamijenjena je oštrim linijama skinutim sa superbikea ZX-10 R-a, uz dodatak uvijek atraktivne zeleno-crne racing grafike (doplata oko 1600 kuna). No, nova Kawasakijeva 650-tka nije prošla samo dizajnerski preobražaj, već i onaj puno važniji – tehnički.
Naime, "skinula" je čak 18 kg mase, i to ponajprije zahvaljujući novom čeličnom cjevastom okviru i stražnjoj vilici. Nova forma stražnje vilice znatno utječe na samu percepciju motocikla, koji sada djeluje ozbiljnije i vrednije. Kada već spominjemo ozbiljnost, recimo i to da je ugradnja spojke anti-hopping također prilagodba duhu vremena i potrebama tržišta.
S druge strane, naziv Ninja kod Kawasakija je uvijek bio vezan uz čistokrvne sportske, racing modele. No, pojavom Kawasakijeva skutera J 300 – koji nije ništa drugo no u zelenu boju lakirani Kymco Downtown 300 – ovaj je standard urušen. Dvocilindarski kawasakijev twin je samo daljni korak u tom smjeru, budući da mu je čak i snaga zbog ispunjavanja Euro 4 norme – smanjena. Dakle nešto što nikako ne ide uz pravog Ninju. Točno 4 KS je 650-tka izgubila u odnosu na prethodnika, promjer leptirastih tijela smanjen je sa 38 na 36 mm.
Nova stražnja vilica djeluje ozbiljnije i kvalitetnije. Ujedno je i lakša za čak 2,8 kg
Dakle, sada kada smo zaključili da će mnogi istinski zaljubljenici u "zelenu marku" iz Akashija zatresti glavom i promrljati – svetogrđe – red je da se Ninjom 650 upustimo u prvu vožnju. Od početka je jasno da su se Kawasakijevi inženjeri odrekli vršne snage u korist rasta okretnog momenta u nižim i srednjim režimima. Prisjećamo se brojnih usporednih testova u kojima je ER-6n u poglavlju elastičnosti ili međuubrzanja djelovao poput mlakonje u odnosu na žilave i poletne konkurente - Suzukija SV 650 (56.165 kuna) ili Yamahe MT-07 (57.900 kuna).
Sjedalo je komfornije, no suputnika će od vožnje odvraćati visoka pozicija
Ninja 650 to čini osjetno bolje od svoga prethodnika, iako u oštrijem tempu vožnje zamjećujemo već spominjani nedostatak da u višim okretajima jednostavno ostaje bez daha. Isto tako, mjenjač sada traži dinamičniji angažman, vozač mora prije šaltati. Logično, jer radno je područje sada uže. Hvalimo Ninjinu neutralnost i lakoću vožnje, upravljivost je na vrlo visokoj razini, prilagođena podjednako početnicima i naprednijima.
Raspoznatljivi prizvuk nostalgije – stražnje svjetlo u obliku slova Z
Na Ninji će gotovo sigurno svatko pronaći svoje veselje. Kočnice su napokon podešene agresivnije, sportski, i kao takve su zasigurno element koji je uz upravljivost na ovome motociklu najviše napredovao. E sad, učinkovitije (čitaj - snažnije) kočnice za sobom su povukle i neke negativne posljedice. Naime, iako je i ovjes dotjeran, prednja će vilica prilikom snažnijih kočenja potonuti do kraja, tj. doći "na blok". Mjesta za popravak zasigurno ima, što u vidu aftermarket opruga to vjerojatno i odabirom gušćeg ulja.
Vjetrobran je podesiv u u visinu do 60 mm. Nažalost, samo pomoću alata
Visoki, pasivno postavljeni upravljač dodatno naglašava sport-touring
koncept
Je li na kraju Ninja 650 pravi ratnik ili promašeni marketinški trik koji će dalje potkopavati "zeleni mit"? Ukoliko ste istinski zaljubljenik u sport, tada za vas na tržištu zasigurno postoje puno prikladniji i bolji motocikli. Nasuprot tome, ako ste početnik ili povratnik u svijet motociklizma nakon dužeg izbivanja, a težite ugodnoj i opuštenoj vožnji, tada je Ninja 650 – pravilan izbor. A sa 59.096 kuna čak i - fer kupnja. Postoji li još pametnija? Ako nas pitate da, i to – naked izvedba. No, to je već teza za diskusiju na nekom drugom mjestu i u drugo vrijeme.
Ušteda na masi u odnosu na prethondika ER-6f je čak 18 kg. Novi okvir
ponajviše je zaslužan za to, baš kao i stražnja vilica.
TEHNIČKI PODACI
Kawasaki Ninja 650
Motor
Tekućinom hlađeni dvocilindarski redni, jedna osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje 2 x 36 mm, regulirani katalozator, alternator 336 W, akumulator 12 V/14 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 83,0 x 60,0 mm
obujam 649 ccm
Kompresija 10,8:1
Snaga 68 KS (50,2 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 66 Nm pri 6500 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, prednja klasična vilica promjera 41 mm, stražnja čelična dvostruka vilica, monoamortizer s polužjem podesiv po stlačivanju opruge
Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 300 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 220 mm i čeljust sa dva klipa, ABS
Gume i kotači
3,50 x 17; 4,50 x 17
120/70 ZR 17; 160/60 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1410 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 100 mm, hod sprijeda/straga 125/130 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 193 kg, ukupna dopuštena masa 393 kg, spremnik goriva 15 litara
Garancija dvije godine
Boje narančasta, crna, zeleno-crna (KRT edition)
Cijena od 59.096 kuna
Zajednica | Komentari