Test | Kawasaki J 300 - Detalji čine razliku
Kawasaki se kao jedini japanski proizvođač motocikala dugo opirao
uvođenju skutera u svoj proizvodni program. Prvijenac J 300 tehnički
nije ništa drugo no Kymco Downtown 300i. Ipak, razlike postoje
Ne, ovaj puta nisu ponovili grešku kao sa V-stromom 1000 kada su jednostavno preljepili Suzukijev logo i natpis, te isti motocikl prodavali pod svoj proizvod. Ovaj su puta bili malo lukaviji, pa su Kymco Downtown 300i uredili u tipičnim „zelenim manirimima“ - dizajnerski su ga zaoštrili, agresivnije uredili poziciju sjedenja te najviše pažnje posvetili kvaliteti i podešenju ovjesa.
Kawasaki je nakon dugo godina izbivanja, ipak odlučio zakoračiti u urbani svijet mobilnosti ili bolje rečeno - svijet skutera. Takav je potez logičan, budući da se već neko vrijeme u segmentu maksi skutera ostvaruje zavidan profit. Toga su već odavno svjesni u Yamahi, Hondi i Suzukiju, no očito je dase Kawasaki klonio skutera kako nebi kompromitirao sportski imiđ svojih motocikala. Sada kada je „voda došla do grla“, u Akashiju su ipak odlučili da će svoju budućnost graditi i na vozilima s variomatskim završnim prijenosom.
Kawasaki J 300 je školski primjer izuzetno lukavo i uspješno osmišljenog poslovnog projekta. U Akashiju su uštedjeli na troškovima razvoja uzevši gotov tajvanski proizvod, i to u klasi koja cilja na vrlo širok krug potencijalnih kupaca. Zašto baš 300 ccm? Maksi skuteri toga obujma nisu preteški za gradsku vožnju, a niti prespori ili preslabi za brže međugradske relacije. Snaga od 28 KS koju razvija kymcov monocilindrik u potpunosti odgovara sportskom imiđu koji Kawasaki njeguje, budući da se radi o najsnažnijem predstavniku ove klase. Ostaje još samo da se vanjski izgled prilagodi dizajnerskom izričaju tipičnom za ovu japansku marku i - to je to.
Najveću razliku u odnosu na Kymco primjećujemo na radu ovjesa i u ergonomiji. Dvostruki stražnji amortizeri izuzetno ugodno reagiraju na neravnine i rupe, eliminiraju ih čisto i staloženo bez da J 300 gubi na stabilnosti. Uz to, skuter je prilično agilan, kako u gradskoj vrevi tako i na brzim izmjenama pravca. Tek kada se iskusniji vozač poveze prilično žustro, tada dolazi do laganog lelujanja i uvijanja šasije.
Kočnice su u mjerilima maksi skutera vrlo dobre. Doziraju se precizno, učinak im je snažan a rad Boshovog ABS-a neprimjetan. Uz to, obje ručice kočnice dozvoljavaju podešavanje udaljenosti, što baš i nije tipičan standard u svijetu skutera. Sveukupno dobru sliku u najvećoj mjeri kvare serijske gume Maxxis koje razočaravaju gripom na mokrome te komforom i bukom kotrljanja. Poželjeli bismo i parkirnu kočnicu, kao i veće vjetrobransko staklo koje je raspoloživo kao dio asortimana dodatne opreme.
Većina ostalih komponenti na skuteru uglavnom zadovoljava naše prohtjeve. Snažan pogonski agregat djeluje kultivirano i linearno, te nema negativnih reakcija pod opterećenjem. Sjedalo je udobno, ali nikako premekano, a u prostor ispod njega stane kaciga i vrećica puna dnevnog špeceraja. Od skutera tako oštrih i sportskih lnija očekivali bismo možda i malo aktivniju poziciju sjedenja, no i ovo je s obzirom na specifični krug korisnika ovoga vozila sasvim uredu.
Završna obrada djeluje kvalitetno i čisto, Kymco je ipak prooizvođač koji u ovom segmentu ima bogato iskustvo i znanje. Da, Kawasaki J 300 će se sklapati na Taiwanu, i to nikako ne treba shvaćati kao kvalitativni nedostatak.
Zaključno možemo reći da J 300 u potpunosti odgovara sportskom imiđu koji Kawasaki gaji. Jedina otegotna okolnost bi mu mogla biti cijena koja u početnoj varijanti iznosi 39.642 kuna, da bi se ugradnjom ABS-a na verziju Special Edition popela do visokih 47.055 kuna. Konkurencija je tu nešto povoljnija, no tko zna... Kupci Zelenih su oduvijek bili na glasu kao specifični i posebni, pa će možda ignorirati ovu stavku.
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 34 mm, alternator 350 W, akumulator 12 V/10 Ah, variomat, zupčasti remen, sekundrani prijenos 16:43
Promjer x hod 72,7x72,0 mm
Obujam 299 ccm
Snaga 28 KS (20,3 kW) pri 7759 o/min
Okretni moment 28 Nm pri 6250 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 37 mm, dvostruki amortizeri podesivi po tvrdoći opruge
Kočnice Sprijeda disk promjera 260 mm i čeljust sa dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust sa dva klipa
Kotači 3.00x14, 4.00x13
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1555 mm, kut glave okvira 62 stupnja, predtrag 113 mm, hod sprijeda/straga 110/100 mm, visina sjedala 775 mm, masa sa svim tekućinama 191 kg, spremnik goriva/rezerva 13/2,4 litre
Garancija dvije godine
Boje crna/zelena
Cijena 47.055 kuna
Zajednica | Komentari