Povijest modela
Kompletno novokonstruirani motocikl s ekstremno agilnim, 72 KS snažnim rednim dvocilindarskim motorom, samosvojno oblikovan i prihvatljive cijene, iznenadio je i stručni i običan svijet. Prije su na tu klasu gledali kao na dosadnu i pomalo zapostavljenu, no ER-6n unio je u nju toliko željenu svježinu. Napokon motocikl koji nije bez srca i složen sustavom slagalice, nego vozilo koje oraspoložuje svog vozača.
Oku ugodan cjevasti okvir, bočno naslonjen monoamortizer, ekstravagantan ispušni top od nehrđajućeg čelika. Ostale ugode za oko, poput valovitih kočnih diskova u svako vrijeme mame na aplauz. ER-6n nudio se i u opciji sa 34 KS te s ABS-om. Sjedalo je pozicionirano izuzetno nisko, lateralna građa mu je kompaktna, troškovi održavanja niski, pa se stoga preporučuje motociklistima početnicima, vozačicama i onima tanjih novčanika.
ABS je od kraja 2006. (modeli za 2007.) dolazio kao opcija.
Razlika modela n i f nije samo u oplatama, nego i u instrumentima
Na tržište je 2006. uveden i model f s oplatama, pa je poslan u boj protiv već etabliranih konkurenata, poput bestselera honde CBF 600 S i suzukija bandita 650 S. U većini slučajeva boj je odlučivao u svoju korist, čak i protiv po obujmu jačih konkurenata. Bezobrazan i izuzetno priručan kawasaki uspio je i bez previše konja, ali je početni sjaj izblijedio nakon nekoliko mjeseci.
Razlog je loša završna obrada na nekim dijelovima te korozija koja je između ostalog napadala okvir motocikla. Zbog toga je na dnevnom redu uredno i redovno održavanje, te pokoja nadogradnja s tržišta zamjenskih dijelova. Time rabljeni ER-6 postaje odličan izbor i dobar suigrač u mnogim užicima.
Provjera
Iako je ER-6n/f u usporedbi s konkurencijom mlad rabljeni motocikl, a vlada sveopće mišljenje da se ne mora sumnjati u postojanost njegova motora, zainteresirani ne bi trebali preskočiti njegovu detaljnu provjeru. Nije samo Motorradov maraton test otkrio nekoliko ružnih detalja, nego su to potvrdili i čitatelji te Kawasakijevi ovlašteni servisi.
Najviše nervira loša završna obrada, koju možemo naći na nekim detaljima. Pažnju usmjerite na varove na okviru koji su podložni koroziji! Loš i premekan stražnji amortizer također je redovna tema kritike. Zamjenski amortizer (preporuka WP suspension) u odnosu na originalni djeluje kao pravo čudo te uvelike pridonosi voznosti motocikla, a ujedno i dodatno povećava njegovu cijenu.
Razvoj modela
2005. U ljeto 2005. Kawasaki na iznenađenje javnosti predstavlja potpuno novokonstruirani motocikl srednje klase ER-6n. Ujesen su prvi modeli za 2006. kod ovlaštenih prodavača.
2006. Oznaka tipa za prvu godinu: ER650A6F za model bez oplata (ER650B6F varijanta s ABS-om), EX650A6F za model s oplatama (EX650B6F varijanta s ABS-om). Dostupne boje: crna i siva (ER-6n i u žutoj). ABS isporučiv uz doplatu od 2500 kuna.
2007. ER-6n je tehnički neizmijenjen i isporučiv u narančastoj, crnoj i srebrnoj boji. ER-6f isporučiv u crnoj i plavoj boji. U veljači povratna akcija modela s ABS-om.
2008. Sniženje cijene - ER-6n je 45.800 kuna, ER-6f stoji 49.500 kuna. Doplata za ABS oko 5000 kuna.
2009. Temeljita vizualna i tehnička rekonstrukcija. Novo podešenje paljenja motora, čvršći okvir i stražnja vilica. Boje: bijela, crna, narančasta (ER-6n); plava, crna, zelena (ER-6f). Cijena za Hrvatsku 47.790 kn (ER-6n) te 50.784 kn (ER-6f)
|
2009. Vizualno ER-6n sa svojim oštrim linijama počinje sličiti agresivnijem Z-u. |
Povratne akcije
Veljača 2007: modeli ER-6n s ABS-om (broj okvira JKAER650ABA009336 do JKAER650ABA040258) zbog pogrešno smještenog prednjeg kočnog crijeva pozvani su u servisne radionice.
Stanje na tržištu
Još nema dovoljno rabljenih na tržištu. Razlog je možda i previsoka
cijena novog ER-6n (48.100 kuna), koji je u prve dvije godine
proizvodnje bio samo 5000 kuna jeftiniji od moćnog i snažnog brata Z750!
Stvari su se od prošle godine promijenile jer je cijena novoga smanjena
na 45.800 kuna, što je izuzetno fer prema kupcima. Od te cijene neki će
profitirati, a neki gubiti. U svakom slučaju, u ponudi rabljenih
rijetko otkrivamo motocikl s više od 30.000 prijeđenih kilometara te
cijenom nižom od 25.000 kuna. Češće su ponude koje se kreću oko 32.000
kuna, i to za 10.000 do 15.000 km. Modelu f s oplatama cijena novog viša
je 4000 kuna, no kao rabljeni je zaista rijedak. Goli ER-6n je zbog
svog markantnijeg i originalnijeg izgleda popularniji, pa se za njega
zanima gotovo dvostruko više kupaca.
Mjerenja
Najviša brzina 200 km/h
Ubrzanja
0-100 km/h 3,9 s
0-140 km/h 7,2 s
Elastičnost
60-100 km/h 4,6 s
100-140 km/h 5,1 s
140-180 km/h 6,7 s
Potrošnja 4,8 do 5,3 l/100 km