Test | Kaciga HJC C80: Flip-up za avanturiste
Dual-Sport model namijenjen je za teren i cestu, a odlikuje se prihvatljivom cijenom
Proizvodni proces moto kaciga nije bio izuzet od 'koronaludila' pa su tako mnogi novi modeli prošle godine kasnili u dolasku na tržište. Jedan od njih je i C80 Dual Sport Modular korejskog proizvođača HJC-a kojeg nam je uvoznik za Hrvatsku - Novema Nova - na test trebao ustupiti još prošle sezone. No, na kraju se čekanje isplatilo, budući da su u prvom naletu stizale jednobojne izvedbe a za 2022. nas je dočekao update pod nazivom Bult. Riječ je o dvije 'piksel-kamuflažne' grafike, od kojih je naša bijelo-plavo-crvena (mat-boja) zapravo koloristički savršeno skrojena za adventure-bikeove poput Honde Africe Twin, BMW F 850 GS-a ili Yamahe Tenere 700.
HJC-ov novi model potpada u klasu modularnih (flip-up) integralnih kaciga srednjeg cjenovnog razreda koji je dizajniran podjednako za terensku i za cestovnu upotrebu. Vozaču pruža mogućnost više konfiguracija, što svakako proširuje krug potencijalnih kupaca. C80 je izrađen od polikarbonata, ima pripremu za Bluetooth-sustav 10B ili 20B, nudi široko vidno polje, sjenilo za sunce u unutrašnjosti kacige, šilt te velike gornje i donje ventilacijske otvore koji pomažu da se rashladite tijekom vrućih dana. Ovo posljednje nam tijekom prve vožnje baš i nije bilo od koristi budući da je temperatura zraka bila u blagom plusu. No, s druge strane minimalno otvorena ventilacija u kombinaciji s pinlockom (dolazi u kompletu) sprječavala je i najmanje magljenje vizira.
Velika masa kacige (1800 grama) dobro je raspoređena i tijekom prve vožnje nas nije umarala ili iritirala. No, za objektivniju i detaljniju recenzije po tom pitanju ipak moramo odvesti neku dužu rutu. S obzirom na konstrukciju (šilt, flip-up) buka u unutrašnjosti je iznenađujuće niska. Nešto tvrđa unutarnja podstava ugodna je za lice, vidno polje vizira postavljeno je vrlo široko a svi otvori za zrak su masivni te samim time lako pristupačni.
Mehanizam za spuštanje sunčanog vizira djeluje dosta grubo, baš kao i onaj za podizanje/spuštanje kacige. Škripanje koje smo zamijetili prilikom širenja kacige i njezina postavljanja na glavu je iritantno, baš kao i lagano titranje šilta pri određenim brzinama (a koje nema akustičnih nuspojava). Prvo 'koljeno' otvaranja vizira postavljeno je predaleko (previše je otvoren) dok su za pohvalu oslonci za otvaranje vizira smješteni i na lijevu i desnu stranu.
Sve u svemu, već iz prve vožnje jasno je da HJC C80 nije bez mana, no cijeli paket u konketsu cijene je točno tamo gdje treba biti. Jer, bolje modularne kacige kao što su Shoei Neotec 2 ili Schuberth C5 platit ćete dvostruko više, dok kacige u sličnom cjenovnom razredu (Caberg X-Trace, Nolan N70-2X i Nolan N100-5) manje-više pate od sličnih ili istih nedostataka.
Veličina: XS do XXL
Boje: jednobojne, grafike
Standard: ECE 22-05
Masa: 1800 grama (plus-minus 50 grama)
Cijena: 2240 kuna (10 posto popusta na gotovinu)
Plus: raznolikost forme, dobra oprema, niska razina buke u unutrašnjosti, široko vidno polje, lako rukovanje otvorima za zrak
Minus: velika masa, vizir se u prvom 'koljenu' otvara previše, grube komande za zatamljeni vizir i podizanje kacige, škripanje prilikom širenja kacige i stavljanja na glavu
Info:
novema-nova.hr
Zajednica | Komentari