Test | Italjet Dragster 200 Limited: Ekstreman izgled, uglađen nastup
Pandemija koronavirusa usporila je novi Italjet Dragster u pohodu na tržište. No, u proljeće su u prodaju krenuli prvi primjerci ovog jedinstvenog skutera. Imali smo priliku provozati verziju od 200 ccm, i to u izdanju Limited Edition
Skuter poznajemo kao vrlo praktično prijevozno sredstvo na dva kotača, s prostorom pod sjedalom koje prima barem dnevni špeceraj ili vašu kacigu, te uz to nudi i solidan komfor te dobru zaštitu od vremenskih (ne)prilika. Sve to na Italjetu Dragsteru nećete dobiti, što zapravo nije nikakvo iznenađenje, budući da je ovaj talijanski proizvođač od početaka išao kontra 'skuter-struje'.
Tijekom 90-ih, u vrijeme tržišnog procvata skutera, Italjet je vrlo dobro 'tržio' modele Velocifero, Formula i - Dragster! Od 1995. do 2003. prodano je najmanje 70.000 primjeraka poprilično skupih Dragstera, koji su veliku pažnju privlačili i u Hrvatskoj. Jednostruka prednja vilica - koja je podsjećala na Bimotu Tesi ili Yamahu GTR 1000 - te atraktivni cjevasti okvir, koji je tada bio zaštitni znak Ducatija, stvorili su famu visokovrijednog vozila s nevjerojatnom posvećenošću detaljima. Uz to, vlasnici se nikada nisu žalili na količinu zabave koju su dobili u ovom skuteru.
Pod okriljem iste filozofije Italjet danas pokušava iskoristiti svoju novu priliku na tržištu. Naime, Massimo Tartarini, najstariji sin Leopolda tj. utemeljitelja marke, 2005. je otkupio brend Italjet i pod tim logom proizvodio vrhunske električne bicikle. No, pravi cilj ove akcije od početka je bio oživjeti ikonu marke, Dragster. Na EICMA-i 2018. činilo se da je cilj i postignut, budući da su novi Dragster publika i struka prihvatili s oduševljenjem. No, početak proizvodnje planiran za 2020. sabotirao je Covid-19, pa je sve prebačeno na 2021. godinu. Dragster se proizvodi u staroj tvornici Italjeta južno od Bologne, DOHC-motori dolaze iz Piaggia i proizvode se u Kini.
A što može u vožnji? Uglađeni i robusni monocilindrik je konkretnog nastupa, no s vremenom mu ponestane daha. Brzina od 110 km/h s ovako oskudnom zaštitom od vjetra u kombinaciji s visoko postavljenim sjedalom (770 mm) je solidan rezultat, no od skutera koji sebe naziva Dragster ipak očekujemo malo više. Svjesni su toga i u Italjetu, te pored 125-ice koja već postoji na tržištu, najavljuju i snažniju izvedbu obujma 300 ccm.
Jednostruka prednja vilica zahtjeva kratko privikavanje, no kada vozač usvoji filozofiju ovoga koncepta, Dragsterom će upravljati lako i okretno. Koncepcijski nedostatak - skroman kut zakretanja upravljača te mali krug okretanja - dok je prednost stabilnost pri kočenju tijekom kojeg skuter ne 'uranja' na prednjem dijelu. Ovjes - koji dolazi iz Paiolija - naizgled djeluje tvrdo, no u svakom trenutku prenosi vrlo jasne informacije s podloge. Što znači da s njom ne gubi kontakt, pa zaključujemo da je povrat podešen vrlo uspješno za gradske ulice koje obiluju neravninama.
Kao mali ergonomski problem se pojavljuje smještaj stopala, budući da je podnica, tj. prostor za noge skrojen minimalistički. Veliki spremnik kapaciteta devet litara očito je uzeo danak prilikom projektiranja skutera. Ostatak ergonomije je zapravo vrlo opušten s obzirom na ekstreman izgled skutera - upravljač je ugodnog hvata, sjedalo mekano i fino oblikovano. A cijena? Ako se zadovoljite serijskim Italjetom Dragsterom 200, za njega ćete morati izdvojiti 45.000 kuna. Mnogo? Ovisi o tome koliko cijenite posebnost i zabavu.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, dvije bregaste osovine u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 63,0 x 58,0 mm
Obujam 200 ccm
Snaga 15,5 KS (12,9 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 16,5 Nm pri 7750 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir s dodacima od lijevanog aluminija, sprijeda aluminijska jednostruka s podesivim amortizerom, straga horizontalno smješteni podesivi monoamortizer, sprijeda disk promjera 200 mm, straga disk promjera 190 mm, ABS
Gume 120/70-12, 140/60-13
Serijske gume Pirelli Diablo Rosso Scooter
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1350 mm, visina sjedala 770 mm, hod sprijeda/straga - nema podataka, suha masa 124 kg, spremnik goriva 9 litara
Garancija dvije godine
Boje crno/magnezij-zlatna (crveno/bijelo/crna, crno/crvena, žuta/crna*)
Cijena 57.000 kuna (45.000 kuna*)
*osnovna izvedba
Zajednica | Komentari