Motorevija
PRETRAGA
2022-08-04 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Pandemija koronavirusa usporila je novi Italjet Dragster u pohodu na tržište. No, u proljeće su u prodaju krenuli prvi primjerci ovog jedinstvenog skutera. Imali smo priliku provozati verziju od 200 ccm, i to u izdanju Limited Edition



Skuter poznajemo kao vrlo praktično prijevozno sredstvo na dva kotača, s prostorom pod sjedalom koje prima barem dnevni špeceraj ili vašu kacigu, te uz to nudi i solidan komfor te dobru zaštitu od vremenskih (ne)prilika. Sve to na Italjetu Dragsteru nećete dobiti, što zapravo nije nikakvo iznenađenje, budući da je ovaj talijanski proizvođač od početaka išao kontra 'skuter-struje'.





Tijekom 90-ih, u vrijeme tržišnog procvata skutera, Italjet je vrlo dobro 'tržio' modele Velocifero, Formula i - Dragster! Od 1995. do 2003. prodano je najmanje 70.000 primjeraka poprilično skupih Dragstera, koji su veliku pažnju privlačili i u Hrvatskoj. Jednostruka prednja vilica - koja je podsjećala na Bimotu Tesi ili Yamahu GTR 1000 - te atraktivni cjevasti okvir, koji je tada bio zaštitni znak Ducatija, stvorili su famu visokovrijednog vozila s nevjerojatnom posvećenošću detaljima. Uz to, vlasnici se nikada nisu žalili na količinu zabave koju su dobili u ovom skuteru.





Pod okriljem iste filozofije Italjet danas pokušava iskoristiti svoju novu priliku na tržištu. Naime, Massimo Tartarini, najstariji sin Leopolda tj. utemeljitelja marke, 2005. je otkupio brend Italjet i pod tim logom proizvodio vrhunske električne bicikle. No, pravi cilj ove akcije od početka je bio oživjeti ikonu marke, Dragster. Na EICMA-i 2018. činilo se da je cilj i postignut, budući da su novi Dragster publika i struka prihvatili s oduševljenjem. No, početak proizvodnje planiran za 2020. sabotirao je Covid-19, pa je sve prebačeno na 2021. godinu. Dragster se proizvodi u staroj tvornici Italjeta južno od Bologne, DOHC-motori dolaze iz Piaggia i proizvode se u Kini.



A što može u vožnji? Uglađeni i robusni monocilindrik je konkretnog nastupa, no s vremenom mu ponestane daha. Brzina od 110 km/h s ovako oskudnom zaštitom od vjetra u kombinaciji s visoko postavljenim sjedalom (770 mm) je solidan rezultat, no od skutera koji sebe naziva Dragster ipak očekujemo malo više. Svjesni su toga i u Italjetu, te pored 125-ice koja već postoji na tržištu, najavljuju i snažniju izvedbu obujma 300 ccm.



Jednostruka prednja vilica zahtjeva kratko privikavanje, no kada vozač usvoji filozofiju ovoga koncepta, Dragsterom će upravljati lako i okretno. Koncepcijski nedostatak - skroman kut zakretanja upravljača te mali krug okretanja - dok je prednost stabilnost pri kočenju tijekom kojeg skuter ne 'uranja' na prednjem dijelu. Ovjes - koji dolazi iz Paiolija - naizgled djeluje tvrdo, no u svakom trenutku prenosi vrlo jasne informacije s podloge. Što znači da s njom ne gubi kontakt, pa zaključujemo da je povrat podešen vrlo uspješno za gradske ulice koje obiluju neravninama.

 

Kao mali ergonomski problem se pojavljuje smještaj stopala, budući da je podnica, tj. prostor za noge skrojen minimalistički. Veliki spremnik kapaciteta devet litara očito je uzeo danak prilikom projektiranja skutera. Ostatak ergonomije je zapravo vrlo opušten s obzirom na ekstreman izgled skutera - upravljač je ugodnog hvata, sjedalo mekano i fino oblikovano. A cijena? Ako se zadovoljite serijskim Italjetom Dragsterom 200, za njega ćete morati izdvojiti 45.000 kuna. Mnogo? Ovisi o tome koliko cijenite posebnost i zabavu.


TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, dvije bregaste osovine u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 63,0 x 58,0 mm
Obujam 200 ccm
Snaga 15,5 KS (12,9 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 16,5 Nm pri 7750 o/min

Okvir, ovjes, kočnice

Čelični cjevasti okvir s dodacima od lijevanog aluminija, sprijeda aluminijska jednostruka s podesivim amortizerom, straga horizontalno smješteni podesivi monoamortizer, sprijeda disk promjera 200 mm, straga disk promjera 190 mm, ABS

Gume 120/70-12, 140/60-13
Serijske gume Pirelli Diablo Rosso Scooter

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1350 mm, visina sjedala 770 mm, hod sprijeda/straga - nema podataka, suha masa 124 kg, spremnik goriva 9 litara
Garancija dvije godine
Boje crno/magnezij-zlatna (crveno/bijelo/crna, crno/crvena, žuta/crna*)
Cijena 57.000 kuna (45.000 kuna*)
*osnovna izvedba





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R