Test | Intermot 2016
Sajam u Kölnu ponudio je djelomičnu uvertiru u sezonu 2017.
Svake druge godine, moto populacija ima prilike uživati u dvije sajamske priredbe. Za razliku od sajma EICMA Milano koji se održava svake godine, Intermot u Kölnu drži bijenalni ritam. To ima svojih prednosti, ali i jednu, uvjetno rečeno manu. Naime, svake parne godine, Intermot i EICMU dijeli svega mjesec dana, stoga proizvođači iz motoindustrije u Kölnu nikad ne bacaju sve karte na stol. Nešto treba ostaviti i za Milano koji svoja vrata otvara početkom studenog.
Spektakularnih i neočekivanih noviteta nije bilo, cijela je priredba išla u smjeru dotjerivanja postojećih modela, odnosno uvođenja novih inačica na postojećim platformama. BMW je tako proširio obitelja R nineT, koji sada broji dva nova člana – Pure i Racer.
Kawasaki je skinuo velo s modela Ninja 650, koji je ni manje ni više nego reinterpretacija postojećeg modela ER-6f, dakle riječ je o rednom dvocilindrašu koji ima više veze s turizmom nego sportom. Desetka je dobila i drugo R u nazivu, što znači da superbikeovi postaju sve beskompromisnije igračke, gotovo u potpunosti orijentirane na trkaću stazu.
Suzuki je dominirao među japanskim proizvođačima, pod reflektorima su prikazali čak pet novih modela, a najavili su još četiri za Milano. Teško je reći, ali zvijezdom ovogodišnjeg Intermota mogli bismo proglasiti novi GSX-R 1000. Kao zamjena za GSR 750 stigao je GSX-S 750, mali i veliki Strom su dizajnerski usuglašeni, a tu je i novi mali R od 125 ccm.
Yamaha nije ponudila mnogo toga zanimljivog, MT-10 je prikazan u verziji SP, s elektronskim ovjesom i naprednim elektroničkim paketom, po uzoru na R1M. Trocilindarski MT-09 nosi novu masku i opremljen je kliznom spojkom i quickshifterom, a cruiser XV 950 preobražen je u SCR 950 koji se trudi biti scrambler. Nova R6? Iz kratkog video isječka malo se toga može naslutiti, ali po zvuku zaključujemo da je motor ostaje redni četverocilindraš. Službena premijera zakazana je za 13. listopada.
Triumph je razradio temu Bonneville, prikazavši dvije nove inačice: jeftiniji T100/ T100 Black i dopadljivi cafe-racer Street Cup, na kojem je pozirao ni manje ni više nego Carl Fogarty.
KTM je sukladno očekivanjima temeljito proširio ponudu avanturističkih modela, pa slabiji 1090 Adventure može biti običan ili R, a snažniji 1290 dostupan je u čak tri verzije, S, R ili T. Pritom je T bazna verzija, R je više okrenuta terenskoj, a S cestovnoj uporabi.
Honda je konačno prikazala obnovljeni Fireblade koji donosi 11 KS više i 14 kg manje, a doslovno je napucan spofisticiranom elektronikom. Dostupne su inačice SP1 i SP2, s time da je ova potonja na korak od natjecateljskog motocikla, s drugačije konfiguriranom glavom motora, klipnjačama i kovanim kotačima. Retro naked CB 1100 je dotjeran i ponuđen u dvije verzije: EX kao istinski klasik ili RS s naprednim ovjesom i prednjim kotačem promjera 17 cola.
Talijani? U kasnim popodnevnim satima na rasporedu je bila Piaggio grupa, no oni su odlučili sve prave novitete držati u tajnosti još mjesec dana, te ih premijerno predstaviti na domaćem terenu, u Milanu. Sličnu je strategiju primijenio i Ducati, ali je svjetlo dana pod reflektorima u Kölnu ugledao model Supersport, koji koristi čelični trellis okvir i motor iz Hyperstrade, a predstavlja se kao sportaš za svakodnevicu.
Toliko za sada i pozdrav iz Kölna, a detaljan pregled svih prikazanih noviteta očekuje vas u idućem broju Motorevije, na kioscima sredinom listopada.
Zajednica | Komentari