Test | Indian FTR 1200 S: Ispunjeno obećanje
Neovisan, upečatljiv i kul. Malo je koji drugi motocikl bio tako
nestrpljivo iščekivan kao ovaj Flat Tracker. Je li vrijedilo čekati?
Iz SAD-a ne dolazi samo prvi motocikl s kontrolom trakcije, već i jedan koji se po pitanju dinamike ne mora skrivati iza modernih strojeva. Molimo vas, bez dobacivanja o Buellu ili sličnima, Indian FTR 1200 je ovdje i sada. Ali vratimo se malo unazad. U osnovi, najava marketinških ljudi iz Indiana zvuči suludo. Njihov reklamni slogan za FTR 1200 glasi - Flat Tracker za cestu! To - uz dužno poštovanje - zvuči gotovo jednako glupo kao da je netko razvio supersportski motocikl za pješčane staze. Točno u shemu nezamislivog uklapa se i ideja da bi američki proizvođač zapravo napokon lansirao agilni motocikl za otvorenu cestu. Jer, to potvrđuje prošlost - Amerikanci mogu samo jedno činiti dobro, naime, proizvoditi cruisere.
Kako bi uništili taj stereotip, inženjeri iz Indiana zasukali su rukave i stvorili impresivan paket.
Vjerojatno će malo tko kupiti osnovnu verziju, jer za 10-ak tisuća kuna više, S-model nudi znatno bolji paket. Ponajprije potpuno podesiv ovjes, kontrolu trakcije, tri moda vožnje, 4,3-inčni zaslon osjetljiv na dodir, kao i dodatne opcije boja. Primjerice, tu je Race Replica S-verzije u bojama nadahnutima pobjedničkim Flat Trackerom te dodatno opremljena Akrapovičevim ispušnim topom.
Ključ za paljenje je zaista malen i smješta se u bravu odmah iza glave upravljača, dok je kretanje kroz izbornike na jasnom 4,3-inčnom dodirnom zaslonu vrlo intuitivno. U osnovi, sve je vrlo jednostavno. Postoje tri moda vožnje. Jedan je za kišu u kombinaciji s visoko reguliranom kontrolom trakcije, smanjenom izlaznom snagom motora i omekšanim odzivom gasa.
Standardni mod isporučuje punu snagu od 123 KS pri 8250 o/min uz suzdržaniju kontrolu trakcije, a tu je i sportski mod u kojem tekućinom hlađeni V2 od 1203 kubika mnogo izravnije i spontanije reagira na unose gasom, dok kontrola trakcije omogućuje mnogo više proklizavanja.
Upravljač je optimalno postavljen, cjelokupan položaj sjedenja može se opisati kao ‘primjeren dobi’. Uspravan, opušten, jasan - kao što to voli generacija iznad 50 godina života. Drugim riječima, svatko tko dođe iz touring, enduro ili supermoto ‘svijeta’, odmah će se osjećati kao kod kuće. Piloti supersportskih motocikala, međutim, morat će se naviknuti. Prvotno na neobične dimenzije kotača od 19 cola sprijeda te 18 straga. Zatim i na gume - posebno za FTR razvijene gume Dunlop DT3 izgledaju kao mješavina kišnih i ‘trial’ guma, ali su u osnovi profilirane poput flat-track guma.
Kao što je često slučaj u životu, potrebno je praviti kompromise u pogledu ljepote i dizajna. Budući da kul flat-track dizajn voli ovakve gume, morate živjeti s činjenicom da su osjetljive na uzdužne utore. Pored toga, motoru oduzimaju i ponešto njegove siline. Ako se vozi ravno, ništa se ne osjeća, ali kad opalite po gasu, kontrola trakcija u standardnom modu vožnje počne se znojiti na gotovo svakom izlasku iz zavoja. Prianjanje je ograničeno, međuosovinski razmak poprilično kratak i motor ima mnogo snage. Indian obećava najveći okretni moment od 120 Nm na 5900 o/min, a već je od 3000 o/min dostupno više od 100 Nm, pa je krivulja okretnog momenta zadovoljavajuće široka. Tek iznad 8000 o/min veliki V-twin lako ostaje bez daha, prije nego što ga uhvati limitator na 9000 o/min.
Kakav je osjećaj u vožnji? Punašan, masivan, moćan, agilan. Više podsjeća na boksača teške kategorije nego na kung-fu borca. Lagane, zamašnjakom nimalo ograničene mogućnosti vrtnje sportski orijentiranih V2 motora iz Ducatija ili KTM-a pomalo su strane FTR-ovu motoru. Osim toga, najviša brzina ovog motocikla elektronski je ograničena na 190 km/h. Ipak, tekućinom hlađeni V2 s kutem cilindara od 60 stupnjeva djeluje vrlo snažno, unatoč manjoj sklonosti okretajima. Nije ni čudno, njegovi su roditelji i djedovi bili motori iz cruisera, zar ne? Odgovori glasi - motor se tehnički oslanja na Scoutovu platformu, ali unutra nema gotovo jednog vijka na izvornom mjestu, tvrde iz Indiana.
Ovjes je podešeni sportski tvrdo i nudi iskrenu povratnu informaciju. Kočnice Brembo uvijek sigurno usporavaju masu i savršeno se doziraju s jasnom tlačnom točkom, ali to uostalom i očekujete. Nasuprot tome, osobine upravljača ne ‘sjedaju’ svima na prvu, jer FTR uvijek čini veći luk nego što biste željeli. Ali na to je moguće brzo privikavanje.
Naposljetku, međuosovinski razmak od 1524 mm nije tako velik kao što sugerira pogled na motocikl. Možda je to jer izuzetno kratak stražnji dio završava preko stražnje osovine.
A kada biste svojim prijateljima kod kuće morali reći kakav je cjelokupan osjećaj? Sjedi se kao na supermotu, ovjes funkcionira kao na sportskom nakedu, a motor oduševljava moćnim potiskom te jednako voli sprintove kao i opušteno krstarenje.
Unatoč svim prednostima, postoji i dlaka u jajetu. Kada, naime, sjedite u sedlu, bočni oslonac je teško sklopiti - smetaju nogari. Kada smo kod sjedenja - suvozač mora biti spreman patiti, jer je kut svijanja koljena ekstreman. A nosač registarske pločice toliko je ružan da biste ga poželjeli ukloniti neposredno prije isporuke. Toliko je masivan da biste njime vjerojatno mogli povući prikolicu.
IZDVOJENO
Po Indian u Split
Tržišni potencijal Indiana odnedavno je prepoznao poznati splitski motociklistički as i poduzetnik Ivan Šola. U njegovom salonu 'Olympic Moto Šola', na adresi Zvonimirova 48 u Splitu, možete razgledati impresivni Indian Chief ali i neke druge modele u ponudi. Cijene iz aktualne ponude možete provjeriti na službenoj
web adresi.
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni V2 s kutom od 60 stupnjeva između cilindara, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, hidropodizači, ubrizgavanje promjera 60 mm (1x), regulirani katalizator, alternator 420 W, akumulator 12V/14Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac
Promjer x hod 102 x 73,6 mm
Obujam 1203 ccm
Kompresija 12,5:1
Snaga 123 KS (90,4 kW) pri 8250 o/min
Okretni moment 120 Nm pri 5900 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti i dodaci od alu-legure, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, čelična stražnja vilica, direktno montiran monoamortizer
Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 265 mm i čeljust s dva klipa
Kotači i gume
3,00 x 19; 4,25 x 18
120/70 R19, 150/80 R18
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1524 mm, kut glave okvira 63,7 stupnjeva, predtrag 130 mm, hod sprijeda/straga 150/150 mm, visina sjedala 840 mm, suha masa 222 kg (221 kg), ukupna dopuštena masa 430 kg, spremnik goriva 13 litara
Zajednica | Komentari