Povijest modela
Honda transalp XLV, hondin enduro-tourer, bestseler je još od daleke 1987. godine, kada je predstavljen potaknut iznimnim uspjehom sličnog modela africa twin na najtežem svjetskom reliju Pariz-Dakar. XLV je bio zajednički projekt Honda Europe i Hondinog japanskog dizajnerskog studija, a zamišljen je za sporiju i opušteniju vožnju po prirodi i gradu.
Danas za hondu transalp znaju gotovo svi, 2000. godine doživjela je temeljiti redizajn i povećanje obujma, a tada su kockasti izvorni oblik oplata, prednjeg svjetla, instrumenata i obujam od 600 ccm otišli u povijest. Godine 2005. model je dodatno dorađen, pa su s vremenom transalpu uklonjeni gotovo svi nedostaci, da bi njegove dobre osobine još više došle do izražaja.
Transalp XLV 650 i danas je svjež i zanimljiv kao i prvog dana. Pregledni instrumenti koji uključuju analogni brzinomjer, okretomjer, pokazivač temperature i goriva, signalne lampice i digitalni sat ukomponirani su u oplatu. V-twin obujma 647 ccm, uzdužno postavljen u čelični okvir, oduševljava mekim i uglađenim radom u praznom hodu, ali i brzim odazivom na komandu gasa. Sa snagom od 53 KS i okretnim momentom od 55 Nm pri 5500 o/min te linearnim razvojem snage od najnižih okretaja zadovoljit će apetite gotovo svih prosječnih vozača tog tipa motocikla.
Održavati transalp je jednostavno i jeftino, a robusni sklopovi koji gotovo da ne traže održavanje poznata su kvaliteta tog modela.
Dokaz kvalitete su i brojke - Do rujna 2007. godine ukupno 173.402 europska kupca opredijelila su se i glasno poviknula da za transalp!
Razvoj modela
1987.
Prva transalpova generacija, koju je Honda predstavila kao model reli-touring. Ujedno, to je i prvi enduro klase 600 koji je imao puni oklop. Najveća snaga bila je respektabilnih 55 KS, a sa svim tekućinama težio je 204 kg! Od 1989. do 1991. godine slijedile su izmjene u motoru koje su povećale njegovu trajnost, a istodobno se na stražnji kotač počeo ugrađivati disk.
1994. - Prvi transalpov facelift, a na prednji kotač počinju se montirati dva diska. No, najvažnija je izmjena mjesto proizvodnje, koja se iz Japana seli u Italiju. Ipak, motor se još proizvodi u Japanu.
1999.
2000.
Druga transalpova dorada obuhvaća bolje aerodinamičke vrijednosti, obujam se povećava na 647 ccm, čime je poboljšana elastičnost motora. Masa se pritom - zbog strožih ispušnih normi - penje na 216 kg, a snaga pada na 53 KS.
2002. - Proizvodnja se seli u Španjolsku, a motor se i dalje proizvodi u Japanu.
Do rujna 2007. godine ukupno 173.402 europska kupca opredijelila su se i glasno poviknula da za transalp!
2005.
Transalpu je izgled osvježen. Izmijenjeni su, između ostalog, pokazivači smjera, instrumenti te izgled prednjih kočnih čeljusti
2007.
Potpuno novi dizajn, motor obujma 680 ccm preuzet iz modela Deauville – razvija 60 KS i 60 Nm okretnog momenta. Masa motocikla 214 kg sa svim tekućinama, ABS kao opcija ugradnje. Raspoloživ u četiri boje – žuta, crvena, siva, plava.
Stanje na tržištu
XLV je potkraj 2007. predstavljen u temeljito preuređenom obliku, a
tijekom 2006. i 2007. godine prodavan je na akciji po 59.900 kuna.
Budući da je cijena novoga bila relativno visoka (64.990 kn), rabljeni
transalpi su poprilično rijetki, a većina ih je dobro očuvana. Zato, ako
vam se ukaže prilika, nije loša odluka kupiti ga. Cijena se kreće od
4000 kuna za najstarije modele, te od 23.000 kuna naviše za modele nakon
redizajna 2000. godine. Za novije primjerke od 2002. godine potrebno je
izdvojiti najmanje 32.000 kuna.