Motorevija
PRETRAGA
2010-08-19 , Autor: Rolf Henniges, Danijel Puljek, Slike: fact, Henniges
Bookmark and Share

Za relativno malo novca Kawasaki i Honda nude cruisere srednje klase koji ne samo da izgledaju prilično dobro i gotovo identično, nego obećavaju i dobru vožnju


 Motogalerija Honda VT 750 vs. Kawa VN 900

Dva frajera na japanskim cruiserima srednje klase uputila su se na susret Harley-Davidsona. Prije 30 godina njihove bi motocikle spalili na lomači, a vozače potjerali gađajući ih pokvarenim rajčicama. Danas dečki ruku pod ruku s harleyjevcima stoje za šankom i ispijaju prijateljska piva. Bezalkoholna, naravno. Razlozi mogu biti raznoliki. Na primjer tolerancija. Ili, stariji među nama će se sigurno sjetiti: VT 500 C ili LTD 440. Stepenasto sjedište, kožne resice, naljepnice s krilima. Pokraj harleyja je u ono doba to djelovalo poput Mr. Beana uz Vitalija Klička. Golog, da ne zaboravimo spomenuti.

Vremena su se promijenila. Mnogo 125-ica više nije moguće razlikovati od big bikeova, a i kod povoljnijih motocikala poput honde shadow 750 ili kawasakija VN 900 classica neupućeni susjed zasigurno će pomisliti da ste pogodili šesticu na lotu s dopunskim brojem. A to je, naravno, daleko od istine.

Za manje od 70.000 kuna moguće je kupiti pravi spektakl. Vizualni dojam: kombinacija kroma i crne boje dobro izgleda na oba motocikla. VN 900 classic je dostupan i u plavoj. Na prvi pogled honda djeluje puno krhkije. Uski upravljač, niža visina sjedala, manja svjetla. Vaga to i potvrđuje: 261 kg u odnosu na kawasakijeva 283 kg, što ne mora nužno biti minus za kawasaki. U laganoj vožnji je veća masa u većini slučajeva bolja. No, proizvođači to nikako ne bi smjeli shvatiti kao poticaj i težiti prelasku granice od 300 kg. Ipak, za razliku od sportskih motocikala, agilnost ovdje nije na prvom mjestu. Najvažnija odlika: utrošiti vrijeme na najugodniji mogući način i zračiti mirnoćom.

 Motogalerija Honda VT 750 vs. Kawa VN 900

 Motogalerija Honda VT 750 vs. Kawa VN 900
 Motogalerija Honda VT 750 vs. Kawa VN 900
  Motogalerija Honda VT 750 vs. Kawa VN 900

Motocikl te kategorije ne bi smio lepršati poput leptira, nego odavati dojam čelične šake. Nagovještaj toga osjeća se već pri sjedanju na motocikl. Kawasakijevo je sjedalo šire, upravljač je bajkovito zaobljen, položaj papučica idealan. Ne samo da ćete poželjeti biti kralj, nego ćete biti kralj. Hondino je sjedalo na 660 mm, točno 45 mm niže. Zamjetno zaobljeni upravljač je nešto uži, a noge moraju biti oslonjene o držače za noge. Osjećaj nije toliko uzvišen kao na kawasakiju, VN djeluje znatno odraslije. Dovoljno smo razgledavali. Sjednimo i krenimo.

Honda s kutom između cilindara od 52 stupnja budi se odmah nakon pokretanja, a VN-u je s njegovim kutom između cilindara od 55 stupnjeva u hladnom stanju potrebno nekoliko sekundi brujanja startera. Manevriranje iz parkirnog mjesta ili garaže moguće je u sjedećem položaju bez problema na oba modela. Blagu prednost pritom ima kawasaki zbog većeg kuta zakretanja upravljača. Stavljanje u prvi stupanj prijenosa, ups, gotovo bešumno. Otpustite kvačilo i krećemo. Obama kvačilima mogu bez problema upravljati i početnici neuvježbanih ruku i šaka, no hondin je ipak mrvicu mekši.
Zrake sunca, suhe ceste, zavoji idealni za cruisere, površina glatka poput bebine guze. Optimalni uvjeti da se prepustite brujanju motora. Započnimo s kawasakijevim srcem s velikim radnim obujmom. Kao i honda V2, kawasakijev motor diči se rebrima za hlađenje, koja su naposljetku samo za pokazivanje: voda se pumpa kroz hladnjak koji je savršeno smješten između prednjih poteza okvira. Taj motor s kratkim hodom klipa radi mekano. Vibracije se, doduše, osjećaju, no svrha im je samo da vozača podsjete na to da mora pokretati motor s unutarnjim izgaranjem. Namjera je dobra i nipošto nije iritantna.

1/5 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/5




Kawasaki VN 900 Classic
nincs k�p

Kawasaki VN 900 Classic

�daje

Obujam: 903 cm3

Snaga: 60 k (44 KW) 5500 rpm

Okretni moment: 78 Nm @ 3500rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 270 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 130/90-16

Stražnja guma: 180/70-15

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 275 kg

Maksimalna brzina: 170 km/h

Kawasaki
Honda VT 750 Shadow Spirit
nincs k�p

Honda VT 750 Shadow Spirit

�daje

Obujam: 745 cm3

Snaga: 46 k (34 KW) 5500 rpm

Okretni moment: 64 Nm @ 3500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 180 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 90/90-21

Stražnja guma: 160/80-15

Obujam spremnika: 13 l

Dužina: 230 kg

Maksimalna brzina: 170 km/h

Honda
Honda VT 750 C shadow

Honda VT750C Shadow

�daje

Obujam: 745 cm3

Snaga: 46 k (33 KW) 5500 rpm

Okretni moment: 64 Nm @ 3000rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 180 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 120/90-17 (64S)

Stražnja guma: 160/80-15M/C (77S)

Obujam spremnika: 14 l

Dužina: 238 kg

Maksimalna brzina: 170 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R