Test | Honda VFR 800 i VFR 1200 F - Reinkarnacija?
Prema nekim vjerovanjima, nakon smrti duša putuje i pronalazi put do drugog tijela. U Hondi je drukčije. Duša VFR-a 800 prešla je na svog nasljednika 1200 F, a stari VFR nastavio je živjeti. Smisleni suživot?
Oba VFR-a bliješte na suncu, čisto i bijelo. Razlika od osam godina kod tih različitih, a ipak sličnih modela gotovo bi se mogla previdjeti, iako model 800, koji je sada dostupan isključivo u bijeloj boji, izgleda energičnije sa svojim brojnim žljebovima, bridovima i klinovima u oplati. Čak i oba visoko pozicionirana, trokutasta ispušna topa s ukupno četiri završetka naglašavaju V4 motiv. Kut cilindra je 90 stupnjeva, obujam 782 ccm, a klipnjače prednjih i stražnjih cilindara naizmjenično su vezane na radilicu.
Kod novog VFR-a pak tuče drukčije srce, sa 1237 ccm. Tu su oba reda cilindara razmaknuta samo 76 stupnjeva, a oba stražnja cilindra su „ugurana“ između dva prednja. Izvana zaobljenja 1200-tica djeluje masivnije. Njezina snažna prednja oplata površinom je veća, a stražnji je dio nježniji. Divovski ispuh ističe se duboko dolje, desno od s lijeve strane na vilicu montiranog šest cola velikog stražnjeg kotača.
Centralni oslonac se kod modela 1200 dodatno naplaćuje, dok je kod modela 800 dio serijske opreme. Ipak je za podizanje motocikla na oslonac potrebna medvjeđa snaga. Jednaku je potrebno primijeniti kod velikog modela pri guranju. Možda će se kardansko ulje pri niskim temperaturama žilavo i gusto prelijevati u jednostruku vilicu pa će biti još teže. Razlika u masi između ta dva modela je samo 15 kg, 253 naprama 268 kg. Ipak, dojam je kao da je razlika dobrih 50 kg.
No, već pri pokretanju iz hladnog stanja novi model pokazuje svoje prve prednosti. Upravljanje motorom kontrolira i drži broj okretaja u praznom hodu na niskoj razini. Model 800 pak, upravo suprotno, poprilično dugo vrti iznad 2000 okretaja. Položaj za sjedenje je poprilično sličan kod oba VFR-a. Ako ste upoznati s manjim modelom, ubrzo ćete se i na većem osjećati kao kod kuće, čak će vam biti mrvicu udobnije. Oba su motocikla dizajnirana za idealnu kombinaciju sporta i putovanja, treninga i dugih putovanja: sjedi se duboko u motociklu, uz idealnu količinu pritiska na kralješnicu i umjeren kut svijanja koljena. Čak i suputnici mogu satima izdržati na VFR-ima bez grčeva i savijanja.
U vožnji je 800-tici potrebno prije svega jedno: broj okretaja. U donjem broju okretaja snaga je vrlo suzdržana, iako predivno brujeći motor u korist boljeg punjenja do oko 6800 okretaja radi poput motora s dva ventila. Samo po sebi, to nije dovoljno. U dugom prijenosu šestog stupnja 800-tici je potrebno čistih 11,7 sekundi za ubrzanje sa 60 na 140 km/h. Tek nakon što smanjite jedan do dva stupnja prijenosa moći ćete istinski uživati. Pri 6800 o/min sustav VTEC aktivira ostalih osam ventila koji su dotad bili neaktivni. Praćen senzualnim zvukovima, mali V4 juriša prema puno udaljenijem završetku skale broja okretaja.
Zajednica | Komentari