Motorevija
PRETRAGA
2017-09-01 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

S Rebelom svijet purističkih bobbera nikada nije bio pristupačniji. Dobro poznata Hondina platforma CB 500 se za ovaj koncept pokazala vrlo zahvalnom


Motocikli za žene i autoškole - u Hondi ne vole slušati ovakve i slične klasifikacije! Možda jer bi novi Rebel upravo u ovoj ciljanoj skupini trebao pronaći većinu svojih kupaca? Definitivno, a ostatak otpada na početnike, povratnike, one nižega rasta te nezahtjevne vikend vozače. U Hondi se nikako ne bi trebali stidjeti ove činjenice, osobito jer nas primjer Yamahina baby-choppera - XV 535 Viraga - uči da je riječ o vrlo uspješnoj recepturi. Virago je u prvoj polovini 90-ih bio pravi bestseler, a dobro ga pamte i Hrvati. Kupci? Početnici, povratnici, žene, nezahtjevni.... i da ne nabrajamo dalje.



Umjesto ulickanog, kromiranog i blještavog choppera ovaj je put pred nama mat-crni bobber - Honda Rebel nesumnjivo ide ukorak s vremenom. Isto tako, umjesto V2-motora, pokreće je paralelni twin koji smo upoznali u CB 500 R-u. Smješten je u cjevasti čelični okvir čija je glava postavljena pod kutem od 62 stupnja.



Spremnik goriva volumena 11,2 litre smješten je odmah do sjedala (690 mm), što pomaže centralizaciji mase. Koncepcija bobbera odriče se svega što nije elementarno na motociklu. Okrugli digitalni instrument je minijaturne dimenzije, sprijeda koči monodisk, prednja vilica u promjeru mjeri mršavih 41 mm, a stražnji amortizeri podesivi su tek po tvrdoći opruge. Rebel se kotrlja na 16-colnim kotačima, što također daje određenu dozu purizma.

No, karakterom se u taj koncept nikako ne uklapa 'poslušni' paralelni twin obujma 471 ccm, koji nipošto ne zvuči kao pobunjenik. 'Strše' i oslonci za noge postavljeni pod sjedalom, a ne daleko prema naprijed. To je Rebelu dalo svojevrsnu dozu dinamike, jer vozač može znatno aktivnije reagirati tijekom vožnje.



Honda navodi da je pogonski agregat posebno modificirala za ovaj model. Uz to, napominje da je snaga u odnosu na CB 500 R smanjena dva KS (46 KS), te da je pojačan okretni moment u srednjim režimima. Rijetki će to primijetiti, a s vremenom će Rebel dovesti na rub njegovih mogućnosti i uočiti jasno postavljene granice. Primjerice, 'debela' 16-colna guma širine 130 (Dunlop D404) u nagibu daje zbunjujuće i nejasne povratne informacije, dok stražnji amortizeri ljuljaju čak i pri primisli oštrijeg ritma vožnje. Uz to, niski oslonci za noge često stružu o podlogu, što je u konačnici i dobro jer upozoravaju vozača da su vozne mogućnosti Rebela zaista skromne. S druge strane, ABS funkcionira izvrsno te značajno povećava sigurnost vožnje.



Te i slične nedostatke imala je i Yamaha Virago 535, pa je na kraju polučila izniman tržišni uspjeh. Slično bi se moglo dogoditi i s Rebelom, čija je cijena u Hrvatskoj formirana na prihvatljivih 53.000 kuna. Najbliži konkurenti - 'indijski' Harley-Davidson Street 750 i Kawasaki Vulcan S - od Rebela su skuplji 14.000, odnosno 10.000 kuna, čime se za ovu Hondu otvara itekako dobra startna pozicija.


Tehnički podaci


Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 34 mm, regulirani katalizator, alternator 340 W, akumulator 12 V/14 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,733
Promjer x hod 67,0 x 66,8 mm
Obujam 471 ccm
Kompresija 10,7:1
Snaga 46 KS (34 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 43 Nm pri 6000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 41 mm, stražnja aluminijska vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge

Kočnice
Sprijeda disk promjera 295 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS

Kotači 3,00 x 16; 3,50 x 16
Gume 130/90-16, 150/80 R16

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1488 mm, kut glave okvira 62 stupnja, predtrag 110 mm, hod sprijeda/straga 121/95 mm, visina sjedala 690 mm, masa sa svim tekućinama 190 kg, dopuštena ukupna masa 361 kg, spremnik goriva 11,2 litre

Garancija dvije godine
Boje siva, srebrna, crna
Cijena 53.000 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R