Povijest modela
NX 650 iz 1988. oduvijek je s ponosom je na spremniku nosio produžetak imena - Dominator. Dičio se dobrom završnom obradom, harmoničnim ovjesom i odličnim motorom. Jednocilindarski motor razvija 45 KS. Honda NX 650 s internom oznakom RD 02 imala je relativno kratak završni prijenos, relativno dobro je kretala s mjesta, a s odgovarajućim gumama i 200 mm ho¬da amortizera dobro se snalazila i u poluterenskoj vožnji. 1990. je uklonjen nožni pokretač, a ispušni je sustav izrađen od oplemenjenog čelika. Dominator je dobio i sekundarni zračni sustav (SLS), a poboljšan je i prednji kočni disk. Zbog prilagodbi normama 1991. je izgubio jednu KS.
Godinu dana kasnije slijedi jača prerada. Ugrađene su masivnije oplate i šire sjedalo. Te su preinake manje na ruku išle ljubiteljima off-roada, a više touring i cestovnim vozačima. Oznaka modela je ostala RD 02 sve do 1995., kad je proizvodnja prebačena u Italiju. NX 650 je tad dobio internu oznaku RD 08. Godine 1996. napravljene su posljednje velike promjene. Ugrađene su vitkije oplate i ispušni sustav je opet od oplemenjenog čelika. Zbog zamjene mjesta proizvodnje opala je i prodajna cijena, ali zajedno s njom i kvaliteta. Okvir i spremnik goriva, u odnosu na japanske modele, bili su podložniji hrđanju.
Provjera
Zrakom hlađeni agregat pokušao je proživjeti drugu mladost
u kasnijem modelu FMX, no bezuspješno
Uz redovito održavanje NX može prijeći i više od 50.000 km. Kao i kod svih endura, stanje kilometara je relativno pri kupnji, jer veliku ulogu u tome ima način na koji je motocikl prešao te kilometre i koliko ga je njegov vlasnik opterećivao. Ogrebotine i udubljenja na okviru, spremniku goriva i oplatama najčešća su oštećenja od terenske vožnje. Te motocikle morate pregledati vrlo detaljno - filtar zraka, semeringe prednje vilice, polužje stražnjeg amortizera, stražnju vilicu, ležaj glave okvira kotače i žbice. Još jedna stvar opterećuje NX - u učestaloj dnevnoj vožnji nedovoljno je zagrijavanje motora. Moguća je pojava hrđe na kotačima, okviru i kućištu motora. Ako se radi o motociklu proizvedenom u Italiji, koji nosi internu oznaku RD 08, tad provjerite i unutrašnjost spremnika, jer je kod tih modela moguća pojava hrđe i na tom mjestu. Ne treba vas zbuniti manja potrošnja ulja, koja se može pojaviti nakon 30.000 km. Na zdravom dominatoru iz motora se ne pojavljuju čudni zvukovi, dakle - oprez kad čujete zvonjavu, udaranje i lupkanje.
Razvoj modela
1988. Uvođenje modela RD 02
1990. Uklanjaju se nožni pokretač, podešavanje povratna sa stražnjeg amortizera te mazalica za njegovo polužje. Prijašnje diskove s kanalima koji su zbog jačeg napora često pucali sad zamjenjuju diskovi s rupama
1991. Prilagodba ispuha i rasplinjača strožim normama zvuka: 44 umjesto 45 KS
1992. 16-litreni spremnik zamjenjuje 13-litreni sa sniženim bočnim stranama, veće su oplate s integriranim pokazivačima smjera
1995. Novi model oznake RD 08 proizvodi se u Italiji
1998. Vitkije oplate s vanjskim pokazivačima smjera, ispuh od oplemenjenog čelika, srebrni umjesto zlatnih kotača od lake legure
2000. Završetak proizvodnje
Stanje na tržištu
Ovaj enduro još je atraktivan i dobro je zastupljen na našem tržištu.
Motocikli koje pronađete jako se razlikuju po održavanosti i vanjskom
izgledu. Razlog je ponajprije različita upotreba Dominatora.
Najzastupljeniji su modeli iz 1995. te oni iz 98/99.
Mjerenja
Najviša brzina 160 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 5,3 s
Elastičnost
60-140 km/h 5,9 s
Potrošnja
pri 100 km/h 4,6 l/100 km