Motorevija
PRETRAGA
2021-06-29 , Autor: Eva Breutel i Kristijan Tićak, Slike: Honda
Bookmark and Share

Honda je za 2021. temeljito revidirala svoju seriju NC. No, dok je s jedne strane dodala maksi skuter Forzu 750, X-model je kao jedini NC ostao braniti čast motocikala


Novčanik, smartphone i dokumenti su u jakni, no gdje smjestiti sunčane naočale, windstopper, kišno odijelo? Pohrana dodatnih ali uvijek potrebnih, korisnih stvari na motociklu oduvijek je predstavljala veliki izazov. Izazov kojem Honda NC 750 X i danas, devet godina nakon premijere u potpunosti udovoljava. Naime, sve što trebate učinit je da podignete poklopac lažnog spremnika goriva, ubacite sve neophodne sitnice i već ste spremni za ležerno putovanje.
 
 

Hondin allrounder i danas s pravom nosi naziv NC - novi koncept. Za ovu je godinu Honda na njemu povećala prtljažni prostor - sada prima kacigu veličine XXL. Daljnje inovacije? Iz programa je izbačena naked-izvedba S, preostaje isključivo vrlo popularni crossover NC 750 X. Honda je pritom koncentrirana isključivo na asfalt, skratila je hod ovjesa na 120 mm. To ne treba nikoga zabrinjavati budući su terenske sposobnosti NC-a ionako bile vrlo ograničene.
 
 

Pozitivna nuspojava ovakve postavke odgovarati će vozačima nižeg rasta, budući da je sjedalo sada niže (zbog kraćeg hoda), svega 800 mm od tla. I revizija pouzdanog i štedljivog paralelnog twina dobro je prošla. Rast od četiri konjske snage i jednog Nm okretnog momenta možda ne zvuče previše, ali u kombinaciji s kraćim prijenosnim omjerom u prva tri stupnja prijenosa definitivno su primjetni. Twin, koji imitira V2 sa svojim radilicom od 270 stupnjeva, bolje ubrzava i lakše se vrti te i dalje trosši poput upaljača (3,7 l/100 km).

Dakle, to bi trebalo biti svega 60 KS? Teško za povjerovati! Budući da su inženjeri također povećali broj okretaja u minuti za 600, motor više ne 'udara' u limitator tako često, što je ranije itakako kočilo zabavu.
 
 

Honda je za prvu vožnju osigurala NC 750 X s DCT-mjenjačem, koji je u međuvremenu došao do 55 posto omjera u ukupnoj prodaji ovoga modela. DCT je revidiran, tu su novi modovi vožnje – standard, sport i rain – a na odgovarajući stupanj prijenosa utječe i vaš stil vožnje. U osnovi, čak se i skeptici dobro slažu s funkcioniranjem DCT-a s tim da vam uvijek kao alternativa ostaje i ručna izmjena stupnjeva putem prekidača.

Sve u svemu, DCT, koji Honda neprestano dorađuje u proteklih 10 godina, vrlo je dobro 'složen', stupnjeve prebacuje tiho i bez trzaja a i zvučna kulisa (klang-zvuk) od sada je znatno ugodnija (tiša). Doplata za DCT košta 5000 kuna, a osim povećanja komfora donosi i dodatnih 10 kg na vagi. Stoga je sasvim u redu da su Hondini inženjeri uštedjeli kilograme negdje drugdje, konkretno - na motoru i okviru. S DCT-om NC X sada teži 224 kg.
 
 

Kompaktna ergonomija, nisko težište te veliki zakretni kut upravljača vrlo brzo stvaraju prisan odnos s vozačem, pogotovo kada su početnici u pitanju. Honda sama od sebe svladava zavoje svih radijusa, izuzetno je lagana za upravljanje te munjevito mijenja pravac. Činjenica da je sprijeda prilično tanka vilica promjera 41 mm koja se ne može podešavati, a straga monoamortizer koji vam dopušta samo stezanje/popuštanje opruge, uopće se ne primjećuje. Ovjes radi vrlo dobro, 'pegla' sve neravnine na asfaltu a da pritom ne narušava stabilnost motocikla.
 

Baš kao i prije, ne smeta niti činjenica da je sprijeda ugrađen samo jedan disk a u trenutku kada kočite svom silom, tada će se uključiti i pokazivači smjera kako bi one iza vas upozorili na potencijalnu opasnost.

U rang dobrih odluka svakako spada i Hondin odabir pneumatika. Naime, prva ugradnja je sada znatno pouzdaniji i kvalitetniji Metzeler Tourance Next koji donosi evidentne prednosti u dinamici i upravljanju. NC 750 X djeluje harmonično i neutralno, povratne informacije s podloge su čiste i transparentne, stabilnost na pravcu i u nagibu zadovoljavajuća.
 
 

Zaključak

NC 750 X nikada nije pokušavao biti showbike, njih ionako ima podosta na tržištu, već racionalni allrounder primjeren širokom krugu kupaca. Snažniji motor i skraćen završni prijenos u njega su 'ubrizgali' dodatnu dozu dinamike, racionalnost je tako postala još dinamičnija. Upravo to je i trebalo NC-u, budući da njegova praktičnost (prostor pod spremnikom, potrošnja, skromni troškovi rednovnog održavanja, pouzdanost itd.) ionako nikada nije bila upitna.

Što je novo?
Euro5 standard
povećanje snage od 4 KS i okretnog momenta od 1 Nm
Povećanje leptirastih tijela (plus 2 mm)
Povećanje broja okretaja (plus 600 o/min)
Novi airbox
Manji i efikasbiji katalizator
Smanjenje mase motora (minus 1,2 kg)
Lakši okvir (minus 1,8 kg)
Ride-by-wire
Dorada kontrole trakcije (tri intenziteta)
LCD-kokpit lakši za čitanje
Povećanje prostora pod lažnim spremnikom goriva
Niže sjedalo (minus 30 mm)
Kraći hod ovjesa
Efikasnija zaštita od vjetra (vjetrobran)
Izmjena dizajna
Masa motocikla smanjena za 6 kg


Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije kontrabalansne osovine, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 38 mm (2x), regulirani katalizator, alternator 420W, akumulator 12V/11,2 Ah, šest brzina (DCT), pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 77,0 x 80,0 mm
Obujam 745 ccm
Kompresija 10,7:1
Snaga 59 KS (43 kW) pri 6750 o/min
Okretni moment 69 Nm pri 4750 o/min
Buka u stajanju 89 dB (A)

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem podesiv po stlačivanju opruge, sprijeda disk prmjera 320 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, straga disk promjera 240 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS

Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 17, 4,50 x 17
Gume 120/70 ZR17, 160/60 ZR17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1535 mm, kut glave okvira 63 stupnja, predtrag 110 mm, hod sprijeda/straga 120/120 mm, visina sjedala 800 mm, suha masa 214 (224) kg, najveća dopuštena masa 432 kg, spremnik goriva 14,1 l

Garancija dvije godine
Boje plava, crvena, bijela, mat-crna
Cijena 64.500 (69.500) kuna

*vrijednosti u zagradi odnose se na model s DCT-om





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R