Test | Honda NC 700 S vs. NC 750 S
Kako se u praksi reflektira povećanje obujma motora sa 670 na 745 ccm?
Pitajte vozače Harleyja što misle o obujmu, a vjerojatno i sami znate odgovor - obujam se može nadomjestiti - samo s još više obujma! S time na umu, Hondini inženjeri pristupili su obnavljanju uspješnog modela NC 700. Iako sama oznaka najavljuje povećanje obujma dvocilindarskog motora od 50 ccm, u stvarnosti se radi o povećanju radne zapremnine 75 ccm, što je u relativnom iznosu nemalih
12 posto. Prijašnji je model raspolagao sa 670, a aktualni pak sa 745 ccm.
Raskošniji obujam rezultat je povećanja promjera cilindara četiri milimetra. No, prije nego što se uspnemo u sedla starog i novog NC-a, svoje će reći mjerni stol Dynojet. NC 750 raspolaže sa
57 KS pri 6200 o/min i 70 Nm pri 4900 o/min. Dakle, nesumnjivo djeluje uhranjenijim, jer NC 700 sa 49 KS pri 6000 o/min te 62 Nm pri 4500 o/min već na papiru djeluje mršavije. Promatrajući krivulje, uočljivo je da razlika postoji u cijelom rasponu okretaja, a ne samo u višim vrijednostima.
To nije bilo tako jednostavno za postići - osim „boranja“ cilindara,
dorađene su bregaste osovine, kompresijski prostor, a ugrađena je i
druga balansna osovina. Vidjelo se već u konstrukciji motora 700-tke da su stvoreni preduvjeti za povećanje performansi, što je predstavljanjem 750-ke i učinjeno. Toliko o teoretskom dijelu priče.
A kako se sve to zajedno reflektira u praksi? Mjerenja pokazuju da vozač 750-ke do stotke stiže za pet sekundi, dok međuubrzanje od 100-140 km/h traje 10,4 sekunde. Radi se o
primjetnom poboljšanju performansi u odnosu na prethodnika, jer 700-tka za dosezanje brzine od 100 km/h traži 0,6 sekundi više, a za međuubrzanje 0-140 km/h treba se strpjeti dodatnu sekundu i pol. Dakle, bilo da se radi o ubrzanju ili mjerenju elastičnosti, NC 750 djeluje zrelije i punije. Isto vrijedi i za najvišu brzinu, dodatnih deset km/h uvijek je dobrodošlo.
Ipak, svakodnevica s motociklima ovog profila ne svodi se na ubrzanja od semafora do semafora, već je u prvom planu elastičnost i fluidnost vožnje. Naša mjerenja međuubrzanja izvode se u najvišem stupnju prijenosa, ali je za sigurno pretjecanje uvijek uputno „šaltati“ jednu niže. Izmjerene vrijednosti pokazuju da se NC 700 i NC 750 nalaze gotovo kotač uz kotač, a razlike u intervalu 60-100 km/h i 100-140 km/h svode se na dvije desetinke sekunde. No,
subjektivni je osjećaj uvijek na strani 750-ke, koja ostavlja dojam konkretnijeg motocikla, čiji motor pulsira srčanije.
S druge strane, 750-ka djeluje i pomalo flegmatično, što je rezultat povećanja mase rotacijskih dijelova motora za ukupno dva kilograma. Osim što je ugrađena dodatna balansna osovina, i
radilica je nešto teža no na prethodniku. Uz to, sekundarni je prijenos produžen, a prednji lančanik sada ima 17 umjesto 16 zubaca. Sve to zajedno ostavlja dojam kao da NC 700 lakše nabire okretaje, ali NC 750 nedvojbeno raspolaže boljim performansama. To se najlakše uočava prilikom pretjecanja, gdje 700-tka ranije ostaje bez daha.
Premda na vagi pokazuje
punih pet kg više, NC 750 jednako je upravljiv i neutralan kao prethodnik, i dodatni balast nije poremetio harmoniju vožnje. Uz to, novi model traži više snage u lijevoj ruci za privlačenje poluge spojke, ali zato vozač uživa u potpunijim informacijama s digitalnog kokpita. Tu je
pokazivač stupnja prijenosa, ali i podaci o trenutačnoj i prosječnoj potrošnji. Već smo se uvjerili da je poprilično precizan, no i računanje „pješice“ potvrdilo je da novi model troši tek neznatno više goriva. U turističkoj vožnji magistralnom cestom, NC 700 se zadovoljava sa 3,2 l/100 km, dok NC 750 traži svega dva decilitra više, što je sasvim opravdano s obzirom na povećanje performansi.
Važna i dobrodošla promjena odnosi se na kočni sustav. I dok je prethodnik isporučivan sa sustavom kombiniranog kočenja CBS, koji aktivira i prednju čeljust pritiskom na pedalu stražnje kočnice, to na 750-ki više nije slučaj. Taj je potez učinjen osluškujući reakcije vlasnika na globalnoj razini, koji preferiraju klasično rješenje zasebnog aktiviranja prednje i stražnje kočnice. S tim u skladu,
sprijeda više ne nalazimo troklipnu, već dvoklipnu kočnu čeljust, koja djeluje neznatno tuplje i zahtijeva nešto snažniji pritisak.
Zaključno, sve izmjene na novom modelu čine ga odraslijim i konkretnijim motociklom u odnosu na prethodnika, što može biti samo razlog više za kupnju. NC 750 je vrlo dobro rješenje za svakodnevicu i izlete vikendom, a dobrodošlo unaprjeđenje performansi dodatno ga je udaljilo od početničke serije CB 500.
TEHNIČKI PODACI
Honda NC 750 S (u zagradama podaci za NC 700 S)
MOTOR
Dvocilindarski, redni, četverotaktni motor, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje goriva, regulirani katalizator, mjenjač sa šest stupnjeva, lanac O-ring
Promjer x hod 77x80 mm (73x80 mm)
Obujam 745 ccm (670 ccm)
Kompresija 10.7:1
Snaga 55 KS (40.3 kW) (48 KS [35 kW]) pri 6250/min
Okr. moment 68 Nm (60 Nm) pri 4750 o/min
OKVIR I OVJES
Okvir od čeličnih cijevi, prednji teleskopi promjera 41 mm, dvostruka stražnja vilica, centralno smješten amortizer, prednji disk 320 mm, stražnji disk 240 mm, ABS
Kotači 3:50 x 17; 4:50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 160/60 ZR 17
MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1525 mm, kut glave okvira 63 stupnja, predtrag 110 mm, visina sjedala 800 mm, masa sa svim tekućinama 220 kg (215 kg), nosivost 205 kg (209 kg), spremnik goriva obujma 16 litara
Garancija dvije godine
Boje crvena, bijela, crna
Cijena 55.000 kn
MJERENJA
(oznake u zagradama odnose se na NC 700 S)
Najviša brzina
170 km/h (160 km/h)
Ubrzanje
0-100 km / h 5 s (5,6 s)
0-140 km / h 10,4 s (12 s)
Međuubrzanje
60-100 km / h 6,9 s (7,1 s)
100-140 km / h 10 s (9,8 s)
Potrošnja
Magistrala 3,4 (3,2) l/100 km
Zajednica | Komentari