Povijest modela
900-tka ne olakšava život samo svom vozaču, već i proizvođaču. Da bi smanjila troškove razvoja i proizvodnje, Honda je naprosto posegnula na policu i upotrijebila već dulje vrijeme dokazani četverocilindarski motor koji potječe iz CBR-a 900 firebladea, godine proizvodnje 1998., te ga ugradila u jednostavni cjevasti okvir horneta 600. Pritom ga je morala pojačati samo na jednom mjestu - budući da je u preuređeni motor umjesto rasplinjača ugrađeno elektronsko ubrizgavanje goriva, pa je smanjena snaga i u srednjem režimu rada je povećan okretni moment – istodobno je on služio i kao nosivi element okvira.
Hornet 900 plijeni uravnoteženošću, stabilnošću, agilnošću te visokom preciznošću upravljanja. Izuzetak je što pri naglom ubrzanju na lošoj podlozi ima tendenciju opasnih vibracija upravljača. Ergonomija, trajnost i upotrebljivost u svakodnevici na najvišoj su razini. Jedini je pravi nedostatak, u usporedbi s motociklima iste klase, nešto viša potrošnja.
Stanje na tržištu
Honda je u posljednje dvije godine proizvodnje osjetno snizila cijene ovog modela, no to i nije naišlo na poseban odaziv. Ipak, na tržištu rabljenih u Hrvatskoj rijetki su primjerci ispod 25.000 kuna, što je za prvu seriju iz 2002. godine neki minimum.
Provjera
Mješavina jednostavnog i provjerenog u ovom je slučaju isplativa pa hornet 900 ne poznaje nikakve tipične nedostatke. Budući da je četverocilindarski motor koji potječe iz vremena firebladea u otvorenoj varijanti jak gotovo 130 KS te pripada među najizdržljivije supersportske motore, to ni ne čudi. Okvir, elementi ovjesa te kočnice solidni su standardni dijelovi koji svoju zadaću također obavljaju bez problema. Dakle, kupci se, kao i kod svakog drugog motocikla, mogu koncentrirati na uobičajene točke provjere.
Razvoj modela
2002.
Uvođenje na tržište horneta 900 (tip SC 48) sa 109 KS. Motor potječe iz CBR-a 900 firebladea, koji se proizvodio do 1999. godine, ali je opremljen modificiranom glavom motora, kao i – radi dobivanja boljeg okretnog momenta u srednjem režimu rada – smanjenim omjerom kompresije. Nov je i sustav ubrizgavanja s nereguliranim katalizatorom koji je zamijenio rasplinjače
2004.
Decentni facelift s novom prednjom vilicom na kojoj su odsad podesivi stlačivanje opruga te povratni hod. I stražnji je amortizer opremljen podešavanjem povratnog hoda. Također su novost uvođenje norme Euro 2, kromirani instrumenti, radi mekšeg odgovora na komandu gasa prerađeno polje ubrizgavanja i paljenja, dodatni nosači za pričvršćivanje prtljage te izmijenjena bravica za sjedalo
2007.
Sniženje cijene i rasprodaja modela - u Hrvatskoj se nudi za 67.990 kuna
Povratne akcije
Srpanj 2003. Kvar pumpe za gorivo. U servise su vraćeni modeli sa završnim brojevima okvira 101111 do 101630
Tehnički podaci, SC 48, iz 2002.
Motor
Tekućinom hlađeni četverocilindarski redni motor, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, klasični karter, elektronsko ubrizgavanje goriva promjera 36 mm, neregulirani katalizator, alternator 340 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 71x58 mm
Obujam 919 ccm
Kompresija 10,8:1
Snaga 80 kW (109 KS) pri 9000 o/min
Okretni moment 91 Nm pri 6500 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, motor nosivi dio, prednja klasična vilica promjera 43 mm, aluminijska stražnja vilica
Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 296 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom
Kotači alu-gus, 3,5x17, 5,5x17
Gume 120/70-17, 180/55-17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1460 mm, kut glave okvira 65 stupnjeva, predtrag 98 mm, hod sprijeda/straga 120/128 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 219 kg, dopuštena nosivost 187 kg, spremnik goriva 19 litara
Mjerenja
Vozna svojstva
Najviša brzina 230 km/h
Ubrzanja
0-100 km/h 2,9 s
0-200 km/h 11,5 s
Elastičnost
60-140 km/h 8,2 s
140-180 km/h 5 s
Potrošnja 7-8 l/100 km, magistralna cesta