Test | Honda hornet 600 MY2011. - Web ekskluziv
Honda je za ovu sezonu odlučila obnoviti svoj vrlo popularni naked srednje klase hornet 600- punim imenom CB 600 F hornet
|
Novi hondin CB 600 F hornet (MY2011) u akciji |
Starenje je neminovan proces za sve nas na ovom svijetu. Netko ga usporava botoxom, skupim kremama ili popodnevnim spavanjem. Ostati vječno mlad jedan je od današnjih imperativa modernog čovjeka. No ne samo njega, motocikli imaju isti problem. Unatoč protoku vremena trebali bi ostati mladi i primamljivi, a ako to nisu tada i njihove unutrašnje kvalitete rijetko dolaze do izražaja.
Zbog svega navedenog Honda je za ovu sezonu odlučila obnoviti svoj vrlo popularni naked srednje klase – hornet 600. Punim imenom CB 600 F hornet ovaj je model u sadašnjem izdanju predstavljen 2007. godine i svojim dizajnom zapravo utro put većem modelu CB 1000 R koji je predstavljen nakon njega. Hornet je od prvog dana vrlo popularan među svakodnevnim vozačima te se prema njemu Honda odnosi vrlo brižno. Zbog bitnog vizualnog elementa pri kupnji, Honda je prepustila dizajn i proizvodnju svojoj podružnici u Italiji kako bi što bolje pogodila želje europskih kupaca.
|
Stražnji kraj sada je manji i oštriji te podsjeća na veći model CB 1000 R |
Upravo zato i upravo sada, u Honda – Italiji (Atessa) odlučili su se za temeljiti redizajn. Hornet predstavljen 2007. godine, blago je (čitaj: uglavnom shema boja) redizajniran dvije godine nakon predstavljanja, za sezonu 2009., a Motorevija je ovaj model imala prilike voziti na maraton testu koji je „odrađen“ bez gotovo ikakvih zamjerki. Kvalitete koje je motocikl pokazao tada vrijede i danas jer se tehnička pozadina nije mijenjala osim dodavanja ABS sustava. Zato se i ovaj krupniji redizajn zadržao na face-liftingu, ali s velikom dozom preuzimanja vizualnih elemenata s novijeg i većeg brata CB-a 1000 R-a. Osim što je on skuplji i kapacitetniji, svakako je agresivniji i po pitanju detalja raskošniji model koji se dizajnom nastavio na mali hornet. Nekako je logično da nešto svoje osobnosti sada „vrati“ natrag.
Za ovu sezonu tako je mali „stršljen“ dobio potpuno novi, manji i oštriji stražnji kraj koji je čista kopija onoga na CB 1000 R-u, a u odnosu na dizajnerski „smireni“ uradak s integriranim rukohvatima za suvozača. Vozači koji putuju sa suputnikom ili suputnicom ovime neće biti zadovoljni jer će suputnik puno teže održavati svoju poziciju na dužem putu. Također, vezanje prtljage na stražnji kraj postaje kompliciranije, a oštećenja na laku neminovna, a mi smo ih također doživjeli tijekom maraton testa većeg CB-a 1000 R godinu nakon testa malog horneta.
|
Novo je prednje svjetlo, ali i instrumenti koji su sada digitalni |
Ostali, pretežno gradski vozači pozdraviti će novi stražnji kraj kao najveću izmjenu zbog sportskog štiha koji je donio. Obično stražnje svjetlo sada je zamijenjeno onim izrađenim u LED tehnologiji, a osim vizualnog dojma doprinosi i uštedi energije.
Kako straga, tako je hornet izmijenjen i sprijeda. Iako je on sam zaslužan za izgled oštrog prednjeg svjetla, izlaskom CB-a 1000 R svi su vidjeli da stvar može izgledati još bolje, a kombinacija analognih instrumenata i svjetla bez dodatne lampe za poziciju u samom korijenu automatski je postala de-mode. Sada je to ispravljeno, a mali i veliki hornet, ako nikako drugačije, možete razlikovati po tome što je „pozicija“ kod CB-a 1000 okruglog, a kod CB-a 600 duguljastog oblika.
Novi su i instrumenti, koji ovaj model popularno govoreći, uvode u „digitalno doba“. Umjesto centralno postavljenih analogno-LCD pokazivača sada su instrumenti, kao i na većem CB-u 1000 potpuno digitalni, a vozač informacije dobiva igrom simbola tekućeg kristala, a ne više preko nama osobno puno dražih kazaljki. Okretomjer ja sada zakrivljena skala na vrhu ekrana, a brzina je brojčano izražena vrijednost u sredini. Naoko vrlo ugodno složen displej noću „gori“ u narančastoj pozadini, a s obzirom na naša iskustva sa CB-om 1000, pri jakom suncu, a zbog nedostatka ikakvog sjenila ili vjetrobrana, ukoliko ga sami ne ugradite, biti će teže vidljiv. Ujedno je prednji kraj 20 mm širi što je neznatno pridonijelo zaštiti vozača od vjetra.
Nove su i boje, pa će u sezonu 2011. hornet i vi na njemu ukoliko ga poželite ući u žutoj, crnoj ili bijeloj boji.
|
Motor i dalje razvija 102 KS, a i ostala mehanika nije se bitnije mijenjala |
Ostalo je manje – više kao i prije. Prosječno, kvalitetno i za svakodnevicu odlično prilagođeno. Redni četverocilindraš porijeklom iz CBR-a 600 RR-a umjesto nominalnih 120 KS ovdje i dalje razvija 102 KS od kojih ćete do 4000 o/min vidjeti malo toga, tek iznad 7000 o/min budi se u njemu „vatra“, a sportski osjećaj najbolje se osjeti vrlo visoko, od 10.000 do 13.000 o/min. Tada i zvuk kratkog ispušnog sustava postaje oštar i režeći. Mjenjač je i dalje klasičan hondin uradak. Glasan klak prilikom ubacivanja u prvu i nakon toga nešto žilavije gibanje kroz ostale brzine stvar je na koju se jednostavno morate naviknuti.
Pozicija sjedenja visine 800 mm odmjerena je vrlo dobro kao i ostale ergonomske mjere pa horneta može voziti svatko. Upravljivost i lakoća kojom se motocikl probija kroz zavoje i gradsku gužvu zapravo je jedna od najvećih vrlina ovoga modela na koju se izvrsno nadopunjava druga, još bitnija – kočnice. Honda je oduvijek znala odmjeriti kočnice na svojim modelima, a mi smo ovima tijekom testa bili jako zadovoljni i po pitanju učinka i po pitanju dugotrajnosti pločica. Dodatkom ABS-a stvar je postavljena još „level“ više po pitanju sigurnosti za vozača.
Ono što bi moglo biti bolje svakako je ovjes. Iako je po mogućnosti podešavanja prolagođen klasi, nešto više izbora hornet bi svakako učinilo još boljim motociklom za one naprednije vozače. Pogotovo ako bi prednja vilica dobila nekakav oblik podešavanja tvrdoće opruge i povrata. Uz to, retrovizori bi mogli biti nešto šire postavljeni kako bi vozač imao bolji pregled straga. No sada smo već ušli u perfekcionizam, pa je vrijeme da zaključimo.
Cijena novog horneta u odnosu na stari nije se mijenjala, a iznosi
63.990 kuna. Dok čitate ovaj tekst, a prema riječima
Nenada Selaka, voditelja prodaje hondinih motocikala u tvrtki Ruting, uvozniku Honde za RH, prvi primjerci već bi trebali biti u prodajnim salonima.
+
Provjerena kvaliteta motora
Voznost i ergonomija
Dinamičan i agresivan izgled
Moderni digitalni instrumenti
Kočnice
-
Praktičnost stražnjeg kraja i nedostatak klasičnih rukohvata za suvozača
Slaba vidljivost instrumenata po jakom suncu
Razvoj snage na visokim okretajima
Nedostatna mogućnost podešavanja ovjesa
Zajednica | Komentari