Test | Honda Forza 125
Deklarirana potrošnja od 2 l/100 km, uzorna vozna dinamika ali i paprena cijena
Forza 125 nastala je u talijanskoj Atessi, i kompletno je novorazvijena za korištenje na europskom tržištu. Prioritetni parametri tijekom razvija bili su kompaktna karoserija, dobra zaštita od vjetra te udoban smještaj suputnika i prtljage. Naravno, uz sve spomenuto po automatizmu dolaze i najbolje performanse, kao i najniža potrošnja u klasi.Forza od prvog kontakta obećava. Materijali i završna obrada su na uobičajenoj Hondinoj razini, što znači da je sve zajedno vrlo kvalitetno. S druge strane, cijena od 35.900 kuna ulazi u rang skutera dvostruko većeg obujma.
Viši će se vozači osjećati sjajno na Forzi 125. Unatoč kompaktnim dimenzijama, vozač sjedi raskošno, a nudi mu se i mogućnost podešavanja vjetrobrana u šest visina. U prednjem je štitu poseban pretinac u koji možete smjestiti sitnice, ali i spojiti na 12-voltnu utičnicu svoj pametni telefon.
Ispod tvrdo podstavljenog sjedala nalazi se prostor obujma 48 litara, a jednu etažu niže je novorazvijen pogonski agregat. Zahvaljujući finim poboljšanjima i modifikacijama, jednocilindraš s četiri ventila u glavi trebao bi trošiti manje od svog prethodnika. Honda deklarira oko 2 l/100 km, što zapravo odgovara potrošnji dobro poznatog, te dimenzijama manjeg, PCX-a 125. Zahvaljujući pametnim tehničkim rješenjima poput direktno na motor montiranog hladnjaka tekućine ili alternatora koji ujedno služi kao elektropokretač, uštedjelo se na dimenzijama.
Forza u vožnji djeluje poletno, ne boji se zavoja i kroz njih prolazi iznimno neutralno. Kočnice ne traže jaki stisak, potpomognute su ABS-om i ne izravnavaju skuter pretjerano u nagibu. Najviša brzina od 130 km/h prema instrumentima djeluje nadnaravno za skuter ove klase. Prava je šteta što cijena nije prihvatljivija.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Jednocilindarski, četverotaktni, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, ubrizgavanje promjera 28 mm, regulirani katalizator, variomat
Promjer x hod 52,4 x 57,9 mm
Obujam 125 ccm
Snaga 15 KS (11 kW) pri 8750 o/min
Okretni moment 12,5 Nm pri 8250 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 33 mm, dvostruki amortizeri
Kočnice
Sprijeda disk promjera 256 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm, poluintegralni sustav kočenja s ABS-om
Kotači i gume
3,5 x 15; 4,00 x 14
120/70-15, 140/70-14
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1490 mm, kut glave okvira 63,5 stupnjeva, visina sjedala 780 mm, masa sa svim tekućinama 160 kg, dopuštena nosivost 180 kg, spremnik goriva 11,5 litara
Garancija dvije godine
Cijena 35.900 kuna
Zajednica | Komentari