Motorevija
PRETRAGA
2017-05-24 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

SC50 je bio posljednji Fireblade pod dirigentskom palicom Tadao Babe. Znači li to da se radi i o najboljem i najcjenjenijem?



Razvoj sportskih motocikala je ulaskom u novi milenij bivao sve turbulentniji i spektakularniji. Maksi sportaši obujma 1000 ccm u prvoj su godini ulaska u novo stoljeće razvijali oko 150 KS, da bi se već godinu dana kasnije Suzuki GSX-R promovirao u benchmark kojeg će u idućih pet godina svi pokušati skinuti s trona. Takva tržišna utakmica za rezultat je imala nikad dinamičniji razvoj sportskih motocikala, u koji je Fireblade doduše ušao – pomalo deficitaran.



Iako, SC 44 je bio dobra baza za nadogradnju. Promjer cilindara je povećan za jedan milimetar, čime se došlo do obujma od 954 ccm, a iz njega je Honda uspjela izvući 150 KS. Predivno izrađena stražnja vilica izvedena je po uzoru na one s tadašnjih Moto GP-motocikala, a omogućavala je veći kut nagiba i bolju stabilnost. Općenito, modifikacije ovjesa su išle u smjeru povećanja stabilnosti motocikla, no krajnji rezultat baš i nije bio impresivan.



Izmjene na kutu glave okvira te novi mostovi prednjih vilica unijeli su nemir u Firebladeov život, pogotovo prilikom žestokih urbzanja. Tada je naime upravljač započeo sa svojim nervoznim plesom, a budući da je Tadao Baba uporno odbijao ugradnju amortizera upravljača, sve je skupa bilo ispod razine konkurencije. Naravno, ovaj su nedostatak vozači otklonili ugradnjom istoga, no to je u konačnici povećalo cijenu motocikla. Već na idućoj generaciji Firebladea, Honda si nije priuštila takav "luksuz" te je ispravila nedostatak ugradnjom čuvenog elektronskog amortizera upravljača koji joj je podario - zavidnu stabilnost.



Rabljene kao (ne)prilika?

SC50, kao i svaki prethodni Fireblade, potpada u rang najprodavanijih sportskih motocikala u Hrvatskoj. Oni stariji će se prisjetiti sada već legendarnih paradiranja ispred jarunskih ugostiteljskih objekta ("Lake city, where the 'Blades are pretty..."), gdje ste bez problema mogli uživati u pogledu na sve generacije i grafike ovoga modela. Ponuda rabljenih SC50 je i danas vrlo bogata, a cjenovno ulazi u okvire između 3000 i 4000 eura. Uz redovito održavanje prelaze bez problema i 100.000 km, no oprez – motocikl treba dobro pregledati od padova i eventualne vožnje po trkalištu. Načelno, omjer uloženo-dobiveno je korektan i radi se o jednoj od najboljih kupnji u zadatim okvirima.

Najvažnije izmjene:
novi dizajn oplata, prednjeg i stražnjeg svjetla
povećanje obujma i snage (954 ccm, 150 KS), velike izmjene u unutrašnjosti motora, elektronici i sustavu ubrizgavanja
ispušni sustav od titana
nova stražnja vilica
lakši naplatci
preuređena forma spremnika za gorivo
masa praznog vozila 199 kg
boje: crvena, plava i bijela (2002.); plava, žuta (2003.)




Tehnički podaci

Tekućinom hlađeni četverocilindarski redni motor, promjer x hod 75,0 x 54,0 mm, obujam 954 ccm, snaga 150 KS (110 kW) pri 11.300 o/min, okretni moment 104 Nm pri 9500 o/min, dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, sprijeda dvostruki diskovi promjera 330 mm, straga disk promjera 220 mm, visina sjedala 800 mm, masa sa svim tekućinama 199 kg, cijena u Hrvatskoj (2002.) 94.900 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R