Test | Honda CBR 900 RR SC50
SC50 je bio posljednji Fireblade pod dirigentskom palicom Tadao Babe. Znači li to da se radi i o najboljem i najcjenjenijem?
Razvoj sportskih motocikala je ulaskom u novi milenij bivao sve turbulentniji i spektakularniji. Maksi sportaši obujma 1000 ccm u prvoj su godini ulaska u novo stoljeće razvijali oko 150 KS, da bi se već godinu dana kasnije Suzuki GSX-R promovirao u benchmark kojeg će u idućih pet godina svi pokušati skinuti s trona. Takva tržišna utakmica za rezultat je imala nikad dinamičniji razvoj sportskih motocikala, u koji je Fireblade doduše ušao – pomalo deficitaran.
Iako, SC 44 je bio dobra baza za nadogradnju. Promjer cilindara je povećan za jedan milimetar, čime se došlo do obujma od 954 ccm, a iz njega je Honda uspjela izvući 150 KS. Predivno izrađena stražnja vilica izvedena je po uzoru na one s tadašnjih Moto GP-motocikala, a omogućavala je veći kut nagiba i bolju stabilnost. Općenito, modifikacije ovjesa su išle u smjeru povećanja stabilnosti motocikla, no krajnji rezultat baš i nije bio impresivan.
Izmjene na kutu glave okvira te novi mostovi prednjih vilica unijeli su nemir u Firebladeov život, pogotovo prilikom žestokih urbzanja. Tada je naime upravljač započeo sa svojim nervoznim plesom, a budući da je Tadao Baba uporno odbijao ugradnju amortizera upravljača, sve je skupa bilo ispod razine konkurencije. Naravno, ovaj su nedostatak vozači otklonili ugradnjom istoga, no to je u konačnici povećalo cijenu motocikla. Već na idućoj generaciji Firebladea, Honda si nije priuštila takav "luksuz" te je ispravila nedostatak ugradnjom čuvenog elektronskog amortizera upravljača koji joj je podario - zavidnu stabilnost.
Rabljene kao (ne)prilika?
SC50, kao i svaki prethodni Fireblade, potpada u rang najprodavanijih sportskih motocikala u Hrvatskoj. Oni stariji će se prisjetiti sada već legendarnih paradiranja ispred jarunskih ugostiteljskih objekta ("Lake city, where the 'Blades are pretty..."), gdje ste bez problema mogli uživati u pogledu na sve generacije i grafike ovoga modela. Ponuda rabljenih SC50 je i danas vrlo bogata, a cjenovno ulazi u okvire između 3000 i 4000 eura. Uz redovito održavanje prelaze bez problema i 100.000 km, no oprez – motocikl treba dobro pregledati od padova i eventualne vožnje po trkalištu. Načelno, omjer uloženo-dobiveno je korektan i radi se o jednoj od najboljih kupnji u zadatim okvirima.
Najvažnije izmjene:
novi dizajn oplata, prednjeg i stražnjeg svjetla
povećanje obujma i snage (954 ccm, 150 KS), velike izmjene u unutrašnjosti motora, elektronici i sustavu ubrizgavanja
ispušni sustav od titana
nova stražnja vilica
lakši naplatci
preuređena forma spremnika za gorivo
masa praznog vozila 199 kg
boje: crvena, plava i bijela (2002.); plava, žuta (2003.)
Tehnički podaci
Tekućinom hlađeni četverocilindarski redni motor, promjer x hod 75,0 x 54,0 mm, obujam 954 ccm, snaga 150 KS (110 kW) pri 11.300 o/min, okretni moment 104 Nm pri 9500 o/min, dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, sprijeda dvostruki diskovi promjera 330 mm, straga disk promjera 220 mm, visina sjedala 800 mm, masa sa svim tekućinama 199 kg, cijena u Hrvatskoj (2002.) 94.900 kuna
Zajednica | Komentari