Test | Honda CBR 900 RR SC44
Konkurencija je Hondu natjerala da 2000. godine lansira potpuno novi Fireblade
Bila su to teška vremena za Hondu Fireblade. Yamaha YZF-R1 je već dvije godine dominirala tržištem maksi sportaša, a Suzuki je vratio stari sjaj marke. Oduševio je potpuno novom izvedbom GSX-R-a 750, a već tada smo znali da – kako to već ide kod Suzukija - iduće godine stiže i snažnija inačica Gixxera. Uz to, pregovori o novim pravilima u SBK-u su bili u punom jeku. Tadao Baba i njegov tim zasigurno u tim vremenima nisu spavali, jer pred njima je bio jasno postavljen cilj – vratiti Firebladea u vrh.
Honda je tada u klasi 250 (NSR- i RS-serije) eksperimentirala sa postavljenjem stražnje vilice na kućište motora tj. blok, pa je po istom principu to odradila i na Firebladeu. Rezultat ove tehnikalije – produžavanje stražnje vilice (stabilnost) i ušteda na masi. No, SC 44 će prije svega ostati karakterističan po dva tehnička detalja – prednji 16-colni kotač napokon je zamijenjen 17-colnim, dok je klasična prednja vilica ustupila mjesto upside-downu. Fireblade je tako napokon bio na razini konkurencije, jer i obujam je dignut na 929 ccm (kraći hod klipova) a motor je opremljen i elektronskim ubrizgavanjem goriva. Unatoč tome, na mjerenju snage teško je uspio istiskati deklariranih 147 KS.
Model SC 44 odradio je i famozni test izdržljivosti na 50.000 km. Prenosimo sedam detektiranih nedostataka, ali i Hondina službena očitovanja o spomenutim problemima:
1. O visokoj potrošnji potrošnji goriva na 50.000 km (7,8 l/100 km)
Honda odgovara: Ugradnjom elektronskog ubrizgavanja goriva željeli smo postići optimalan razvoj snage i uglađen odgovor na dodavanje gasa. Uz to, želimo da ispušne norme budu unutar dopuštenih vrijednosti. Što se tiče potrošnje, možemo reći da smo u razvoju rasplinjača dostigli vrlo visoku tehničku razinu, koju sa sustavom ubrizgavanja tek trebamo dostići. Dakle, skromna potrošnja modela SC 33 postaje standard kojem težimo u budućnosti. No, nemojmo zaboraviti da je ukupni prijenos kod modela SC 44 pet posto kraći nego na prethodnom modelu.
2. O vibracijama
Honda odgovara: Porastom snage porasle su i vibracije, a na to smo, dakako, i računali. Sve reklamacije detaljno ćemo istražiti.
3. O izbijanju upravljača (kickback)
Honda odgovara: Stabilnost pri visokim brzinama Hondi je vrlo važna. Mi ipak mislimo, što se tiče problema zvanog kickback, da je SC 44 vrlo uspješan kompromis.
4. O manjku snage
Honda odgovara: Žalimo zbog nesporazuma i pogrešne interpretacije našeg mjerenja po normama DIN koje je pokazalo 151 KS. Na kraju je izmjereno i homologirano 147 KS, prema normama ECE 95/1. Dosad smo vrlo uspješno branili tu brojku i dokazali je na mjernim uređajima u okviru dopuštenih tolerancija.
5. O tragovima istrošenosti na klipovima i cilindrima
Honda odgovara: Ta optička pojava poznata nam je i nije nikakav problem, nije potrebna izmjena klipova. Radimo na poboljšanjima jer želimo da svi dijelovi motora budu u besprijekornom stanju kao, primjerice, bregaste osovine, ventili i spojka.
6. O defektu podešavanja povrata na stražnjem amortizeru
Honda odgovara: Pri tvorničkom sastavljanju amortizera na poveznici između vijka za podešavanje i kućišta nije naneseno dovoljno masti pa je došlo do korozije. U rijetkim pojedinačnim slučajevima neispravne smo amortizere zamijenili u sklopu garancije.
7. O iskrivljenom disku
Honda odogovara: To je zasad pojedinačan slučaj. Neispravan disk poslali smo u Japan na analizu i otkrivanje uzroka kvara, a zamijenili smo ga u sklopu garancije.
Tehnički podaci
Tekućinom hlađeni četiricilindarski redni motor, promjer x hod 74,0 x 54,0 mm, obujam 929 ccm, snaga 147 KS (108 kW) pri 11.000 o/min, okretni moment 100 Nm pri 9000 o/min, dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, sprijeda dva diska promjera 330 mm, straga disk promjera 220 mm, visina sjedala 815 mm, masa sa svim tekućinama 201 kg
Zajednica | Komentari