Motorevija
PRETRAGA
2017-05-10 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Hondina strategija glede Firebladea jasno je postavljena – svake dvije godine lagani update, svake četiri godine temeljita obnova



Razvoj druge generacije Firebladea usmjeren je više na izmjene unutrašnjih vrijednosti no na njegov vanjski izgled. Primjerice, povećanje promjera motora od jedan milimetar donijelo je za 25,5 ccm veći obujam te porast snage od četiri KS. Ujedno su modificirani i mjenjač, spojka te radilica. Budući da je kod prethodne generacije (SC28) tijekom vožnje na stazi poklopac generatora strugao od podlogu, Hondini su inženjeri konstruirali za 9,5 mm uži alternator i time joj podarili veću slobodu nagiba. Ovaj detalj možda najbolje govori o tome s koliko je pažnje pristupljeno evoluciji Firebladea, koji je u osnovi činio velike tehničke iskorake uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih linija. Na SC33 je zamjetan i veliki iskorak glede ergonomije – porasla je visina sjedala, upravljač je sužen i oštrije svijen.

Iako su neki model iz 1998. doživljavali kao potpuno novi, valja naglasiti da je riječ o redizajnu SC-a 33. Njezin je dizajn korpuletniji i ozbiljniji, a Honda je voljela isticati kako je kompletan ispušni sustav izrađen od nehrđajućeg čelika, te da su na motoru, okviru i ovjesu odrađene brojne modifikacije. Primjerice, stubline motora su potpuno nove baš kao i klipovi, ugrađen je veći hladnjak rashladne tekućine a stražnja je vilica dodatno ojačana. Zasigurno se pitate zašto se samo nakon dvije godine Honda odlučila na tako radikalan i temeljit redizajn? Odgovor je kratak i jasan – Yamaha YZF-R1!



TEHNIČKI PODACI:

Tekućinom hlađeni četiricilindarski redni motor, promjer x hod 71 x 58 mm, obujam 918,5 ccm, snaga 128 KS (94 kW) pri 10.500 o/min, okretni moment 91 Nm pri 8750 o/min, dvostruke aluminijske grede, klasična vilica promjera 45 mm, sprijeda dvostruki diskovi 296 mm, straga disk 220 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 206 kg

Najvažnije izmjene na SC33:

model 1996.
promjer cilindra povećan za 1 mm
povećani ležajevi klipnjača
lakši i kompaktniji alternator
digitalno paljenje sa senzorom položaja leptirastih tijela
sustav za gorivo bez pumpe
modificirano polužje mjenjača
povijeni hladnjak rashladne tekućine
povećan volumen ispušnog sustava
novi dizajn oplata, blatobrana i spremnika goriva
lakši okvir
pojačana stražnja alu-vilica
novi stražnji amortizer s 5 mm dužim hodom
206 kg sa punim spremnikom goriva

model 1998.
uže oplate s novim dvostrukim svjetlima
novi stražnji kraj i sjedala
novi okvir i geometrija, predtrag veći za 5 mm
nova stražnja vilica sa promijenjenim polužjem
lakši i čvršći trokuti prednje vilice
dorađena glava motora, alu-čahure cilindara i slipperovi klipovi
kompaktnija spojka
povećan hladnjak tekućine
snaga porasla na 130 KS
uspravniji položaj sjedenja
nove četveroklipne kočnje čeljusti i veći diskovi (310 mm)
masa sa punim spremnikom goriva 202 kg





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R