Test | Honda CBR 900 RR SC33
Hondina strategija glede Firebladea jasno je postavljena – svake dvije
godine lagani update, svake četiri godine temeljita obnova
Razvoj druge generacije Firebladea usmjeren je više na izmjene unutrašnjih vrijednosti no na njegov vanjski izgled. Primjerice, povećanje promjera motora od jedan milimetar donijelo je za 25,5 ccm veći obujam te porast snage od četiri KS. Ujedno su modificirani i mjenjač, spojka te radilica. Budući da je kod prethodne generacije (SC28) tijekom vožnje na stazi poklopac generatora strugao od podlogu, Hondini su inženjeri konstruirali za 9,5 mm uži alternator i time joj podarili veću slobodu nagiba. Ovaj detalj možda najbolje govori o tome s koliko je pažnje pristupljeno evoluciji Firebladea, koji je u osnovi činio velike tehničke iskorake uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih linija. Na SC33 je zamjetan i veliki iskorak glede ergonomije – porasla je visina sjedala, upravljač je sužen i oštrije svijen.
Iako su neki model iz 1998. doživljavali kao potpuno novi, valja naglasiti da je riječ o redizajnu SC-a 33. Njezin je dizajn korpuletniji i ozbiljniji, a Honda je voljela isticati kako je kompletan ispušni sustav izrađen od nehrđajućeg čelika, te da su na motoru, okviru i ovjesu odrađene brojne modifikacije. Primjerice, stubline motora su potpuno nove baš kao i klipovi, ugrađen je veći hladnjak rashladne tekućine a stražnja je vilica dodatno ojačana. Zasigurno se pitate zašto se samo nakon dvije godine Honda odlučila na tako radikalan i temeljit redizajn? Odgovor je kratak i jasan – Yamaha YZF-R1!
TEHNIČKI PODACI:
Tekućinom hlađeni četiricilindarski redni motor, promjer x hod 71 x 58 mm, obujam 918,5 ccm, snaga 128 KS (94 kW) pri 10.500 o/min, okretni moment 91 Nm pri 8750 o/min, dvostruke aluminijske grede, klasična vilica promjera 45 mm, sprijeda dvostruki diskovi 296 mm, straga disk 220 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 206 kg
Najvažnije izmjene na SC33:
model 1996.
promjer cilindra povećan za 1 mm
povećani ležajevi klipnjača
lakši i kompaktniji alternator
digitalno paljenje sa senzorom položaja leptirastih tijela
sustav za gorivo bez pumpe
modificirano polužje mjenjača
povijeni hladnjak rashladne tekućine
povećan volumen ispušnog sustava
novi dizajn oplata, blatobrana i spremnika goriva
lakši okvir
pojačana stražnja alu-vilica
novi stražnji amortizer s 5 mm dužim hodom
206 kg sa punim spremnikom goriva
model 1998.
uže oplate s novim dvostrukim svjetlima
novi stražnji kraj i sjedala
novi okvir i geometrija, predtrag veći za 5 mm
nova stražnja vilica sa promijenjenim polužjem
lakši i čvršći trokuti prednje vilice
dorađena glava motora, alu-čahure cilindara i slipperovi klipovi
kompaktnija spojka
povećan hladnjak tekućine
snaga porasla na 130 KS
uspravniji položaj sjedenja
nove četveroklipne kočnje čeljusti i veći diskovi (310 mm)
masa sa punim spremnikom goriva 202 kg
Zajednica | Komentari