Povijest modela
Od 1987. postoje Hondini motocikli koji nose naziv CBR 600 F. Svakih su ih nekoliko godina inženjeri modificirali i od početka uvjerljive vozne osobine razvijali i dalje. Različiti modeli iz prijašnjih razdoblja imaju samo dvije zajedničke stvari: istu oznaku i nebrojeno puno pobjeda na usporednim testovima. Honda je uvijek ispočetka uspijevala čak i protiv jače konkurencije dokazati kvalitete allroundera. Kratak pogled na modele CBR-a 600 F pokazat će i zašto: PC 19 rađen je od 1987. do 1988. i imao je 85 KS. PC 23 (od 1989.) imao je 93 KS. PC 25 (od 1991.) ponosio se sa 100 KS i djelovao sportskije od svoje dvije debeljuškaste prethodnice. Tip PC 31 (od 1995.) u cijelom radnom području imao je više potiska, a kočnice i ovjes bili su još bolji. PC 35 (od 1999.) težio je samo 200 kg i imao 110 KS.
Godine 2001. Honda je taj popularni model opremila ubrizgavanjem goriva i reguliranim katalizatorom. Usprkos svim preradama, CBR nikad nije patio od tipičnih boljki, što kupnju CBR-a čini apsolutno malim rizikom čak i ako se radi o prvim modelima. Sve ih karakteriziraju dobroćudnost, neutralnost i perfektno izbalansiran ovjes, pa je CBR 600 F motocikl koji se može preporučiti i apsolutnim početnicima.
Serijski ugrađeni centralni oslonac je na svim dosad proizvođenim modelima CBR-a i kod fanova je stekao kultni status. Kupcima rabljenih koji nemaju supersportske ambicije model F i dalje je atraktivan, iako od 2003. godine postoji i supersportska alternativa CBR 600 RR. Od ove godine CBR 600 F vraća se na velika vrata, zasnovan na mehanici horneta 600.
Provjera
Modeli PC 19 i PC 31 imali su stabilan okvir od kvadratnih čeličnih profila, a PC 35 iz 1999. aluminijski
Specifični problemi su nepoznati kod CBR-a proizvedenih poslije 1991., pa se pri kupnji morate koncentrirati na uobičajene točke pregleda.
Razvoj modela
1987. Uvođenje modela CBR 600 F sa 85 KS (tip PC 19)
1988. Promijenjeni bočni oslonac i sigurnosni prekidač na njemu
1989. Povećan stupanj kompresije, povećani rasplinjači, modificirane vrijednosti usisa i ispuha, promjene na ispuhu. Tim promjenama snaga je narasla na 93 KS (tip PC 23)
1991. Novi motocikl s oznakom PC 25; snaga je 100 KS, a izmjene su u sljedećim detaljima: cilindri i gornji dio kućišta su iz jednog komada, kraći je hod, povećan promjer, povećana kompresija, povećani ventili, hidropodizači umjesto klackalica, povećani flah-šiber rasplinjači, hladnjak ulja. Ostali noviteti: novi okvir s manjim predtragom, širi kotači sa šest krakova i širim gumama, kruća prednja vilica (41 umjesto 37 mm), straga amortizer s podesivim povratnim hodom, nove oplate
1993. Sprijeda vilica s podesivom stlačivošću opruga i povratnim hodom, potpuno podesivi amortizer straga s komorom za izjednačavanje, oslonci za noge za suvozača od alu-gusa
1995. Prerađeni motor s lakšim klipnjačama i klipovima, povećana kompresija, dva milimetra povećan promjer rasplinjača, prisilno napajanje rasplinjača zrakom. Izmjene na ispušnom sustavu, mjenjaču, prednjoj vilici, kočnicama, oplatama. Pojačani su okvir i trokuti prednje vilice, spremnik je povećan na 17 litara, stražnji kotač povećan na pet cola. Novi kod modela - PC 31
1997. Povećanje snage na 105 KS. Povećan karter, prerađen mjenjač, kruće su podešeni elementi ovjesa, novi stražnji amortizer sa 10 mm više hoda, deblji prednji kočni diskovi
1999. Radikalno novi supersportaš (PC 35), motor je izuzetno kratkog hoda, ima snagu 106 KS i ram-air, novi aluminijski okvir, straga je guma 180, četveroklipna fiksna kočna čeljust sprijeda i ispušni top od oplemenjenog čelika
2001. Elektronsko ubrizgavanje goriva s reguliranim katalizatorom, prerađena glava motora, povećana kutija filtra zraka, sekundarni zračni sustav, kraći sekundarni prijenos, pojačanje okvira u predjelu glave okvira i prihvata vilice, olakšani trokraki kotači, novi instrumenti s digitalnim pokazivačem brzine, snaga 109 KS. Prvi put u ponudi sportska varijanta CBR 600 FS, prepoznatljiva po izmijenjenom stražnjem kraju i dvodijelnom sjedalu, okviru crne boje, nema centralnog oslonca; motor je manje modificiran (dvostruke opruge na ventilima, lakši rotor alternatora), snaga je ostala ista
2003. Potpuno novokonstruirana CBR 600 RR zamjenjuje model FS, standardni model ostaje u prodaji
2005. Uklonjeno podešavanje ublaživača na prednjoj vilici i stražnjem amortizeru
2011. Predstavljen novi model zasnovan na mehanci aktualnog horneta 600.
Stanje na tržištu
CBR 600 F je uvijek imao svoju vrijednost na tržištu rabljenih, što se
vidi i po dobroj ponudi rabljenih u Hrvatskoj. Svoje obožavatelje CBR
je, bez obzira na to o kojem se modelu radi, brzo stjecao, a do
dan-danas kod nas nije izgubio na popularnosti, koju sigurno velikim
dijelom može zahvaliti svestranosti, koja u toj klasi još nije
nadmašena. Prvi modeli CBR-a, PC 19 i PC 23, zbog „starosti“ su postali
nešto rjeđi, a isto bi se moglo reći i za PC 25.
Na hrvatskom tržištu rabljenih cijena modela PC 19 kreće se oko 7000
kuna, a PC 23 oko 110000. PC 25, koji je ipak nešto češći od
prethodnika, proizvodio se od 1991. do 1994., postiže cijenu od oko
10.000 do 14.000 kuna. PC 31 (od 1995. do 1998.) drži cijenu od 11.000
do 18.000 kuna. PC 35, koji se pravi od 1999., prodaje se za 20.000 do
450000 kuna. Pri kupnji rabljenog CBR-a računajte na velika odstupanja u
cijeni, pa je preporučljivo prije kupnje detaljno provjeriti stanje i
očuvanost, jer to jako utječe na konačnu vrijednost.