Povijest modela
|
Honda CBR 1100 XX Blackbird |
Vlasnici kawasakija ZZ-R-a 1100 bili su jako uplašeni kada je Honda potkraj 1996. najavila svoj novi sportsko-putni motocikl. Brzinski rekord od 280 km/h time je bio panično ugrožen, no kasnije se pokazalo da je strah bio neopravdan. Blackbird nije uspio srušiti brzinski rekord, i to je odmah u početku mnoge razočaralo.
Danas, 15 godina poslije, onaj tko misli da CBR 1100 XX spada u staro željezo, nije u pravu. Sa 152 KS iz 1137 ccm te aerodinamičnom siluetom i danas se bez problema može zalijepiti za stražnji kotač BMW-a K 1200 S.
Osvaja mekim odgovorom na gas i homogenim razvojem snage koji nas brzo tjera da zaboravimo nedostatak potiska između 5000 i 6000 o/min. Uza sve to još ide i mekan mjenjač. Na hondi se sjedi kao u dobra stara vremena. Povišeno i malo ispruženo, ali ni u kojem slučaju neudobno. Isto važi i za suvozača. Uvijek nas ponovno fascinira kako je XX jednostavan za upravljanje. Tomu uvelike pridonose u usporedbi s konkurentima uske gume i dobro podešen ovjes. Za sportaše potpuno integriran sustav kočenja CBS zahtijeva određenu dozu privikavanja.
Provjera
Kultivirani, nježni i pouzdani motor nikad nije pokazivao znakove dječjih bolesti. Ništa čudno, jer su iza njega godine provjere u modelu CBR 900 RR, iz kojega originalno potječe. Ipak, znaju se pojaviti „zvrckanja“ iz predjela glave motora, što signalizira izmjenu lanca bregaste osovine i njegova zatezača. Nipošto jeftin zahvat, pogotovo ako se kvar otklanja u ovlaštenom servisu. Na prvim serijama znaju se pojaviti i problemi sa zatrzavanjem spojke, no takav kvar ujedno signalizira i poveći broj prijeđenih kilometara.
Svakih 24.000 km na blackbirdu se obavlja veći redoviti servis, za koji je planirano četiri do šest radnih sati.
Obavezni dio redovite provjere pri kupnji je i ležaj u glavi okvira koji uslijed ekstremnih kočenja može dobiti malo praznog hoda. Sve ostale provjere svode se na redovitu kontrolu potrošnih dijelova i tragova oštećenja zbog karambola.
Stanje na tržištu
Honda CBR 1100 XX vrlo je popularna u Hrvatskoj. Najtraženiji je blackbird proizveden između 1997. i 1999. godine, jer se njegova cijena kreće oko prihvatljivih 36.000 kuna. Takvi primjerci u oglasu se ne zadržavaju dugo, pogotovo ako je prijeđena kilometraža manja od 50.000 km.
Kupci rabljenih trebaju znati da je prije tri godine Hondin hrvatski uvoznik - Ruting - XX prodavao za akcijskih 86.000 kuna, što je u to vrijeme bila najbolja kupnja u klasi. Ta cijena ujedno vam može biti orijentir za kupnju rabljenih.
Razvoj modela
1996. Predstavljanje modela ujesen 1996. Sa 164 KS tad najjači serijski motocikl na tržištu
1997. Neregulirani katalizator
1999. Obnova modela, snaga smanjena na 150 KS, elektronsko ubrizgavanje, trostazni katalizator, nova spojka, ram-air, izmijenjene bregaste osovine, modificirano ublažavanje prednje vilice, novo stražnje svjetlo, izmijenjeni diskovi, elektronska blokada protiv krađe
2001. Snaga 152 KS, više oplate, novi instrumenti s digitalnim brzinomjerom
2007. Prestanak proizvodnje
2008. Rasprodaja preostalih motocikala, cijena za Hrvatsku 94.990 kuna
Dosje X
Evolucija umjesto revolucije
Model s elektronskim ubrizgavanjem goriva (1999.) i reguliranim katalizatorom pokazao se kao preporuka za kupnju rabljenog. Razlozi su u odličnom razvoju okretnog momenta te malim reakcijama pod opterećenjem. Nemojte dopustiti da vam nominalno veća snaga prethodnog modela „zamrači um“, jer ionako je vrlo malo motocikala uspjelo natiskati deklariranu tvorničku vrijednost od 164 KS (velike oscilacije u snazi - izmjereno 155 KS).
Za sve generacije blackbirda važi isto - sve je podređeno aerodinamici. Uske oplate rođene su u zračnom tunelu, tako da se i uz samo 150 KS dospjelo do brzine od 270 km/h. Zanimljivo je da model s elektronskim ubrizgavanjem emitira čak 70 do 90 posto manje štetnih plinova (CO2) od modela s rasplinjačima.
Sustav CBS (combined brake system - kombinirani sustav kočenja) djeluje tako da kočnice sprijeda i straga uvijek podržavaju jedna drugu. Primjerice, kada kočite stražnjom, poseban ventil raspoređuje pritisak i na po jedan klip u prednjim kočnim čeljustima.
Klasična prednja vilica promjera 43 mm u obnovi modela 1999. godine dorađena je tako da na neravnine reagira osjećajnije i komfornije, no za „sportske aktivnosti“ je još preslaba. Uvođenje digitalnog pokazivača brzine pomalo je podijelilo ljubitelje XX-a na klasičare i moderniste, no na kupnju i prodaju rabljenih nije utjecalo.
Tehnički podaci (tip SC 35, model 2005.)
Motor Tekućinom hlađeni četverocilindarski četverotaktni redni, četiri ventila po cilindru, klasični karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično, šest brzina, pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 79 x 58 ccm
Obujam 1137 ccm
Kompresija 11:1
Snaga 112 kW (152 KS) pri 9500 o/min
Okretni moment 119 Nm pri 7300 o/min
Okvir i ovjes Dvostruke aluminijske grede, klasična vilica promjera 43 mm, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer
Kočnice Sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i čeljust s tri klipa, straga disk promjera 256 mm i čeljust s tri klipa
Kotači 3,5x17, 5,5x17
Gume 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17
Masa i dimenzije Međuosovinski razmak 1490 mm, kut glave okvira 65 stupnjeva, predtrag 99 mm, hod sprijeda/straga 120/120 mm, visina sjedala 800 mm, masa sa svim tekućinama 257 kg, dopuštena nosivost 173 kg, spremnik goriva/rezerva 24/4 litre
Mjerenja
Najviša brzina 290 km/h
Ubrzanja
0-100 km/h 3 s
Elastičnost
60-100 km/h 5 s
Potrošnja
Od 5,7 do 5,9 litara/100 km (cesta)