Motorevija
PRETRAGA
2017-05-31 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Pravila u natjecanju SBK su 2004. temeljito revidirana. I rednih četiri cilindra i V2-motori mogli su imati najviše 1000 ccm. Honda je predstavljanjem SC57 odmah pokazala kakve su joj ambicije u tom natjecanju



Po drugi puta u modelskoj povijesti, Fireblade je potpuno obnovljen. SC57 je iznova osmišljen i projektiran motocikl, čiji je obujam podignut na 998 ccm. Snaga je porasla na – za ovu klasu prikladnih – 172 KS, mjenjač je kasetnog tipa, ovjes revidiran. Sve u svemu, Fireblade je oplemenjen tehnologijom za utrke. Za razliku od prošloga modela, stražnja je vilica – koja je izrađena u Moto GP-manirima - ponovno vezana za konstrukciju okvira a ne kao prije na blok motora.



Po prvi je puta Fireblade opremljen i ispuhom "underseat", koji je povećao slobodu nagiba, ali s druge strane i poremetio centar težišta motocikla. Honda je ovaj tip ispuha vrlo brzo zamijenila onim tipa "under engine" (2008.). Unatoč svim ovim naprednim tehničkim obilježjima, SC 57 ćemo ipak najviše pamtiti po premijeri jedinstvenog elektronski nadziranog amortizera upravljača. Isti je Firebladeu podario nevjerojatnu stabilnost na visokim brzinama.



 

Sve novine temeljito su izmjenile karakter Firebladea, koji je do tada bio zamišljen kao spartanski lagan i upravljiv sportski motocikl s naglaskom na uporabu u svakodnevici. Nasuprot tome, SC 57 je imao potpuno druge ambicije, koncetrirane na trkalište i SBK. Brza, tvrda, čvrsta, sportska – ali i vozački vrlo zahtjevna – Honda Fireblade je pridobila potpuno nove vozače. Bila je puno zahtjevnija od svih svojih prethodnika, tražila je pojačani vozački angažman. Kunitaka Hara – nasljednik Tadao Babe – je osmislio koncept koji je bio vrlo uspješan u sportskim natjecanjima, no tradicionalni ljubitelji marke i ovoga modela, bili su vrlo skeptični. Brušenje modela uslijedilo je nakon tri godine (2007.) a uključivalo je povećanje snage, smanjenje mase i lakše upravljanje (strmiji kut prednje vilice).

Najvažnije izmjene:

prvi Fireblade obujma 1000 ccm
serijska ugradnja električnog amortizera upravljača
novi, kompaktni motor sa 172 KS
kasetni mjenjač
underseat ispuh
novi okvir
treptajuća lampica za izmjenu brzina
hidraulična spojka
boje: HRC, crna, crvena

Provjera i nedostaci

Kada bi Fireblade bio tourer, tada bi „neuništiv“ bila osobito prikladna riječ za njega. Uz to, održava li se redovito te tjera li se motor u visoke okretaje tek kada dostigne radnu temperaturu, nerijetko sposoban i za 100.000 km bez drastičnijih mehaničkih zahvata na motoru. No, nije riječ o toureru, iako će neki vozači Suzukija GSX-R-a 1000 ili Yamahe R1 tvrditi suprotno. Stoga, ne biste li otkrili eventualne tragove padanja, svaku pretjeranu individualizaciju (bočna ogledala, pokazivači smjera, zamjenski oklopi) pozornije popratite pogledom na okvir, prednju vilicu ili pak kotače. U okviru opoziva je na modelu SC57 zbog mogućeg propuštanja mijenjan spremnik goriva, dok je najčešći prigovor išao u smjeru podrhtavanja prednje vilice pri iznimno snažnim kočenjima. Honda je zajedno s Motorradom dugo istraživala taj fenomen te na koncu zaključila da je riječ o neodgovarajućim kočnim pločicama, a taj je nedostatak ispravljen već na seriji iz 2005. godine.


SC 57 je prvi Fireblade opremljen elektronskim amortizerom upravljača
 

TEHNIČKI PODACI
Tekućinom hlađeni redni četverocilindarski, promjer x hod 75,0 x 56,5 mm, obujam 998 ccm, snaga 172 KS (126 kW) pri 11.250 o/min, okretni moment 115 Nm pri 10.000 o/min, dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-dow promjera 43 mm, sprijeda diskovi promjera 320 mm, straga disk promjera 220 mm, visina sjedala 820 mm, masa sa svim tekućinama 208 kg, cijena u Hrvatskoj (2004.) 104.900 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R