Test | Honda CBR 1000 RR SC57
Pravila u natjecanju SBK su 2004. temeljito revidirana. I rednih četiri
cilindra i V2-motori mogli su imati najviše 1000 ccm. Honda je
predstavljanjem SC57 odmah pokazala kakve su joj ambicije u tom
natjecanju
Po drugi puta u modelskoj povijesti, Fireblade je potpuno obnovljen. SC57 je iznova osmišljen i projektiran motocikl, čiji je obujam podignut na 998 ccm. Snaga je porasla na – za ovu klasu prikladnih – 172 KS, mjenjač je kasetnog tipa, ovjes revidiran. Sve u svemu, Fireblade je oplemenjen tehnologijom za utrke. Za razliku od prošloga modela, stražnja je vilica – koja je izrađena u Moto GP-manirima - ponovno vezana za konstrukciju okvira a ne kao prije na blok motora.
Po prvi je puta Fireblade opremljen i ispuhom "underseat", koji je povećao slobodu nagiba, ali s druge strane i poremetio centar težišta motocikla. Honda je ovaj tip ispuha vrlo brzo zamijenila onim tipa "under engine" (2008.). Unatoč svim ovim naprednim tehničkim obilježjima, SC 57 ćemo ipak najviše pamtiti po premijeri jedinstvenog elektronski nadziranog amortizera upravljača. Isti je Firebladeu podario nevjerojatnu stabilnost na visokim brzinama.
Sve novine temeljito su izmjenile karakter Firebladea, koji je do tada bio zamišljen kao spartanski lagan i upravljiv sportski motocikl s naglaskom na uporabu u svakodnevici. Nasuprot tome, SC 57 je imao potpuno druge ambicije, koncetrirane na trkalište i SBK. Brza, tvrda, čvrsta, sportska – ali i vozački vrlo zahtjevna – Honda Fireblade je pridobila potpuno nove vozače. Bila je puno zahtjevnija od svih svojih prethodnika, tražila je pojačani vozački angažman. Kunitaka Hara – nasljednik Tadao Babe – je osmislio koncept koji je bio vrlo uspješan u sportskim natjecanjima, no tradicionalni ljubitelji marke i ovoga modela, bili su vrlo skeptični. Brušenje modela uslijedilo je nakon tri godine (2007.) a uključivalo je povećanje snage, smanjenje mase i lakše upravljanje (strmiji kut prednje vilice).
Najvažnije izmjene:
prvi Fireblade obujma 1000 ccm
serijska ugradnja električnog amortizera upravljača
novi, kompaktni motor sa 172 KS
kasetni mjenjač
underseat ispuh
novi okvir
treptajuća lampica za izmjenu brzina
hidraulična spojka
boje: HRC, crna, crvena
Provjera i nedostaci
Kada bi Fireblade bio tourer, tada bi „neuništiv“ bila osobito prikladna riječ za njega. Uz to, održava li se redovito te tjera li se motor u visoke okretaje tek kada dostigne radnu temperaturu, nerijetko sposoban i za 100.000 km bez drastičnijih mehaničkih zahvata na motoru. No, nije riječ o toureru, iako će neki vozači Suzukija GSX-R-a 1000 ili Yamahe R1 tvrditi suprotno. Stoga, ne biste li otkrili eventualne tragove padanja, svaku pretjeranu individualizaciju (bočna ogledala, pokazivači smjera, zamjenski oklopi) pozornije popratite pogledom na okvir, prednju vilicu ili pak kotače. U okviru opoziva je na modelu SC57 zbog mogućeg propuštanja mijenjan spremnik goriva, dok je najčešći prigovor išao u smjeru podrhtavanja prednje vilice pri iznimno snažnim kočenjima. Honda je zajedno s Motorradom dugo istraživala taj fenomen te na koncu zaključila da je riječ o neodgovarajućim kočnim pločicama, a taj je nedostatak ispravljen već na seriji iz 2005. godine.
SC 57 je prvi Fireblade opremljen elektronskim amortizerom upravljača
TEHNIČKI PODACI
Tekućinom hlađeni redni četverocilindarski, promjer x hod 75,0 x 56,5 mm, obujam 998 ccm, snaga 172 KS (126 kW) pri 11.250 o/min, okretni moment 115 Nm pri 10.000 o/min, dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-dow promjera 43 mm, sprijeda diskovi promjera 320 mm, straga disk promjera 220 mm, visina sjedala 820 mm, masa sa svim tekućinama 208 kg, cijena u Hrvatskoj (2004.) 104.900 kuna
Zajednica | Komentari