Test | Honda CB 650 F - Posljednji svoje vrste
Četverocilindarski nakedi srednje klase više nisu tako česti kao prije
desetak godina, a uz to danas broje od 750 do 900 ccm. No, Honda je
ostala ustrajna
Kružni tok, nagiba gotovo da nema, 35 km/h, šesta brzina. Oznaka na digitalnom pokazivaču broja okretaja jedva da prelazi broj 1000, odvrćemo ručicu gasa do kraja... I, što se dogodilo? Ništa. Ne, mislili smo - ništa negativno. Nema zatrzavanja, grgljanja, vibriranja, klackanja... Motocikl je započeo lagano i ravnomjerno ubrzavati, da bi kasnije uhvatio zamah te počeo disati punim plućima.
Konkretno, govorimo o upotrebljivih 11.000 o/min koje CB 650 F nudi na raspolaganje, a koji zapravo sve govore o karakteru ove Honde. Savršenih japanskih rednih četiri sažetih u - uglađeni, fini, linearni, efikasni, kultivirani... Možda ih se baš iz tog razloga često opisuje kao - dosadnih četiri? Možda, no ovaj se svijet teško može zamisliti drukčije.
Kawasaki i Suzuki su iz vremena kada su nakedi srednje klase brojali 600 ccm odavno pobjegli te se sada hvale sa 900, odnosno 750 ccm. Yamaha ne samo da je povećala obujam, već je u međuvremenu smanjila i broj cilindara. Jedino najveći proizvođač motocikala na svijetu i dalje ostaje vjeran formuli koju je postavio krajem 90-ih. Honda CB 650 F je posljednji u nizu nakeda srednje klase čiji su agregati posuđeni iz slavnih supersportaša.
Prilagodba na Euro 4 nije bila suviše zahtjevna - CB je dobio novi mapping i otvoreniji ispušni sustav, a usisni traktovi su skraćeni dva milimetra. No, za razliku od mnogih drugih modela prilagođenih normi Euro 4, CB 650 F nije izgubila na snazi već upravo suprotno - ojačala je četiri KS, odnosno na ukupno 91. Radi osnaživanja sredine radnog područja, Honda je skratila prijenosne omjere u mjenjaču deset posto. Iskreno, razliku tijekom prve vožnje gotovo da ne zamjećujemo, no odmah smo zapazili fine vibracije na upravljaču pri 5000 o/min, baš kao i na prethodniku. Isto tako, mjenjač i dalje prema dolje zna djelovati 'koščato'.
Ima li promjena u ergonomiji? Upravljač je ravniji i vozača više postavlja na prednji dio motocikla, što godi sportskom načinu vožnje. A sportski način vožnje je moguć ako okretaje držite iznad 7000, jer tada Hondin četverocilindraš grize oštro poput terijera. Prednja vilica ublažava kvalitetno, više je povratnih informacija s podloge, i sve djeluje nekako izravnije i jasnije. Prilikom snažnih kočenja i dalje tone duboko, no ni u jednom trenu ne dolazi na blok. Inače, Hondin je ovjes i dalje podešen više na stranu komfora no sporta, ali to vas neće spriječiti da se na njoj povezete agilnije i žustrije. Više bi vas moglo smetati njezinih 208 kg sa svim tekućinama, što za motocikl ove klase nije malo.
Honda CB 650 F se proizvodi u Tajlandu, no već na prijašnjem modelu smo isticali vrlo dobru završnu obradu. Veliki 17,3-litreni spremnik goriva, svinuti ventili na kotačima, uvijek atraktivni wave-diskovi ili pak filigranska aluminijska stražnja vilica - sve komponente na njoj djeluju top! Naravno, i predivno oblikovane ispušne grane od plemenitog čelika koje neodoljivo podsjećaju na slavnu CB 400 Four iz 1974. Honda za CB 650 F traži 66 tisuća kuna, što je zapravo cijena koja je između ponude dvocilindarskih (Kawasaki Z 650) i četverocilindarskih (Suzuki GSX-S 750) nakeda srednje klase. Mjesta za nju na tržištu svakako ima, osobito jer je - posljednja svoje vrste.
ŠTO JE NOVO?
Motor
snaga sa 87 porasla na 91 KS
mjenjač od drugog do šestog stupnja postavljen kraće 10 posto
usisni traktovi kraći dva centimetra
ispušni top povećan
Okvir i ovjes
prihvati upravljača 13 mm niži, te postavljeni na gumene elemente
prednja vilica opremljena ublažavanjem Dual Bending Valve
Ostalo
LED-svjetla
plastični dijelovi optički dorađeni
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni četverocilindarski redni, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 42 mm (4x), regulirani katalizator, alternator 343 W, akumulator 12 V/14 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 42:15
Promjer x hod 67 x 46 mm
Obujam 649 ccm
Kompresija 11,4:1
Snaga 91 KS (67 kW) pri 11.000 o/min
Okretni moment 64 Nm pri 8000 o/min
Okvir i ovjes
Dvostruke čelične grede, prednja klasična vilica promjera 41 mm, stražnja dvostruka aluminijska vilica, monoamortizer montiran direktno, podesiv po stlačivanju opruge
Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS
Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 17; 5,50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1450 mm, kut glave okvira 64,5 stupnjeva, predtrag 101 mm, hod sprijeda/straga 120/128 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 208 kg, spremnik goriva 17,3 litre
Garancija dvije godine
Boje crna metalik, srebrna, bijela, plava
Cijena 66.000 kuna
Zajednica | Komentari