Povijest modela
Kada je 1995. suzuki bandit 600 krenuo u pohod na srednju klasu, konkurencija je ostala skamenjenom. Honda je tek 1998. modelom hornet dala svoj odgovor. Za pogon se skrbio lagano prigušeni četverocilindarski motor iz modela CBR 600 (PC 31) iz 1996. Za dobru voznost, ali i veliki moment uspravljanja tijekom kočenja zaslužan je prednji 16-colni kotač, preuzet iz tadašnjeg aktualnog modela fireblade. Poslije 2000. zamijenjen je standardnim 17-colnim što je uvelike pridonijelo harmoničnijim uvjetima vožnje. Najčešća osvježenja svodila su se na dizajn, manje tehničke detalje kao i prilagodbe na trenutačno važeće norme ispuha.
Od 2000. do 2004. hornet se isporučivao usporedo s dobroštitećom, ali optički siromašnom poluoplatom - što je kudikamo smanjilo njezin dotadašnji uspjeh. Velik rez dogodio se u sezoni 2007. Potpuno novorazvijen stršljen, osim imena, s prijašnjim modelom nema ništa zajedničko. Najvažnija promjena – u tom se hornetu za zadovoljstvo u vožnji brine motor koji je preuzet s aktualnog sportaša CBR-a 600 RR, a ne s nekog prijašnjeg Hondinog motocikla. Okvir je umjesto od četverokutnih čeličnih cijevi izrađen od lijevanog aluminija, dok ispuh završava prije stražnje osovine kotača, a ne kao dotad ispod stražnjeg svjetla. Prvi se put uz nadoplatu može dobiti i ABS. Modeli horneta 600 iz 2007. u rubrici rabljenih motocikala još uvijek su rijetki. Redizajnirani model horneta s izmijenjenim stražnjim krajem te ABS-om predstavljen je za 2011. godinu.
Provjera
Provjera horneta jedna je od jednostavnijih vježbi u životu vozača motocikla, ali samo pod uvjetom da je u originalnom stanju. U tom je slučaju dovoljno provjeriti potrošne dijelove te tragove od oštećenja nastale eventualnim padom. Tu bismo spomenuli kut zakretanja upravljača, odnosno njegove graničnike.
Za hornet ne postoje specifične pogreške. Mehanika je izuzetno robusna te se lako nosi s prijeđenim kilometrima. Dobra završna obrada i vrijedni materijali gotovo da ne dopuštaju pristup koroziji, te ona nije tema. Jedino mjesto gdje je možda možete pronaći je ispod donjeg prihvata prednje vilice, a iznimno osjetljivim vozačima kontaktna je brava pregruba. Nešto više posla imat ćete ukoliko je, što nije rijedak slučaj, motocikl prerađen u streetfightera. Tada trebate provjeriti imaju li upravljač, oplate prednjeg svjetla, sustav ispuha te daljnji detalji rezervu u originalnim dijelovima. Naime, izražen individualizam samo u određenoj mjeri pogađa ukus širih masa, a to prema iskustvu ne utječe pozitivno na prodajnu cijenu motocikla. Kod horneta iz prvih dviju godina proizvodnje nerijetko je prednji 16-colni kotač radi lakše nabavke gume te boljih voznih karakteristika zamijenjen 17-colnim.
Stanje na tržištu
Hornet 600 je od samih početaka prodaje na hrvatskom tržištu dobro zastupljen. Kako bi se dokopali dobrog motocikla, morate raspolagati s najmanje 17.000 kuna. Inače, s manjim ćete iznosima pronaći jedino izvozane i prerađene motocikle sumljive povijesti. Većina ponude kreće se od 25.000 do 35.000 kuna, a uz malo sreće u tom ćete rangu naići na modele iz 2004., ili izuzetno očuvane motocikle s četveroznamenkastim brojem prijeđenih kilometara.
Za posljednji model s rasplinjačima iz 2005. morate priložiti najmanje 32.000, a za aktualni model 43.000 kuna.
Ponuda modela S s oplatama iznimno je mala, a cijena im je nerijetko i niža od ogoljene verzije. Hornetovi vozači nemaju razvijen gen za šarafanje pa su redovita održavanja stoga uglavnom obavljana kod ovlaštenih servisera.
Razvoj modela
1998. Uvođenje horneta 600 na tržište (PC 34)
2000.
Nova dimenzija prednjeg kotača (120/70-17 umjesto 130/70-16), elektronski kokpit, digitalan sustav paljenja, poliran ispušni top, prerađena prednja kočnica. Uvođenje modela hornet S s poluoplatama
2003.
Kompletno prerađen model pod kodom PC 36, ispušni top s nereguliranim katalizatorom
2005.
Prelazak na vilicu upside-down, novi instrumenti, novo sjedalo i boje. Izbacuje se varijanta S
2007.
Kompletno novi model (PC 41), elektronsko ubrizgavanje goriva, motor s aktualnog sportaša CBR 600 RR-a, 102 KS, regulirani katalizator, verzija s ABS-om
2009. Izmjena boja (dodavanje i dvobojne kombinacije)
2011.
Tehnički dotjeran model s izmjenom stražnjeg kraja
Mjerenja
Ubrzanja
0-100 km/h 3,3 s
0-140 km/h 5,9 s
Elastičnost
60-100 km/h 4,8 s
100-140 km/h 5,3 s
Potrošnja 5 do 5,8 l/100 km