Test | Honda CB 500 X - Konkretan i ozbiljan
CB 500 X, treći u nizu modela baziran na platformi CB 500, djeluje
najozbiljnije do sada, a dizajnerski se oslanja na modele crosstourer i
crossrunner
Funbike CB 500 X treći je u nizu modela CB/CBR 500, s kojim Honda zaokružuje svoju novu platformu. Naked CB 500 F je u Hrvatskoj izazvao popriličan interes kupaca, naravno ponajprije zbog cijene i niskih troškova održavanja, no jedna od najčešćih kritika glasila je – motocikl nije dovoljno konkretan i ozbiljan. Funbike verzija bi to trebala ispraviti jer, kako dimanzijama tako i izgledom, djeluje znatno odraslije.
Zahvaljujući povišenom upravljaču sjedi se uspravnije, a sjedalo je pozicionirano 25 mm više u odnosu na preostala dva modela. Za tu je priliku upotrebljen novi hod ovjesa, ali i novoformirano sjedalo koje nudi znatno više komfora. Dok se preostala dva modela baziraju na hodu 108/119 mm, 'adventure' verzija CB-a koristi za 20 mm veći hod. Općenito, sve modifikacije i razlike u odnosu na preostala dva modela provedeni su u svrhu poboljšanja komfora i udobnosti kako bi se motocikl bezbrižno mogao koristiti i na duge pruge.
Uspravna pozicija sjedenja je vrlo ugodna, čak i za vozače preko 180 cm. Sjedi se opušteno, ruke su ispružene a noge ugodno svijene. Ima li kakve koristi od malog vjetrobrana? U principu je zaštita od vjetra vrlo dobra ukoliko ste svoje kretanje ograničili na magistralnu cestu i prilagodili se njezinim ograničenjima brzine. Ramena i prsa su odlično zaštićeni, strujanje zraka završava točno na glavi što pak iritira tijekom brze vožnje na autocesti.
Kultura rada paralelnog twina uvijek iznova oduševljava. Tih, uglađen, miran, linearan, štedljiv – Honda je svim konkurentima održala lekciju kako se to pravilno radi! U konačnici, CB 500 X je s obzirom na obujam i snagu i brz motocikl – 180 km/h na instrumentima moglo bi odgovarati deklariranih 175 km/h. Iako se u tom trenutku pokazivač broja okretaja nalazi na brojci 9000, twin svoje vibracije drži u okviru zanemarivih. Isto tako, unatoč produljenom hodu ovjesa koji je podešen da pruža komfor, honda se na višim brzinama kotrlja stabilno i precizno.
To vrijedi za kretanje po pravcu kao i za ono u nagibu, i to bez obzira bila podloga idealna ili prepuna neravnina. Ovjes s lakoćom „pegla“ sve hupsere i kratere, pa je kao takav od velike pomoći za vozače početnike jer će se oni na motociklu prije svega osjećati sigurno.
Kočnice su također u potpunosti prilagođene klijenteli koja će koristiti ovaj motocikl, a to znači da su u prvom redu efikaksne i lake za uporabu. Doziraju se iznimno precizno i jednostavno, intervali prekidanja ABS-a su neprimjetni, a učinak na kraju naravno ne izostaje. Nisu samo hod ovjesa i ergonomija prilagođeni korištenju CB 500 X-a, već i njegov doseg. Spremnik goriva je ovdje 17,2 litara, što je za 1,6 litara više nego na preostale dvije verzije. Uz potrošnju koja se na magistrali kreće negdje oko 4 litre, dosezi od preko 400 km za hondin allrounder su vrlo realni. U odnosu na model 500 F, 500 X djeluje svestranije - čak je i ABS serijska oprema.
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni dvocilindarski redni, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klasičan karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator, akumulator 12V/9 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 41:15
Promjer x hod 67,0 x 66,8 mm
Obujam 471 ccm
Kompresija 10,7:1
Snaga 48 KS (35 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 43 Nm pri 7000 o/min
Okvir i ovjes
Čelične grede, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer sa polužjem podesiv po stlačivanju opruge
Kočnice
Sprijeda disk promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust sa jednim klipom, ABS
Kotači 3.50 x 17, 4.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17, 160/60 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1421 mm, kut glave okvira 63,5 stupnjeva, predtrag 109 mm, hod sprijeda/straga 128/139 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 195 kg, dopuštena nosivost 185 kg, spremnik goriva 17,3 litara
Garancija dvije godine
Boje bijela, crna
Cijena 53.000 kn
Zajednica | Komentari