Test | Honda CB 500 F / CB 500 R / CB 500 X (2022): Još ozbiljniji
Honda je temeljito unaprijedila pojedine komponente na svoja tri modela iz obitelji CB 500 te ih tako učinila sigurnijima, upravljivijima, ozbiljnijima
Nakon što je norma Euro 5 implementirana prošle godine, Honda je napravila veliki korak naprijed za 2022. godinu. Ugrađena je Showina 'Separate-Function-Big-Piston' USD-vilica promjera 41 mm, preuzeta iz modela obujma 650 ccm. Isto tako, sprijed sada koče dva diska, tu su i radijalne kočne čeljusti.
Raspodjela mase također ide u prilog prednjem dijelu motocikla dok ukupna masa motocikla ostaje ista zahvaljujući lakšim novodizajniranim felgama, novokoncipiranom hladnjaku rashladne tekućine te novoblikovanoj stražnjoj vilici koja je otpornija na uvijanje. Budući da na prvoj vožnji Hondine obitelji CB 500 nije bilo modela iz prethodne generacije, teško je procijeniti objektivni učinak navedenog u cjelosti.
Međutim na prezentaciji je bila dostupna i CMX 500 Rebel koja se za modelsku godinu 2022. nije mijenjala, a pored nje je Hondin CB-trojac – slučajno ili ne – jednostavno blistao. Iako, izravna usporedba Rebela 500 s CB-ima bi zapravo bila potpuno pogrešna.
Tri dana, 800 kilometara, sva moguća godišnja doba, asfalt različite kvalitete, bezbroj neravnina i još više zavoja pružili su najbolje uvjete za test vožnje. Rebel se primjerice žestoko opire ubrzanom tempu vožnje. Prednji i stražnji ovjes ne funkcioniraju harmonično dok kočnice zahtijevaju predviđanje (svake) opasnije situacije. Novi modeli CB 500 vam pak omogućuju da potpuno odahnete od svega toga, pružajući vam osjetno bolji komfor i veću sigurnost.
Dakako, razlike među samim CB-modelima postoje, no za početak recimo nešto i o sličnostima. Sva tri modela očito profitiraju od novog prednjeg dijela. Upravljanje je precizno, upijanje neravnina glatko i ugodno a prenošenje informacija s podloge konkretno i jasno. Dakle, Showa Big Piston je itekako godio CB-u. Godila je i nova, prema naprijed orijentirana raspodjela mase, a kada tomu dodate i lakše naplatke s gumama Michelin Pilot Road 5, krajnji je rezultat razigrani handling i prisan odnos pun povjerenja s prednjim kotačem. Prednji kraj više ne morate posebno uvjeravati, on točno zna kamo ide i to u svakoj situaciji.
Na stražnjim se amortizerima pak nije ništa mijenjalo, osim naravno početnog set-upa koji je dobro usklađen s prednjom vilicom. Šteta, jer moglo se i više uživati u prednostima izvrsne prednje vilice. Ovako vas povremeno 'lelujanje' stražnjeg ovjesa probudi iz dinamičnog sna. Ali to je već naricanje na visokoj razini, pogotovo s obzirom na ovaj cjenovni rang.
Tri se modela međusobno razlikuju po ponašanju prilikom kočenja, unatoč istim dvostrukim diskovima promjera 296 mm. Naravno, posljedica toga je što X dolazi s dvostrukim plivajućim čeljustima, dok modeli F i R imaju radijalno montirane četveroklipne kočne čeljusti.
Sva tri motocikla bilježe značajan dobitak u snazi kočenja, ne samo u usporedbi s Rebelom, već - što je puno važnije - s prethodnikom. U to smo sasvim sigurni jer riječ je o najčešćoj kritici na račun CB 500 serije do sada. Odluka o dvostrukom disku bila je izvrsna u smislu povećanja performansi, iako smo još uvijek u kategoriji A2. Pouzdano, spontano i kontrolirano usporavanje trebalo bi početnicima biti veliki dobitak po pitanju sigurnosti u svakodnevici.
Što je novo?
Showina prednja upside-down vilica promjera 41 mm
lakša i čvršća čelična stražnja vilica
novodizajnirani, lakši kotači od alu-legure
lakši hladnjak
novi raspored mase koji je više orijentiran na prednji dio
novo podešenje stražnjeg ovjesa (ublažavanje i tvrdoća opruge)
sprijeda dvostruki diskovi promjera 296 mm i radijalne četveroklipne čeljusti (model X plivajuće dvoklipne čeljusti)
update softwarea za ubrizgavanje
poboljšana LED-svjetla i žmigavci
oslonci za noge od aluminija (F i R)
novi prednji blatobran
nove boje
Honda CB 500 F
Ne, oznaka F ne stoji za 'female' (žena). Prije će biti da znači 'fina' i to za sve osobe životne mladosti između 20 i 30 godina a koje su u posjedu A2 kategorije. Vrlo upotrebljiv allrounder koji se može pohvaliti aktivnom pozicijom sjedenja i respektabilnom dinamikom upravljanja. Spojka je izuzetno mekana i precizno se dozira, mjenjač vrlo dobar. Kritika ide na račun stražnjeg ovjesa čije mogućnosti su podkapacitirane u odnosu na izvrsnu novu prednju vilicu.
Cijena za Hrvatsku: 51.900 kuna
CB 500 R
Oštar, agresivan dizajn trebao bi privući sportski orjentiranu klijentelu. 'Baby Blade' kako je odmilja zovu, jako je puno profitirala od novog ovjesa i lakših naplataka. Iako je visina sjedala umjerenih 785 mm (isto kao na F-u, 45 mm niže no na X-u) lakoća obaranja u nagib je doista impresivna. Naravno, nisko sjedalo omogućuje lako manevriranje na mjestu, pogotovo kod rangiranja, što za početnike (u početku) može biti itekako veliki problem. Izvedba R je profitirala i od ugradnje kvalitetnijih guma, poglavito u poglavlju upravljivosti i agilnosti.
Cijena za Hrvatsku: 56.000 kuna
CB 500 X
Prednji 19-colni kotač, gume Dunlop Trailmax, solidan odmak od tla, podesiv vjetrobran, veći hod ovjesa, širi i viši upravljač... Više je razlika no sličnosti s preostala dva CB-modela, no baza (okvir i motor) je identična, što u konačnici omogućuje izvrsnu cijenu. S 54.000 kuna model X je točno u sredini između F-a i R-a, te s obzirom na trendove slovi kao prva kupnja u obitelji CB. Mala masa od 199 kg (prazan) omogućuje lako manevriranje na mjestu, no treba napomenuti da će X ipak više 'sjesti' vozačima ili vozačicama višeg rasta. Hondino pojašnjenje za ugradnju dvoklipnih plivajućih čeljust – budući da će se X koji puta naći i na terenu tj. makadamu, odlučili smo da kočnica ne smije reagirati preagresivno. U redu, poštujemo.
Cijena za Hrvatsku: 54.000 kuna
Zajednica | Komentari