2010-09-22 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Motorevija | |
Hondin maksi-naked CB 1000 R, iliti od milja 'veliki hornet', vozili smo tijekom dvije godine dugog testa i upoznali ga 'u dušu'
Kad je prije dvije godine uvoznik Honde za Hrvatsku, tvrtka Ruting, uputila poziv redakciji da preuzme novog maratonca, u ovlaštenom salonu stvorili smo se dok je slušalica još padala prema telefonu.
Ne bez razloga. Naš novi maratonac bit će ni manje ni više, novi naked CB 1000 R. Isti onaj za kojim smo slinili na svjetskoj premijeri krajem 2007. godine u Kölnu. Jednostruka stražnja vilica, motor iz CBR-a 1000 RR-a s nešto izmijenjenom glavom, izgled „za poludit“ i naše prijašnje iskustvo s „malim“ hornetom 600 jamčili su maraton test „za deset“. Pod tim dojmom, na našem metalik bijelom „konju“ krenuli smo u maraton koji je završio prije nekoliko tjedana, u lipnju.
No, otad puno se toga promijenilo oko nas i našeg CB-a. Dok smo se mi vozili na krasnom motociklu koji smo sve češće viđali na europskim ulicama, kod nas je situacija bila potpuno drukčija. CB-ov prvi problem, ako se to tako može nazvati, bila je visoka cijena (trenutačna 89.990 kuna, akcijska 82.990 kn) koja je mnoge od tog modela odbila u samom početku. Tržište je nudilo jeftinije modele drugih proizvođača, najčešće u obliku Kawasakijevog Z 1000, pa mnogi, unatoč odličnim rezultatima koje je ovaj motocikl postigao na usporednim testovima u Europi, nisu htjeli niti mogli sjesti za njegov upravljač.
Krajem 2008. stiže famozna kriza koja pritišće još i danas i tržište motocikala doživljava havariju dostojnu grčke tragedije, a CB postaje još dalji predmet žudnje motociklista koji se, kao i ostali hrvatski građani, kreću boriti s egzistencijom. Kredit se dobiva sve teže, a želja da CB zasja u garaži - na rate tijekom sedam godina - isparava poput kapi vode na podnevnom suncu.
Događa se i još jedna stvar. Svi polako počinjemo shvaćati koliko je nesnosan pritisak registracije i osiguranja za motocikl velikog obujma u koji nažalost spada i CB 1000 R. U doba kad prebrajamo kune, tko će izdvajati oko 3500 kuna za godišnju registraciju i osiguranje, pa još oko 1200 kuna za poseban godišnji porez? Priznajmo si - takvi su rijetki.
I tako smo svoje spoznaje o CB-u stjecali sami, pomalo tužni što vozimo odličan motocikl koji se svima sviđa, a sve ostaje na razini razgovora na benzinskoj. Sam test bio je uobičajen, čak pomalo dosadan što se tehničke strane tiče. Zato ovaj završni tekst više sliči na političko-ekonomski esej nego na tehničku priču. Tijekom testa obavili smo dva redovna servisa, svakih oko 6000 km, sve na jednom mjestu, u Hondinom ovlaštenom servisu na zagrebačkom Jankomiru. Promijenili smo par guma i kočne pločice kad smo radili tune-up koji možete pogledati na sljedećim stranicama. Na dva servisa dotezali su nam lanac, a nakon testa on izgleda kao da može prijeći još barem toliko.
Potrošnja tijekom testa kretala se od odličnih 5,5 litara na 100 km kada se lagano vozite magistralnom cestom, do povećih 8,5 litara ako autocestom stisnete 160-170 km/h i istrpite umarajući pritisak vjetra nakon 125 km/h. Na stazi smo kilometarsat zaustavili na visokih 236 km/h, a stali smo zbog vjetra u sagnutom položaju, a ne zbog motocikla. No, ta vrijednost tu je samo za one koji vole pamtiti brojke, jer za naked je potpuno nevažna.
Obujam: 998 cm3
Snaga: 125 k (92 KW) 10.000 rpm
Okretni moment: 99 Nm @ 7.750rpm
Prednja kočnica: 310 mm , , 4 ko?na klipa koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 256 mm , , 2 ko?na diska koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 ZR 17
Stražnja guma: 180/55 ZR 17
Obujam spremnika: 17 l
Maksimalna brzina: 226 km/h
Obujam: 998 cm3
Snaga: 125 k (92 KW) 10000 rpm
Okretni moment: 99 Nm @ 7750rpm
Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 265 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 ZR 17
Stražnja guma: 180/55 ZR 17
Obujam spremnika: 17 l
Dužina: 189 kg
Maksimalna brzina: 232 km/h
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |