Motorevija
PRETRAGA
2011-03-30
Bookmark and Share

Manufaktura Hollister's uvođenjem serije custom twin želi spojiti naizgled nespojivo - ekskluzivnost i serijsku proizvodnju. Isprobali smo osnovnu verziju za 220.000 kuna

 Motogalerija Hollister's custom twin
Custom twin standard - najjeftniji iz serije custom twin iz radionice izlazi za tri mjeseca
Tko ne zna, glatko bi prošao kraj nje, a da je uopće ne primijeti. Manufaktura za custom motocikle poznata pod imenom Hollister's u međuvremenu je postala svjetski priznatom te vrlo poznatom, no još uvijek je „skrivena“ u preuređenom skladišnom prostoru mjesta Horgen.

Naime, riječ je o naselju sa 750 duša u blizini Rottweila, pokrajina Baden-Wurttemberg. U izložbenom prostoru, u grupicama su razbacani deseci motocikala. Među njima je i show-bike phantom, s kojim je šef tvrtke Hollister's Volker Sichler 2002. godine pobijedio na svjetskom prvenstvu za custom motocikle u Daytoni. Pomeo je konkurente u kategoriji „Best of Show“, disciplini koja je oduvijek bila rezervirana uglavnom za Amerikance. Motocikl je uistinu impresivan, a izgleda kao da je rađen za potrebe serijala o Alienu.

Sichler je pravi emotivac, ćelavac koji nervozno žvače žvakaću i od kojeg nećete dugo čekati odgovor. Kaže, uopće se ne može sjetiti koliko je motocikala dosad izradio, no siguran je da je količina pozamašna.

 Motogalerija Hollister's custom twin    Motogalerija Hollister's custom twin
Dopadljivi detalji, uredna i čista završna obrada, individualni dizajn te mnogo kroma čine custom twin standard dopadljivim iz svih perspektiva
 Motogalerija Hollister's custom twin    Motogalerija Hollister's custom twin
Pogonski agregat revtec iz 1442 ccm razvija tek 60 KS i vrlo je kruto učvršćen na okvir. Verzija standard kotrlja se na stražnjoj gumi 240

Taj učeni zanatlija od 1999. godine ima certifikat kojim je ovlašten da može izrađivati motocikle prema strogim EU-ovim pravilima, s vlastitim šasijama te pripadajućim identifikacijskim brojevima. Uz to, od 2008. godine može izrađivati motocikle koji se bez problema mogu registrirati u cijeloj Europskoj Uniji, Švicarskoj pa čak i u dalekoj Australiji.

Također, valja napomenuti da je dosad svaki od njegovih motocikala bio unikat, jedinstveni primjerak, i to sve donedavno, jer je 45-godišnji Sichler odlučio svojim najvjernijim obožavateljima ponuditi motocikl koji će na kraju moći i platiti.

Naime, radi se o manjoj seriji koja predstavlja optimalnu mješavinu individualnosti i masovne produkcije, odnosno dviju karakteristika koje su u svijetu motocikala dijametralno suprotne. No, da unatoč tome mogu imati i suživot, potvrđuju tri custom-twin varijante koje zauzimaju reprezentativan izložbeni prostor pred salonom. Standard, special i deluxe su vizualno vrlo slični, a cjenovno su raspoređeni od 220.000 do 255.000 kuna. S druge strane, razlikuju ih detalji poput boje, ispušnog sustava, dimenzije guma, kotača te spremnika goriva. Povrh toga, sjedalo je pozicionirano tek 56 centimetara od tla, i ne pripada redu najkomfornijih, a i Sichler je uvidio taj nedostatak, te ga namjerava što prije ukloniti.

Nadalje, RevTechov V2-motor s radom kreće vrlo opušteno. Iz 1442 kubika proizlazi tek 60 KS, no to nimalo ne smeta vožnji koja je na tom motociklu veličanstvena. Iako zrakom hlađeni motor leži uglađeno na gasu, u konačnici ipak djeluje nešto flegmatično. Nema veze, to se ionako savršeno uklapa u cjelinu. Isto tako, kupcu se motocikl isporučuje s razrađenim motorom, preporučljivih 1000 km odrađuje gazda osobno, a sve radi prvog servisa te kontrole svih sklopova.

 Motogalerija Hollister's custom twin

Hollister's custom twin zahtijeva određenu dozu privikavanja, posebice ako ste „prebjegli“ s nekog japanskog customa. Uz to, kut glave okvira od 52 stupnja je sve samo ne „handling-friendly“, a stražnja guma širine 240 i najmanju neravninu pretvara u pravu nesigurnost.
No, tko se žali na takvu voznu dinamiku, taj nedvojbeno sjedi na pogrešnom objektu. Glavni fokus nipošto nije na upravljivosti, a poglavito ne na izbacivanju koljena na asfalt.

Naime, tu je riječ o čistom osjećaju vožnje i užitku u njemu, što je oduvijek bilo subjektivno. Tako bi vozač yamahe viraga nakon dva prevezena kilometra na tom divu teškom 285 kg vrlo vjerojatno stao te dalje nastavio taksijem. Taj motocikl, upravo kao i svi teški customi, traži čistu strast, ali i određenu porciju odricanja od „uobičajenih“ užitaka.

Pritom ponajprije mislimo na snažne vibracije koje iz zubala izbijaju i željezne plombe, te roštiljanje desne noge koja je prislonjena tik do ispušnih grana. Uz to, na desno koljeno ritmično kvrcka i golema kutija zračnog filtra. Drugim riječima, ne mora se vozilo prilagoditi vozaču, već vozač tom vozilu. Teškaš najmirnije radi pri 3000 o/min, kada je rad njegova motora najoptimalniji.

Ovjes je tvrd, i to poput kamena, pa stoga to nije motocikl za „mekušce“ već doslovce za vozače s velikim “mudima“, koji su u vječitoj potrazi za avanturom. Cijelo vrijeme prati vas zvuk dubokog tona popraćen basom koji ni u jednom trenutku ne iritira. Vozač suosjeća s motorom te doslovce proživljava svaki takt, pa mu je posve nevažno što svaka izmjena brzina traži dodavanje međugasa.
Sichler zna zašto je to tako, i zna da je svojim motociklima dosad usrećio kupce na gotovo svim kontinentima. Štoviše, u svoje je dosadašnje unikate unio svoju dušu, a to mu je pošlo za rukom i kod te manje serije. Stoga, tko je na njegovoj valnoj duljini, u Hollister's custom twin modelima pronaći će igračku za cijeli život.

Poseban okvir – Najposebniji među posebnima

 Motogalerija Hollister's custom twin

Od 1992. godine Volker Sichler se bavi izradom custom motocikala. Manufaktura s trima zaposlenicima godišnje izradi od deset do petnaest unikata. Okviri, kotači, vilice, pa čak i elektronika te većina „dekorativnih“ dijelova izrađuju se ručno. Naručitelji tih motocikala mogu birati između dvaju pogonskih agregata - revtech-a i TP-a. Ovisno o izvedbi, mogu razvijati i do 140 KS. Hollister's je dosad isporučio motocikle na sve svjetske kontinente, a najskuplji custom ukrašen briljantima izrađen je prema narudžbi anonimnog bogataša s Arapskog poluotoka. Ipak, najpoznatiji vozač te marke je pjevač grupe U2 Bono Vox.

Volker Sichler trenutačno radi na razvoju svog vlastitog motora, čime bi njegovi customi postali najposebnijima među posebnima. Više o njegovim motociklima na www.hollisters.de ili na www.facebook.com

Tehnički podaci


 Motogalerija Hollister's custom twin

Motor
Zrakom hlađeni revtech-088 V2, aluminijski blok, uljna pumpa RT, klasičan karter, rasplinjači mikuni HSR42, kompletni ispušni sustav HMC, mjenjač sa šest brzina RT
Promjer x hod 92 x 108
Obujam 1442 ccm
Snaga 60 KS (45 kW) pri 3800 o/min
Okretni moment 77 Nm pri 2400 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir drag-style ST42, sprijeda klasična vilica RST, straga monoamortizer

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 290 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 290 mm i čeljust sa šest klipova

Kotači i gume aluminijska legura, 3,5x18, 8,5x18
Gume sprijeda 130/70-R18, 240/40-R18, metzeler marathon 880

Masa i dimenzije
Kut glave okvira 58 stupnjeva, međuosovinski razmak 1740 mm, hod sprijeda/straga 85/40-50 mm, visina sjedala 560 mm, masa sa svim tekućinama 285 kg, spremnik goriva 14 litara

Garancija dvije godine
Boje po izboru, metalik boja uz nadoplatu
Cijena oko 220.000 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R