Test | HD Breakout - Opušteni stilist
Njegovo ime zvuči kao avantura i pobuna, a stil i linija obaraju s nogu.
Što drugo očekivati od harleyja koji se zove breakout negoli senzaciju.
Jesu li naša očekivanja pretjerana?
Ekskluzivni model Harley-Davidsona pod imenom CVO breakout prošle je godine polučio fantastičan uspjeh. Samo nekoliko dana nakon što su objavljene prve fotografije diljem svijeta taj je model rasprodan. Motocikl natovaren kromom, proizveden u limitiranoj seriji od 1500 primjeraka, bio je utjelovljenje sna svakog zaljubljenika u custome. Ljubav na prvi pogled. Harley je svoju tvrtku-kćer CVO (Custom Vehicle Operation), koja se bavi kustomizacijom i personalizacijom pojedinih modela, u ovome slučaju iskoristio dvostruko. Prvo - htio je na noge postaviti model s kojim će Harley dostojno proslaviti megajubilej od 110 godina postojanja. Drugo - htio je ispitati postoji li tržište za teške, dragstyle-motocikle.Iz priloženog je vidljivo da tržište itekako postoji, pa su se dečki iz Milwaukeeja ponovno prihvatili posla te konstruirali breakout za narod. Naravno, ovo „za narod“ treba uzeti s prilično velikom dozom rezerve, jer početna cijena ovoga motocikla, ovisno o boji, počinje od 180.500 kuna! Koliko zanimanje pobuđuje, pokazuje i činjenica da je prodan odmah poslije ulaska u HD-ov salon u Zagrebu. Ništa drukčije nije ni u Europi, jer navodno svuda vlada pomama za njime.
No, dosta smo ga hvalili, treba ga i voziti. Prvi kontakt s breakoutom stvara dojam ugode i komocije. Osjećate se kao kod kuće, sve je nadohvat ruke i djeluje iznimno cool. No, nakon prvih metara vožnje isto tako možemo reći da ovo nije motocikl za manje vješte i neiskusne. Iako je visina sjedala postavljena na niskih 660 mm, vožnju otežavaju masa od čak 322 kg te vrlo široka stražnja guma. Dunlop D 407 u dimenziji 240 navučen je na golemi naplatak s deset krakova veličine osam cola. Riječ je o felgi izrađenoj u gasser-dizajnu, čiji izgled potječe iz 70-ih.Za vožnju breakouta ne treba vam samo iskustvo, nego i snaga. Provlačeći se kroz prometni kolaps Marseillea vozač trenira podlaktice na vrlo tvrdoj spojci i tupim kočnicama koje zahtijevaju snažan stisak. Pojam „daj pet“ tu dobiva potpuno novo značenje - i za spojku i za kočnicu potrebno vam je na svakoj ruci svih pet prstiju. Naizgled identični kočni sustav instaliran je i na dyni street bobu (vidi okvir), no tamo radi puno kvalitetnije - kočenje je djelotvornije, točka hvatanja jasnije definirana. Nema veze, unatoč tome što imamo ABS, vozit ćemo puno opreznije nego inače.
Zgodna, upadljiva, prepuna samopouzdanja - tako djeluje pozicija sjedenja na breakoutu, koji je usput rečeno podjednako ugodan za one visokog i niskog rasta. Noge se odmaraju ispred motora, na osloncima montiranima daleko prema naprijed, a ruke hvataju dragbar-upravljač koji je gotovo ravan. Pozicija na dulje ne umara, a i komfor je prilično dobar.Breakout pripada obitelji softaila, stražnja je vilica moćna i široka, stražnji su amortizeri postavljeni ispod motora. Posljednji spomenuti svoju funkciju odrađuju vrlo solidno, kao i debela prednja vilica s teleskopima promjera 49 mm. Ovjes ublažava udobno i sasvim se dobro nosi s velikom masom motocikla, uvijanje nismo osjetili.
Onaj tko pozornije prati HD-ove modele, vidjet će da su mnoge komponente, poput stražnje vilice ili posude za izjednačavanje razine ulja, gotovo istovjetne s onima na modelu rocker. Očito je da se princip konstruiranja motocikala po uzoru na automobile sve više isplati, te da su proizvođači našli svoj način operiranja. Testna ruta nije vodila samo kroz gradsku gužvu, nego je uključivala i vožnju po autocesti i uskim, malim magistralama u unutrašnjosti. Da skratimo priču, moment uspravljanja zbog širokog stražnjeg kotača itekako je izražen, breakout nije lud za zavojima, a mogućnosti naginjanja vrlo su mu skromne. Unatoč tome, iskusni će vozači pronaći svoje veselje jer motocikl je puno dinamičniji nego se to na prvu čini.
Vrijeme je za kratku pauzu, rasprave s kolegama u punom su jeku. Breakout je u ponudi u tri boje - crna, crvena i plava. Harley to vidi malo drukčije, pa navodi - ember red sunglo, big blue pearl i vivid black. No, ne čine boje ovaj motocikl čine izuzetnim, nego njegov stil. Primjerice, široka i velika stražnja guma dodatno dolazi do izražaja uz decentni i prema gore svijeni blatobran. Jednako tako, minimalistički okrugli instrumenti i tupi kut vilice dodatno ističu breakoutovu prodornu figuru.
Vrijeme filozofiranja je prošlo, idemo dalje, što znači da u pogon stavljamo svih 75 KS. No, znate da je kod harleyja uvijek u prvome planu okretni moment, a ne snaga. Ameri tako ponosno ističu 130 Nm dostupnih na samo 3000 o/min, što u praksi znači da se big twin po cesti kreće sasvim solidno. Često smo se uhvatili da vozimo na 2000 o/min te da uopće nismo imali nikakvu želju ubrzati. Breakout nije motocikl za stres, nego za opuštanje. Doduše, mjenjač bi mogao biti bolji, pogotovo kada idemo naniže, a mogao bi biti i tiši i precizniji. No, Ameri i za to imaju alibi - mijenjanje brzina na harleyju mora biti emotivan doživljaj. Dobro, neka im.
S obzirom na deklariranih 130 Nm, ne može se reći da twin cam 103 B čupa drveće s korijenjem. Za neupućenije - riječ je o V2 motoru s kutom od 45 stupnjeva između cilindara, obujma 1690 ccm, s dvije kontrabalansne osovine koje su uklonile iritantne vibracije. Za razliku od brata blizanca bez kontrabalansnih osovina postavljenog na gumirane nosače motora, 103 B je izravno montiran u okvir. Zbog toga motor živi, baš kako to njegovi vlasnici od njega očekuju.
S druge strane, je li breakout uopće dostojan svoga imena? Može li se na njemu, bolje nego na ostalima, pobjeći od dosadne svakodnevice? Da, može! Slično kao i bobber forty-eight, breakout nudi poseban, supercool osjećaj vožnje zahvaljujući svome impozantnom dragstylingu. Ovdje ne mislimo samo na poziciju sjedenja i dizajn, nego i na nepovredivost i svevremenost.
Gledamo li stvari okom objektivnog promatrača, moramo reći da breakout ne koči dobro, da mu upravljivost nije ništa posebno, a preciznost upravljanja ostavlja mnoge želje otvorenima. No, želi li to uopće čuti neki od njegovih budućih kupaca ili vlasnika? Ne baš. Breakout je motocikl na kojemu ćete se osjećati slobodno i opušteno, a ima li uopće nešto ljepše od toga u današnjem automatiziranom i šabloniziranom svijetu? Sumnjamo.
Tehnički podaci
Motor
Zrakom hlađeni V2 s kutom od 45 stupnjeva između cilindara, dvije kontrabalansne osovine, dvije bregaste osovine u bloku pokretane lancem, dva ventila po cilindru, hidropodizači, motkice, klackalice, suhi karter, ubrizgavanje promjera 46 mm, regulirani katalizator, alternator 489 W, akumulator 12 V/12 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, zupčasti remen, sekundarni prijenos 2,063
Promjer x hod 98,4 x 111,1 mm
Obujam 1690 ccm
Kompresija 9,6:1
Snaga 75 KS (55 kW) pri 5010 o/min
Okretni moment 130 Nm pri 3000 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 49 mm, trokutasta čelična stražnja vilica, dvostruki amortizeri, podešavanje tvrdoće opruge
Kočnice Sprijeda disk promjera 292 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 292 mm i čeljust s dva klipa, ABS
Kotači 3,5 x 21, 8 x 18
Gume 130/60 B 21, 240/40 R 18
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1710 mm, kut glave okvira 55 stupnjeva, predtrag 146 mm, hod sprijeda/straga 117/79 mm, masa praznog vozila 322 kg, visina sjedala 660 mm, spremnik goriva/rezerva 18,9/3,8 litara
Garancija dvije godine
Boje crna, plava, crvena
Zajednica | Komentari