Test | Hayabusa u tijelu GSX-R-a iz 1989.
Švicarac Falk Dirla je sa Suzukijem GSX-R 1300 Hayabusom iznova
definirao jedan od najpoželjnijih modernih klasika današnjice. Ovo je
prerada koju želite voziti!
Kompletne oplate su sa GSX-R-a 1100 model 1989./1990.
Dizajn i boje Suzukijevih sportaša iz 80-ih u međuvremenu su postali dio kolektivne svijesti svih ljubitelja japanskih motocikala. Odmah na prvu biste mogli zaključiti da se u slučaju ovog sportaša radi o GSX-R-u 1100 iz godine 89./90. Dvostruka prednja svjetla, ram-air otvori, grafika, naljepnice – sve asocira isključivo na spomenuti moderni klasik. No, kako to obično i biva u životu, iluzija je toliko savršena da biste se grdno prevarili jer iza prepoznatljive forme krije se hardware sport-tourera Hayabuse 1300!
Izvrsno – žuto svjetlo u endurance-looku i MRA-vjetrobran
Falk Dirla slovi kao pravi moto-entuzijast, a ujedno je i voditelj servisa za BMW i Suzuki (Arrigoni Sport) u švicarskom Zurichu. Jednoga sunčanog ljetnog poslijepodneva odlučio je krenuti u avanturu. Tada mu je naime u servis stigla Suzuki Hayabusa iz 2000. s uobičajenim kvarom motora. 'Dogodilo se ono što se na Hayabusi te modelske godine često događa. Naime, preskočio je fazni lanac uslijed čega se svih 16 ventila svinulo. S obzirom na starost motocikla, popravak motora u ovlaštenom servisu jednostavno nije bio rentabilan' - prenosi nam Falk.
Hayabusin originalni ispušni sustav se odlično ukolpio u užu siluetu motocikla
Vlasniku Hayabuse je stoga dao ponudu koju nije mogao odbiti i tako je započela avantura. Budući da je Hayabusin big-block motor - izuzev razvoda - bio u dobrom stanju, započeo je s reparaturom motora. 'Dok sam reparirao motor u glavi su mi se vrzmale razne ideje. Budući da sam svoju moto-karijeru započeo na zrakom hlađenim Gixxerima 750 i 1100, a svoje sposobnosi 'šarafanja' usavršavao na njihovom tuningu i ugrađivanju šestog stupnja prijenosa mjenjača, odluka je pala vrlo brzo'.
S gornjeg mosta vilice uklonjen je natpis 'Hayabusa'
Nakon utrošenih 80 radnih sati, Falk je izradio motocikl vrijedan pažnje i divljenja, GSX 1300 R na kraju je postao GSX-R 1300! Ugradio je pomoćni okvir sa GSX-R-a koji drži oplate na okupu, modificirao je prednji dio spremnika goriva a na bočnim oplatama je izrezo još jedan otvor. Tvrtka Ricambi Weiss izradila je mono-sjedalo a originalni ispušni sustav s Hayabuse (4 u 2) savršeno se uklopio u nešto užu liniju motocikla.
Šesteroklipne kočne čeljusti su Nissinove i preimenovane su u 'Bremse'
Mostovi vilica su prošli kroz proces pjeskarenja i s njih je uklonjen natpis 'Hayabusa'. Brembo i Ohlins su kod Falka postali 'Bremse' (kočnica) i 'Ohldrin' (unutra je ulje), a čuvena Suzukijeva skraćenica 'SACS' (Suzuki Advenced Cooling System) najednom je postala: Suzuki Advanced Comical System. Osim što ima smisla za mehaniku, očigledno je da Falk ima smisla i za humor.
Na kraju je cjelina 'začinjena' originalnom plavo-bijelom bojom i karakterističnim grafikama, MRA-vjetrobranskim staklom i decentnim mini-žmigavcima.
Osim smisla za mehaniku, Falk je pokazao i smisao za humor
Ostaje još pitanje – kako se vozi GSX-R 1300? 'Kao tipična Hayabusa, uvijek se oštro obrušava' – odgovara vidno uzbuđeni Falk. Prisjetimo se, Hayabusa od nule do 100 km/h dolazi za tri sekunde, špica je nešto manja od 300 km/h. Iako, dorade su narušile gotovo idealnu aerodinamičku siluetu Hayabuse, pa je za očekivati da bi najviša brzina ipak trebala biti nešto niža od deklarirane. Stražnji je pak amortizer dobio polužje, sjedalo je na većoj visini a mogućnost nagiba motocikla u zavoju su time postale – beskonačne. Falk je u cijeli projekt GSX-R 1300 Hayabusa (uključujući i motocikl s
kvarom motora) 'utukao' oko 10.000 eura. Isplativo ili ne, procijenite
sami.
Tehnički podaci
Četverocilindarski redni motor, promjer x hod 81,0 x 63,0 mm, 1299 ccm, kompresija 11,0:1, 175 KS pri 9800 o/min, 138 Nm pri 7000 o/min, DOHC, četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje promjera 36 mm, višelamelna spojka u uljnoj kupelji, šest brzina, pogonski lanac O-ring, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, monoamortizer, sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i čeljust sa šest klipova, straga disk promjera 260 mm i čeljust sa dva klipa, gume 120/70 ZR 17 i 190/50 ZR 17, međuosovinski razmak 1485 mm, kut glave upravljača 65,8 stupnjeva, predtrag 97 mm, hod sprijeda/straga 120/140 mm, masa sa svim tekućinama 244 kg (serijski 251 kg), spremnik goriva 21 l
Zajednica | Komentari