Test | Harley-Davidson Heritage Classic 114 nakon 32.275 km
Međubilanca nakon 32.275 prevaljenih kilometara djeluje obećavajuće
Stoički, poput kombinacije glasa Johna Lee Hookera i melodije koja stiže s njegove gitare, Harley-Davidson Heritage Classic 114 prošao je kroz prvo poluvrijeme testa izdržljivosti. Ne, nije to nikakvo iznenađenje, jer već su i njegovi prethodnici na testu izdržljivosti – Road King i XL 1200 C – zabilježili odlične rezultate. Road King je dugo vremena držao prvo mjesto na ovome zahtjevnom testu, a danas su oba spomenuta Harleya na visokoj četvrtoj poziciji (ispred su samo Yamaha MT-07, BMW R 1200 R i Honda CBR 600 F).
U čemu je tajna Harleyeva uspjeha na testovima izdržljivosti? Vjerovali ili ne, nije sklon nepredviđenim kvarovima uslijed kojih se ne može nastaviti vožnja (a koji donose negativne bodove) te neplaniranim posjetima servisu. S druge strane, poznat je kao skroman potrošač goriva i guma, što u konačnoj bilanci donosi i niži trošak po kilometru. I naposljetku, analiza potrošenosti dijelova do sada je pokazala da je riječ o kvalitetnim materijalima koji se habaju umjerenim intenzitetom.
Heritage Classic 114 za sada je prevezao 32.275 km i sve upućuje na to da će, baš kao i njegovi prethodnici, ostvariti vrlo dobar rezultat na kraju testa. No oprez, ovo je tek 'prolazno vrijeme' i percepcija se može promijeniti u jednoj sekundi. Prenosimo vam zapažanja s međubilance, a završni rezime HD Heritage Classica 114 moći ćete pročitati u jednom od idućih tiskanih izdanja Motorevije, u prvoj polovici 2020.
Na našu dušu
Vanjski suradnik naše redakcije odgovoran za ovaj 'incident' još uvijek se crveni od stida. Nakon što je gorivo utočio kroz desni otvor, htio je to isto na sljedećem točenju ponoviti na lijevoj strani. No, riječ je o zapečaćenom čepu, koji je naš suradnik - odlomio. Naravno, ugrađen je novi s kojim nema problema (niti ih je bilo s originalnim)
Korozija napada
Korozija se na kraju dugačke ispušne cijevi pojavila već nakon prevaljenih 2000 km. Pokušali smo je sanirati žičanom četkom te nakon toga i nanošenjem sloja crnog laka, no uzalud – hrđa se nedugo nakon toga ponovno pojavila. Ako ništa drugo, tonalitet ispuha se u ovome trenutku savršeno uklapa u jesen
Crveno usijanje
Crvena lampica upalila se na 28.126 km a signalizira problem u sigurnosnom sustavu. Nije nam stvarala nikakve poteškoće u vožnji niti je na bilo koji način utjecala na rad motora, osim što nas je vrlo efikasno iritirala. Ukoliko je transponder u blizini, Harley pali bez problema. No bez obzira na to, na prvom idućem redovnom servisu mehaničari se moraju intenzivnije pozabaviti ovim fenomenom
Svi radovi i zapažanja u okviru međubilance testa izdržljivosti (32.275 km):
km zapažanje/radovi
1756 lijevi žmigavac ne radi
1813 otpao ukrasni dio lažnog čepa goriva
2060 korozija na ispušnom topu
15.638 zatrzavanje na spojci
16.618 izmjena prednjih kočnih pločica
23.196 podešavanje spojke
28.126 lampica upozorenja na instrumentima
30.853 stop-svjetlo (izmjena lampice), novi akumulator (i update softwarea)
32.275 izmjena kočnih pločica
Lakša ali skuplja alternativa
Heritage Classic je težak kao tanker a ugradnja lakšeg litij-akumulatora (1,3 kg/serijski 6,5 kg) to zasigurno neće promijeniti. Ugradnja je – zbog pozicije i podosta plastičnih dijelova – prilično komplicirana. Za sada nemamo prigovora na funkcionalnost, no imamo na paprenu cijenu - originalni Harleyev litij-akumulator košta oko 2300 kuna
Za sigurnije zaustavljanje
Sprijeda tek jedan disk usporava masu od čak 327 kg (plus vozač, suvozač i prtljaga) što znači da vozač u prometu zapravo mora biti vidovit kao bi vladao situacijom. Točka hvatanja kočnice je 'spužvasta', nema jasnih povratnih informacija. HD Heritage Classic 114 s brzine od 100 km/h do nule treba put od čak 51,4 metra. Potražili smo alternative među kočnim pločicama i na kraju ih pronašli. Sintermetal-pločice od TRW-a (tip MCB 819 SV) pružaju jasniju i konstatniju točku kočenja, no i dalje traže veliku uporabnu silu na polugi. Pokazale su se i učinkovitijima tj. sigurnijima – Harleyu je trebalo 2,6 metara manje do zaustavljanja (48,8 m)
Za bolji komfor
Serijsko sjedalo ne možemo prozvati neudobnim, no pokazalo se da ne odgovara osobama višeg rasta (pokušavaju se odmaći od preblizu postavljenog upravljača, no zbog specifičnog oblika sjedala ne mogu). Sjedalo 'Tallboy Two-Up Deluxe' iz Harleyeva aftermarket-programa je sjajno rješenje za sve one koji će Heritage Classic koristiti za dulje ture. Sjedalo je u prednjem dijelu 2 cm više a vozač je ujedno pomaknut prema nazad za dobrih 6 cm. Suvozač također profitira, budući da je sjedalo podstavljeno deblje tj. udobnije. Cijena je oko 3800 kuna (
www.harley-davidson-zagreb.hr)
Zajednica | Komentari