Motorevija
PRETRAGA
2019-11-25 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPS
Bookmark and Share

Međubilanca nakon 32.275 prevaljenih kilometara djeluje obećavajuće



Stoički, poput kombinacije glasa Johna Lee Hookera i melodije koja stiže s njegove gitare, Harley-Davidson Heritage Classic 114 prošao je kroz prvo poluvrijeme testa izdržljivosti. Ne, nije to nikakvo iznenađenje, jer već su i njegovi prethodnici na testu izdržljivosti – Road King i XL 1200 C – zabilježili odlične rezultate. Road King je dugo vremena držao prvo mjesto na ovome zahtjevnom testu, a danas su oba spomenuta Harleya na visokoj četvrtoj poziciji (ispred su samo Yamaha MT-07, BMW R 1200 R i Honda CBR 600 F).

U čemu je tajna Harleyeva uspjeha na testovima izdržljivosti? Vjerovali ili ne, nije sklon nepredviđenim kvarovima uslijed kojih se ne može nastaviti vožnja (a koji donose negativne bodove) te neplaniranim posjetima servisu. S druge strane, poznat je kao skroman potrošač goriva i guma, što u konačnoj bilanci donosi i niži trošak po kilometru. I naposljetku, analiza potrošenosti dijelova do sada je pokazala da je riječ o kvalitetnim materijalima koji se habaju umjerenim intenzitetom.

Heritage Classic 114 za sada je prevezao 32.275 km i sve upućuje na to da će, baš kao i njegovi prethodnici, ostvariti vrlo dobar rezultat na kraju testa. No oprez, ovo je tek 'prolazno vrijeme' i percepcija se može promijeniti u jednoj sekundi. Prenosimo vam zapažanja s međubilance, a završni rezime HD Heritage Classica 114 moći ćete pročitati u jednom od idućih tiskanih izdanja Motorevije, u prvoj polovici 2020.

Na našu dušu



Vanjski suradnik naše redakcije odgovoran za ovaj 'incident' još uvijek se crveni od stida. Nakon što je gorivo utočio kroz desni otvor, htio je to isto na sljedećem točenju ponoviti na lijevoj strani. No, riječ je o zapečaćenom čepu, koji je naš suradnik - odlomio. Naravno, ugrađen je novi s kojim nema problema (niti ih je bilo s originalnim)

Korozija napada



Korozija se na kraju dugačke ispušne cijevi pojavila već nakon prevaljenih 2000 km. Pokušali smo je sanirati žičanom četkom te nakon toga i nanošenjem sloja crnog laka, no uzalud – hrđa se nedugo nakon toga ponovno pojavila. Ako ništa drugo, tonalitet ispuha se u ovome trenutku savršeno uklapa u jesen

Crveno usijanje



Crvena lampica upalila se na 28.126 km a signalizira problem u sigurnosnom sustavu. Nije nam stvarala nikakve poteškoće u vožnji niti je na bilo koji način utjecala na rad motora, osim što nas je vrlo efikasno iritirala. Ukoliko je transponder u blizini, Harley pali bez problema. No bez obzira na to, na prvom idućem redovnom servisu mehaničari se moraju intenzivnije pozabaviti ovim fenomenom

Svi radovi i zapažanja u okviru međubilance testa izdržljivosti (32.275 km):

km              zapažanje/radovi
1756           lijevi žmigavac ne radi
1813          otpao ukrasni dio lažnog čepa goriva
2060          korozija na ispušnom topu
15.638       zatrzavanje na spojci
16.618       izmjena prednjih kočnih pločica
23.196       podešavanje spojke
28.126       lampica upozorenja na instrumentima
30.853       stop-svjetlo (izmjena lampice), novi akumulator (i update softwarea)
32.275       izmjena kočnih pločica

Lakša ali skuplja alternativa



Heritage Classic je težak kao tanker a ugradnja lakšeg litij-akumulatora (1,3 kg/serijski 6,5 kg) to zasigurno neće promijeniti. Ugradnja je – zbog pozicije i podosta plastičnih dijelova – prilično komplicirana. Za sada nemamo prigovora na funkcionalnost, no imamo na paprenu cijenu - originalni Harleyev litij-akumulator košta oko 2300 kuna

Za sigurnije zaustavljanje



Sprijeda tek jedan disk usporava masu od čak 327 kg (plus vozač, suvozač i prtljaga) što znači da vozač u prometu zapravo mora biti vidovit kao bi vladao situacijom. Točka hvatanja kočnice je 'spužvasta', nema jasnih povratnih informacija. HD Heritage Classic 114 s brzine od 100 km/h do nule treba put od čak 51,4 metra. Potražili smo alternative među kočnim pločicama i na kraju ih pronašli. Sintermetal-pločice od TRW-a (tip MCB 819 SV) pružaju jasniju i konstatniju točku kočenja, no i dalje traže veliku uporabnu silu na polugi. Pokazale su se i učinkovitijima tj. sigurnijima – Harleyu je trebalo 2,6 metara manje do zaustavljanja (48,8 m)

Za bolji komfor



Serijsko sjedalo ne možemo prozvati neudobnim, no pokazalo se da ne odgovara osobama višeg rasta (pokušavaju se odmaći od preblizu postavljenog upravljača, no zbog specifičnog oblika sjedala ne mogu). Sjedalo 'Tallboy Two-Up Deluxe' iz Harleyeva aftermarket-programa je sjajno rješenje za sve one koji će Heritage Classic koristiti za dulje ture. Sjedalo je u prednjem dijelu 2 cm više a vozač je ujedno pomaknut prema nazad za dobrih 6 cm. Suvozač također profitira, budući da je sjedalo podstavljeno deblje tj. udobnije. Cijena je oko 3800 kuna (www.harley-davidson-zagreb.hr)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R