Test | H-D XL 883 L superlow - Napokon dostojan imena
Uzbuna među nižim vozačima. Harley Davidson predstavlja super nisku verziju sportstera 883. Razlika u odnosu na prethodnika? Vožnja na njemu je napokon postala užitak
Ne, sportster nikada nije bio tipičan motocikl za ženske, barem u teoriji. Harley je svoj najmanji model predstavio prije točno 53 godine kao odgovor na agilne engleske sportaše, ali i kao dinamičniju alternativu za svoje goleme i teške turere.
Zdravo za gotovo, sportster je ustvari zamišljen kao motocikl za čvrste momke, otpadnike i pustolove ceste. Zahvaljujući modelu hugger, oni odnedavno mogu biti i formata jednog Stallonea ili Sarkozyja. Ne, nije u pitanju velik ego, već niži rast.
Kasnije je u ime modela nadodan i nastavak low. Harley se u spuštanju sjedala koristio poprilično jednostavnom tehničkom metodom. Naime, ograničio se na radikalno smanjivanje hoda stražnjeg ovjesa, što je nižim vozačima olakšalo kontakt stopala s tlom, no isto tako i otežalo vozno-dinamičke sposobnosti.
Sjedalo izgleda udobno, a tako se i osjeća. Čak i za krupnije vozače i na dužim turama
S novim „superlow“ sportsterom Harley vozi novim cestama. Taj 883 je znatno više od pukog kozmetičkog dotjerivanja modela na kakav nas je tradicionalni američki proizvođač naviknuo. Vidljivo je to već na letimični pogled, jer od prepoznatljive linije taj je sporty udaljen miljama.
Nadalje, ovaj su put tehničke izmjene prerasle skraćivanje hoda stražnjih amortizera i napokon uključile izmjene u cjelokupnoj geometriji motocikla. Primjerice, okvir ima posve nove mjere i kutove, izmijenjene su dimenzije kotača i guma, a promijenjeno je i sjedalo te oblik upravljača. Umjesto dosadašnjeg spremnika obujma 12,5 litara, koji je prije bio posuda za čaj nego spremnik, ugrađen je onaj obujma 17 litara. Cijeli paket odsad izgleda znatno ozbiljnije, zrelije i što je najvažnije - dostojan je imena ispisanog na spremniku goriva.
Stižu i prvi dojmovi nakon sjedanja na motocikl. Stražnji kraj nije potonuo ni pod masom od 90 kg. Uz to, jednodijelno sjedalo nudi dovoljno komfora i vrlo je prostrano, što ponovno omogućuje variranje u zauzimanju pozicije sjedenja.
Oslonci za noge montirani su točno na istoj poziciji kao i na serijskoj izvedenici sportstera, a to je na najbesmislenijoj poziciji na koju se već godinama žale svi vozači jer ona uistinu nimalo ne služi svojoj namjeni.
Za instrumente se ne može reći da obiluju informacijama
Polugice kočnice i spojke se naravno ne mogu podešavati, a gumene ručice srećom nisu toliko debele kao na big twinsima. Isto tako, veliko iznenađenje priredila nam je spojka koja funkcionira izvrsno, laka je za doziranje, a i iznimno je mekana, odnosno zahtijeva minimalnu uporabnu silu za pritisak.
Ravna dionica prilazi svome kraju, približavamo se kružnom toku, a ujedno i trenutku istine. Zavoji i naginjanje su oduvijek bili prirodni neprijatelj tog modela. Čak su i početnici nakon nekoliko dana vožnje ostajali bez oslonaca za noge, čizama, cipela i donjeg dijela ispušnog topa. Sve je isto i na novom modelu, no s jednom bitnom razlikom. Superlow je čak na mokroj i skliskoj podlozi u nagibima ostajao miran, predvidljiv i sasvim pod kontrolom. Također, vidljivo je da su radikalne izmjene unijele osjetno više sigurnosti u vožnju. Stražnji kraj je posve miran, ništa ne „mijesi“, a da se pritom nije odreklo komfora ublažavanja ovjesa.
S druge strane, prednja vilica osobito pristojno odrađuje svoju funkciju, iako na neravninama i lošijoj podlozi znatno brže stiže na rub svojih mogućnosti nego stražnji amortizeri.
Što se prednje kočnice tiče, ona zahtijeva pravi muški stisak, koji se kasnije pretvara u dobru kontrolu doziranja i usporavanja. Iako je sporty prije, a posebice na kiši, tendirao blokiranju prednjeg kotača, napokon je i tome došao kraj. U prvoj ugradnji michelin je zamijenio dunlop, i to je najbolja stvar koja mu se mogla dogoditi.
A što je s motorom? Da, spomenuli smo da je i njega zahvatila određena promjena. Znači li 883 ccm raspoređeno na V2 još uvijek udarac iz „podruma“? U slučaju sportstera ne, jer on živi u višim okretajima. No, mjenjač traži najavu izmjena brzina i još uvijek je izuzetno spor.
No, vozač sportstera 883 vrlo će brzo posjetiti svog lokalnog prodavača i tražiti dobre uvjete za zamjenu za veći sportster. To je oduvijek bilo tako, svojevrsna tradicija koja ne mijenja na stvari da je 883 superlow najbolji mali sportster ikad.
Zajednica | Komentari