Povijest modela
Gilera je tržište skutera početkom 1997. napala potpuno novom koncepcijom - skuterom na kotačima od 12 cola koji nema klasičnu podnicu, nego „tunel“ koji prolazi kroz cijevi između kojih je spremnik goriva 8,3 litara. Tako je ispravila jedan od najvećih nedostataka skutera uopće - opterećenje težine na stražnji kraj. Runner je vrlo uzoran kad je u pitanju stabilnost po pravcu, a kod sporijih skretanja djeluje nešto tromije od ostatka sportskih skutera. Runner je 1999. došao u nešto osvježenom stanju pod nazivom DD SP - straga s ugrađenim diskom te dvobojno koloriran. DD je također bio opremljen i nešto izmijenjenim instrumentima te dnevnim brojačem prijeđenog puta i malim vjetrobranskim staklom.
Kao mane mogu se izdvojiti korodiranje ispušne cijevi te sklonost propuštanju ulja iz prednje vilice upside-down. To posljednje može se vrlo lako ustanoviti poslije probne vožnje s nekoliko snažnijih kočenja. Tekućinom hlađeni dvotaktaš spada u red pouzdanijih i nešto žednijih u klasi.
Tehnički podaci
Motor 2T
Obujam 49 ccm
Snaga 4,2 KS pri 7000 o/min
Kočnice sprijeda disk 220 mm, straga disk 175 mm
Gume sprijeda 120/70-12, straga 120/70-12
Masa/dopuštena nosivost 105/185 kg
Visina sjedala 810 mm
Servisni intervali svakih 5000 km
Cijena novoga 20.835 kn (runner 50 SP)
Mjerenja
Najviša brzina 56 km/h
0-50 km/h 8,9 s
Potrošnja 3,5 l/100 km
Cijene rabljenih
Runner je vrlo omiljen skuter na hrvatskom tržištu kojemu cijena s godinama ne pada drastično. Za primjerke iz 2003. treba izdvojiti 7700 do 9.000 kuna, a za one iz 2005. i do 11.000. Za one kojima je to previše u ponudi su godišta 1999. do 2000. za 5000 do 6000 kn
Savjeti
Zamjenske cijevi ispušnog sustava koje su u ponudi često ne odgovaraju ugradnji
+ dobar raspored mase, dobra stabilnost po pravcu, snažne kočnice
- tromost pri sporijim skretanjima, nema podnice, prednja vilica sklona ispuštanju ulja