Motorevija
PRETRAGA
2011-09-09
Bookmark and Share

Povijest modela
Gilera Nexus 250

Gilera se također bavi ključnim pitanjem: gdje je granica između motocikla i skutera, gdje počinje jedna koncepcija, a završava druga? Njezina vizija „skutera s dušom motocikla“ zove se, a kako drukčije nego nexus, jer je poveznica između ta dva svijeta.

Godine 2003. komentari testnih vozača i novinara bili su gotovo istovjetni - nexus se vozi gotovo kao motocikl! Pritom su mislili na nexus 500, onog što ga pogoni motor master. Tri godine poslije gotovo da je isto. Gilera je iznenadila kao grom iz vedra neba i izbacila novitet u klasi 250. Nexus 250 je zapravo potpuno nova kategorija skutera, pogodna za svakodnevnu upotrebu, ali uz to nudi užitak i u vožnji izvan grada, naročito na zavojitim dionicama.

Budući da je nexus 250 izgledom bio identičan starijem i većem bratu, gotovo nitko nije bio optimist kad se radilo o njegovoj cijeni. Međutim, svi su se prevarili, jer nexus 250 stoji samo 34.656 kuna. No, uz takvu cijenu, nešto od mogućnosti koje je nudila petstotica moralo je otpasti. Tako je promjer prednje vilice smanjen sa 41 na 35 mm, a revolucionarno rješenje stražnjeg ovjesa poznato pod imenom power drive (progresivni plinski amortizer s mogućnošću podešavanja tvrdoće u sedam stupnjeva) ustupilo je mjesto konvencionalnim dvostrukim amortizerima s četiri stupnja podešavanja opruga. Pogonski je agregat u 250-ici, naravno, quasar 250. Tako je zapravo manji nexus po mehanici vrlo sličan ostalim modelima piaggio grupacije iz klase 250 i zbog toga je vrlo pouzdan. Prvi modeli bili su nešto lošije završne obrade i sastavljanja, a veći nedostaci nisu poznati.

Model nexus 250 zamijenjen je modelom Nexus 300 ie nakon predstavljanja pojačanog motora Quasar 300 tijekom 2008. godine



Tehnički podaci

Motor 4T
Obujam 244 ccm
Snaga 16,5 kW (22,4 KS) pri 8050 o/min
Kočnice Sprijeda disk promjera 260 mm, straga disk promjera 240 mm
Gume sprijeda 120/70-14, straga 140/60-14
Masa 174 kg
Visina sjedala 810 mm
Servisni interval 6000 km
Cijena 38.562 kune


Cijena rabljenih

Za primjerke iz 2006. treba izdvojiti od 20.000 kuna na više, a za godinu mlađi model od 22.000 kuna, a za prošlogodišnji oko 25.000 kuna

Savjeti
Zbog relativno lošeg sastavljanja i tvorničke izrade oplata na prvim modelima uputno je pri kupovini obratiti pažnju na spojne vijke, oštećenost dosjeda te sve ponovo pritegnuti



+ pouzdan motor, izgled koji podsjeća na veći model, moderni instrumenti

- zaštita od vjetra, završna obrada





Gilera Nexus 300 i.e.
Gilera Nexus 300 i.e.

Gilera Nexus 300 i.e.

�daje

Obujam: 278 cm3

Snaga: 22,4 k (16,1 KW) 7250 rpm

Okretni moment: 23 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 260 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-15

Stražnja guma: 140/60-14

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 188 kg

Maksimalna brzina: 141 km/h

Gilera
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R