Povijest modela
Gilera se također bavi ključnim pitanjem: gdje je granica između
motocikla i skutera, gdje počinje jedna koncepcija, a završava druga?
Njezina vizija „skutera s dušom motocikla“ zove se, a kako drukčije nego
nexus, jer je poveznica između ta dva svijeta.
Godine 2003. komentari testnih vozača i novinara bili su gotovo
istovjetni - nexus se vozi gotovo kao motocikl! Pritom su mislili na
nexus 500, onog što ga pogoni motor master. Tri godine poslije gotovo da
je isto. Gilera je iznenadila kao grom iz vedra neba i izbacila novitet
u klasi 250. Nexus 250 je zapravo potpuno nova kategorija skutera,
pogodna za svakodnevnu upotrebu, ali uz to nudi užitak i u vožnji izvan
grada, naročito na zavojitim dionicama.
Budući da je nexus 250 izgledom bio identičan starijem i većem
bratu, gotovo nitko nije bio optimist kad se radilo o njegovoj cijeni.
Međutim, svi su se prevarili, jer nexus 250 stoji samo 34.656 kuna. No,
uz takvu cijenu, nešto od mogućnosti koje je nudila petstotica moralo je
otpasti. Tako je promjer prednje vilice smanjen sa 41 na 35 mm, a
revolucionarno rješenje stražnjeg ovjesa poznato pod imenom power drive
(progresivni plinski amortizer s mogućnošću podešavanja tvrdoće u sedam
stupnjeva) ustupilo je mjesto konvencionalnim dvostrukim amortizerima s
četiri stupnja podešavanja opruga. Pogonski je agregat u 250-ici,
naravno, quasar 250. Tako je zapravo manji nexus po mehanici vrlo sličan
ostalim modelima piaggio grupacije iz klase 250 i zbog toga je vrlo
pouzdan. Prvi modeli bili su nešto lošije završne obrade i sastavljanja,
a veći nedostaci nisu poznati.
Model nexus 250 zamijenjen je modelom Nexus 300 ie nakon predstavljanja pojačanog motora Quasar 300 tijekom 2008. godine
Tehnički podaci
Motor 4T
Obujam 244 ccm
Snaga 16,5 kW (22,4 KS) pri 8050 o/min
Kočnice Sprijeda disk promjera 260 mm, straga disk promjera 240 mm
Gume sprijeda 120/70-14, straga 140/60-14
Masa 174 kg
Visina sjedala 810 mm
Servisni interval 6000 km
Cijena 38.562 kune
Cijena rabljenih
Za primjerke iz 2006. treba izdvojiti od 20.000 kuna na više, a za
godinu mlađi model od 22.000 kuna, a za prošlogodišnji oko 25.000 kuna
Savjeti
Zbog
relativno lošeg sastavljanja i tvorničke izrade oplata na prvim modelima
uputno je pri kupovini obratiti pažnju na spojne vijke, oštećenost
dosjeda te sve ponovo pritegnuti
+ pouzdan motor, izgled koji podsjeća na veći model, moderni instrumenti
- zaštita od vjetra, završna obrada